2019-07-20, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Kan någon vettig förklara för mig varför det är ett sådant rabalder om det här? Visst det är en kändis i hiphopvärlden men förutom det ?

det ärbara här på Flashback som det är något "stort". Att skvallertidningarna Expressen och Aftonbldet skriver om det beror ju på att inget annat händer i juli.

Hos gemene man är detta en ickenyhet, liksom för media i de flesta länderna. HAde Asap Rocky gripits i Tyskland hade det inte stått ett ord om det och ingen hade diskuterat det här
Citera
2019-07-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Twittrade han från eget konto eller med polisens?

Som privatperson får han väll tycka vad han vill men använde han polistwiterkonto blir det ju polisens hållning han skriver

Kontot heter YB Södermalm så det är i egenskap av polis han twittrar, ej privatperson.
Citera
2019-07-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Sverige skickade folk till USA för att få loss en kvinna dömd för polismord. Mycket skrämmande.

Hon dödade ju inte polisen utan var bara med på platsen. Men visst, du har rätt, hon var dömd enligt det landets lagar.
Citera
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Vet när jag var yngre så krossade jag ett ölglas mot huvudet på en av tre som skulle hoppa på mig, eller var kanske på väg iaf. . Det kommer mycket blod även från mindre skärskador från huvudet. Men jag hade vett att sticka därifrån direkt.. det sista du skall göra är att driva kvar på samma platsen eller lägga ut korkade filmklipp. Stick bara fort.
Vet jag åkte dit på att jag visade leg och bartendern kom ihåg mitt namn samt att jag betalde med mitt kort där . Så det blev en husis. Jag drog också direkt men men. Man har bett om ursäkt och även träffat på offret flera gånger hälsat på hen osv. Jag kunde ha kastat MYCKET hårdare men då hade det ju blivit mycket värre. ASAP och hans grabbar kunde gett de "lite" stryk , du vet det är väldigt allvarligt att slå och sparka på personer som redan ligger ner. Sen om dom hade flaskor eller inte och om personen var medvetslös eller inte vet man inte till 100%.

Sånt tar tid man ska få tag i vittnen kanske kolla andra kameror som möjligtvis finns där. Prata med offret osv osv . Detta kommer ta lång tid för ASAP att få utrett .

Man kan ju heller inte släppa honom speciellt om Trump nu står bakom honom vilket betyder att han aldrig kommer bli dömd. Just därför måste ASAP sitta häktad tills allt är över. Han kommer nog få vänja sig att sitta häktad. (Om vi följer våra lagar och system som vi bör göra)

Vem vet egentligen nu när Trump osv är inkopplad. Men jag tänker att Löfven kan skicka Trump på utbildning angående det svenska rättsystemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos
Det här stämmer inte.

Den enkla anledningen är att det är en artist som har ännu kändare artistpolare som började tweeta och instagramma om det för de inte förstår svensk lag och gick på en lögn om att han blev tvingad att dricka smutsigt vatten och bara äta äpplen.

Leif GW förstår inte heller svensk lag eftersom han fann häktningen orimlig?
Citera
2019-07-20, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Kan någon vettig förklara för mig varför det är ett sådant rabalder om det här? Visst det är en kändis i hiphopvärlden men förutom det ?

Eftersom tempen ökat lite till i ärendet så får det ett sista Raybaninlägg.

