2019-07-20, 15:41
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Vet jag åkte dit på att jag visade leg och bartendern kom ihåg mitt namn samt att jag betalde med mitt kort där . Så det blev en husis. Jag drog också direkt men men. Man har bett om ursäkt och även träffat på offret flera gånger hälsat på hen osv. Jag kunde ha kastat MYCKET hårdare men då hade det ju blivit mycket värre. ASAP och hans grabbar kunde gett de "lite" stryk , du vet det är väldigt allvarligt att slå och sparka på personer som redan ligger ner. Sen om dom hade flaskor eller inte och om personen var medvetslös eller inte vet man inte till 100%.

Sånt tar tid man ska få tag i vittnen kanske kolla andra kameror som möjligtvis finns där. Prata med offret osv osv . Detta kommer ta lång tid för ASAP att få utrett .

Man kan ju heller inte släppa honom speciellt om Trump nu står bakom honom vilket betyder att han aldrig kommer bli dömd. Just därför måste ASAP sitta häktad tills allt är över. Han kommer nog få vänja sig att sitta häktad. (Om vi följer våra lagar och system som vi bör göra)

Vem vet egentligen nu när Trump osv är inkopplad. Men jag tänker att Löfven kan skicka Trump på utbildning angående det svenska rättsystemet.

Politiker vill bara ha detta ur världen då det finns så många brister med svensk rättspolitik och utveckling att stort att varje dag han sitter där blir det mer jobbigt. Samtidigt får dessa tampas med rättsvårdande instanser som är nedlusade med narcisster som alla vill ha en bit av lite rampljus om det bjuds. Ibland är lagen viktig och ibland inte. Det börjar bara bli så jävla pinsamt. Hade det varit en vanlig misshandel som händer flera ggr per dag hade det varit nedlagt sen länge men nu är det tydligen allvarligt. Har du någon gång kommit i kontakt med dessa myndigheter så inser man sätt detta nästan är komiskt..
Citera
2019-07-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Leif GW förstår inte heller svensk lag eftersom han fann häktningen orimlig?

Har verkligen GW tillgång till all info. Eller är han bara sugen på att uttala sig som vanligt?
Citera
2019-07-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Bra med en polis som säger som det är. Trump borde inte lägga sig i sånt här.

Vem i helvete bryr sig om hans åsikt. Poliser är inte advokater eller åklagare.
Citera
2019-07-20, 15:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Det här stämmer inte.

Den enkla anledningen är att det är en artist som har ännu kändare artistpolare som började tweeta och instagramma om det för de inte förstår svensk lag och gick på en lögn om att han blev tvingad att dricka smutsigt vatten och bara äta äpplen.

Arresterings förhållandena finns väl dokumenterade av direktör Hedin som några miljömuppar försökte sätta dit för att ha skjutit en varg.

Antar att rapparen Rocky upplever en liknande behandling. Det bästa är att psyka honom till ett erkännande.
Citera
2019-07-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Sverige skickade folk till USA för att få loss en kvinna dömd för polismord. Mycket skrämmande.
En viss skillnad. Annika Östberg satt 28 år i fängelse i USA efter att ha pressats att erkänna två mord som hennes pojkvän utförde. Därmed givetvis inte sagt att hon var oskyldig. Hon var ju medhjälpare. Dock fick hon 45 år. Tom Alandh har följt hennes öde i dokumentärer. Verkar ha gått bra för henne efter 2011 då hon kom till Sverige. Mycket skattemedel är insparade på att inte ha henne i fängelse.
Citera
2019-07-20, 15:45
Avslutad
Släpp honom för helvete. Vi skämmer ut oss totalt inför världen. Ingen får freda sig själv är den tydliga signalen. Man måste tydligen invänta polisen eller snällt bara ta emot stryk och hot annars riskerar man lagens stränga hand.

Rättvisan har redan skippats här. Afghanen hotade och trakasserade samt angrepp sig på sällskapet först. Han fick det han förtjänade. Slut på denna fars.
Citera
2019-07-20, 15:46
Avstängd
Ksenia74s avatar
Men om nu Annies hazar var närgången mot ASAP kunde inte ASAP ha löst detta på ett smartare sätt? Visst att kasta iväg hazaren köper jag men att dom ger sig på honom efter det köper jag inte. Vad gjorde ASAP:s gäng så våldsamt? Droger tippar jag på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Hon dödade ju inte polisen utan var bara med på platsen. Men visst, du har rätt, hon var dömd enligt det landets lagar.

Hon är dömd för två mord och ett dråp. Även i Sverige döms människor för mord även om det inte var de som sköt. Exempelvis när Jackie Arklöv sköt ihjäl två poliser i Malexander så dömdes även hans två kumpaner för mord.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Han twittrar från ett konto där han utger sig för att vara polis, och ofta om polisiära saker. Om det är ett konto sanktionerat av hans chefer vet jag ej, men misstänker att de inte har något emot det i alla fall eftersom det funnits ett tag. Någon annan kanske vet mer exakt vad polismyndighetens relation till detta konto är.
Grisar är narcissister. Skulle inte förvåna mig om deras alldeles egna privata konton såg ut precis så.
Citera
2019-07-20, 15:47
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Böjer sig absolut inte, men dennes kompetens sätts på prov när hela Sverige tittar på, kollegor som privatpersoner, beslutet kommer sedan köttas igenom hela media, och i känsliga fall väljer man hellre det säkra före det osäkra, delvis kommer han behandlas på ett mer tillmötesgående och vänligare sätt.

Tvärtom, nu när de fått honom inlåst skulle det vara ytterst pinsamt om de inte lyckas ge honom ett fängelsestraff.
Citera
2019-07-20, 15:50
Medlem
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1152307567634391041

Var Trump ironisk tro när han skriver "talented Prime minister"?
Citera
2019-07-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
En viss skillnad. Annika Östberg satt 28 år i fängelse i USA efter att ha pressats att erkänna två mord som hennes pojkvän utförde. Därmed givetvis inte sagt att hon var oskyldig. Hon var ju medhjälpare. Dock fick hon 45 år. Tom Alandh har följt hennes öde i dokumentärer. Verkar ha gått bra för henne efter 2011 då hon kom till Sverige. Mycket skattemedel är insparade på att inte ha henne i fängelse.

Även i Sverige sitter folk dömda för mord även om det inte var de som sköt. Jackie Arklövs två kumpaner dömdes också för mord även fast det var han som sköt.

45 års fängelse är knappast orimligt för polismord i Kalifornien. En jurisdiktion med dödsstraff i straffskalan.

Ja, mycket pengar hade sparats på att inte ha ASAP Rocky i häktet i flera veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in