Citat:
Ursprungligen postat av
Atervandsgrand4
Vad nu det skall leda till?
Hon var inte själv.
Pilot ringde för att höra med "det han hade hemma", som han säger i intervjun. Din sambo var inte ensam, hon var inte hemma och det fanns inga mobiler. Alltså skulle du ha ringt din svärfar om du vore pilot.
Vissa ser det Bickan skrivit som att du har alibi, andra misstror Bickan, däribland jag....
Du stämmer bra in på Pilot
- du är glömsk
- du har tveksamt alibi
- du följer tråden maniskt, som Pilot uppger sig göra
- du reagerar kraftigt på att ditt namn nämns, vilket passar bra in på Pilots rädsla att namnet nämns
- Pilots namn skall inte varit nämnt innan i tråden, men det påståendet kan vara en övertolkning av vad Pilot säger om att hans namn skrivs ut. Wadebäck behöver inte ha kollat utan kan ha missuppfattat...
Så jag förstår dem som misstänker dig.
Men vi vet en sak om Pilot (om han är mördaren): Han måste vara nykter nog för att efter ett mord hitta en plan, hämta bil, smyga in och gömma kroppen, allt på ganska kort tid.
Men Pilot ringde sin sambo mitt i natten. En person som är nykter nog att hitta en plan, hämta bil och gömma en kropp är nykter nog att inte ringa sin svärfar mitt i natten. Det finns därför inte i min värld att du skulle vara Pilot.
Du skulle fortfarande kunna vara mördaren. Vissa menar att dina uppgifter om taxiresan är lögn för att du inte visste vem du åkte hem med. Men vad de inte tänker på är att du pekar ut fem personer som varit med dig och förhandlat om resan. Du är välkänd i tråden och vore den berättelsen lögn skulle den huggit dig i ryggen direkt.
Jag tycker därför att det är högst osannolikt att du skulle vara mördaren eller en medhjälpare.
Tack för att du tycker att mina frågor är meningslösa!
Men risken är stor att du känner en mördare och mördare kan ibland gå långt för att skydda sig. Därav min första fråga om du vill svara på frågor i tråden som inte rör dig. Om jag misstänker Kalle Anka och undrar något om honom som är betydelsefullt för mig. Skulle du svara då eller avstå?