Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
Jag är ledsen, men nu är du nog lite naiv. Jag tror polacker, fransmän, danskar, norrmän osv, men även finnar hade nog inte valet att fly och det hade inte bevisligen ASAP Rpcky heller. De försökte, enligt filmbevis länge och väl bli av med dem.
Vårt rättssystem är inte beroende av om ASAP Rocky sitter häktad eller inte. Inte ens om han drar från landet. Inget hindrar rätten från att kalla honom till domstol om det blir åtal och framför allt finns det inget som hindrar domstolen från att döma i hans frånvaro heller.
Han kan inte påverka utredningen om han släpps och med tanke på att i 99 av hundra liknande fall, så släpps den häktade innan bläcket torkat, men nu är det politiskt från idioten Daniel Sunesson, som gjort bort sig förr som kammaråklagare så det räcker.
Sen säger du något oroväckande om Sverige ska inte skaffa sig problem med USA. Vi kan inte skaffa oss fler ovänner om vi så försökte, än med Margot Wallström som utrikesminister och svetsloppan som statsminister.
Du vet att de är antisemiter va? Och att USA har ett särskilt förhållande till Israel?
Ingen stat, nation, familj, släkt eller by har nånsin överlevt med ditt sätt att hantera yttre hot.
Kan du inte försvara dig förtjänar du att bli någon annans "bitch".
Då har du frånsagt dig din egen suveränitet. Det är den vår stat ska erkänna och försvara för varje medborgare. Inget annat!
Självklart ska man ha rätt att försvara sig själv och andra vid behov. Men eftersom den rätten kan missbrukas för att tex slå ihjäl någon, så måste försvarsbehovet bevisas. Och eftersom det kan vara en väldigt svår sak att bevisa, så är rätten att försvara sig något man bara bör utnyttja i nödlägen. Alltså gäller: "Hellre fly än illa fäkta", i nästan alla lägen, även i krig förstås, och i ett sånt här läge i synnerhet.
Enligt din logik så har alla som har dött i bråk eller krig, förtjänat det för att de INTE kunde försvara sig. Eller hur menar du?
Jag ser INGEN anledning att diskutera antisemitism eller Israel i den här tråden.
Då är det mer väsentligt att diskutera vad som kan hända med svenskar som åker till USA i framtiden. Finns det risk att USA använder svenskar för att få hem ASAP Rocky?
Det är högst väsentligt att diskutera i den här tråden, eftersom svenskar behöver veta om det är säkert att åka till USA så länge ASAP Rocky är häktad i Sverige. Ensamma galningar kan även attackera svenskar i USA pga detta.
Jag tycker hur som helst att ASAP Rocky bör släppas fri omgående, och så får USA ta ansvaret för honom. Det är troligen för farligt att ha honom häktad i Sverige, och det är INTE värt riskerna.