a. För att personen anses ha flyktfara som amerikan (utlänning)
b. För att personen är gangstarapper stjärna
c. För att personen inte medges en rättvis rättegång enligt Sveriges internationella åtaganden med överträdelse av det subjektiva testet för partiskhet som främsta nuvarande orsak samt förstås att den försvunna "målsägaren" används som fler eventuella framtida skäl för att häkta amerikanen
d. För att personen misstänks av den amerikanska allmänheten vara utsatt för rasism-diskriminering dvs. särbehandling. Det är samtidigt inte det enda ärendet av sådan art. Det finns något dubbelt judeförföljesegranskningsärende på gång där det handlar om muslimer vs. judar i södra Sverige och (enligt lagen statsanställda) vs. judar i Solna-västerort. Därutöver är Sverige satt under särskild bevakning av olika Europeiska organisationer för diskriminering av de Finska och Norrländska minoriteterna dvs. Samer, Sverigefinnar, finlandssvenskar och tornedalingar m.m.
e. För att personen har många viktiga och berömda vänner som fått upp ögonen för saken.
f. För att totala rättshaverister får framträda i pressen med sina åsikter. Den socialdemokratiska politern Petra Lundh exempelvis - försökte tysta (i det här fallet ganska vettige) socialdemokraten GW-persson. YB södermalm - att egentligen kommentera vad denne säger är som att kommentera vad lågrankig korpral tycker om generalsplanen, men har ett apskaft gett sig ut på kommentatorsbanan så får vederbörande stå sitt dumma kast. Är man så korkad som YB södermalm så vore flashback ett alternativ.
Sedan har vi den senaste tolkningen av likheten inför lagen i förhållande till minimistandards. Man sätter helt enkelkt likheten högst, kör över någon med stridsvagn och sedan säger man att enligt lagen ska alla från och med nu köras över av stridsvagnar.

g. Svara inte på det här inlägget för ni får inget svar (även om det är lite lockande att det diskuteras lika fett som caset Asap Rocky huruvida detta inlägg verkligen är Raybans sista inlägg eller ej) så är det nog som så att detta inlägg torde vara det sista inlägget.
Citera
2019-07-20, 15:37
Medlem
Citat:
Kontot heter YB Södermalm så det är i egenskap av polis han twittrar, ej privatperson.

Då fattar jag att han blev stoppad.
Citera
2019-07-20, 15:37
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Twittrade han från eget konto eller med polisens?

Som privatperson får han väll tycka vad han vill men använde han polistwiterkonto blir det ju polisens hållning han skriver

Han twittrar från ett konto där han utger sig för att vara polis, och ofta om polisiära saker. Om det är ett konto sanktionerat av hans chefer vet jag ej, men misstänker att de inte har något emot det i alla fall eftersom det funnits ett tag. Någon annan kanske vet mer exakt vad polismyndighetens relation till detta konto är.
Citera
2019-07-20, 15:39
Medlem
Citat:
Den där polisen är bara för pinsam. Måste ju vara en parodi på hela ”In Sveeeeden we have a system...”-fenomenet

Bra med en polis som säger som det är. Trump borde inte lägga sig i sånt här.
Citera
2019-07-20, 15:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
det ärbara här på Flashback som det är något "stort". Att skvallertidningarna Expressen och Aftonbldet skriver om det beror ju på att inget annat händer i juli.

Hos gemene man är detta en ickenyhet, liksom för media i de flesta länderna. HAde Asap Rocky gripits i Tyskland hade det inte stått ett ord om det och ingen hade diskuterat det här

Vad diskuterar de för viktiga saker i Tyskland då? Andra världskriget?
Citera
2019-07-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Bra med en polis som säger som det är. Trump borde inte lägga sig i sånt här.

Givetvis borde han tillvarata amerikanska medborgares intressen utomlands. Precis som Sverige gör med sina medborgare.
Citera
2019-07-20, 15:41
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Som sagt det var inte det smartaste jag har gjort i livet . Men nu handlar det om ASAP och det på videon är ju mycket grovare än att få en Heineken flaska på ögonbrynet.

Jag tror dom vet att det här är rätt allvarligt alltså speciellt om man nu kan bevisa att han var medvetslös.
Det är irrelevant huruvida du tycker att det var det smartaste. Det jag reagerade på är att du tycker att folk som inte delar dina politiska åsikter FÖRTJÄNAR att få glasflaskor i ansiktet. Och eftersom att du inte verkar tycka att hazaren förtjänade det han fick så kan jag bara konstatera att du tycker att det är värre att tycka fel om politik än att slå någon på käften upprepade gånger samt stalka och pressa folk på pengar. Det säger allt om dig som person, du är en tvättäkta "leftist".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in