2019-07-20, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Greta Thunberg utgår från vetenskapsmännens senaste rön. Det är högst onormalt att medeltemperaturen stiger med en grad på 100-150 år och det har inte varit så hög halt av koldioxid på flera miljoner år.

Du som är insatt, hur kan man veta koldioxidhalterna miljontals år tillbaka?
2019-07-20, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Blåser det högervindar så fort man är av annan åsikt, din värld måste vara bekväm?

Jag varken röstar eller bedrar, men ändå sätter Lehs mig i den gruppen av människor pga att jag inte dyrkar Greta.
2019-07-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Du som är insatt, hur kan man veta koldioxidhalterna miljontals år tillbaka?
Gör som Greta, läs på!
Citat:
Jag varken röstar eller bedrar, men ändå sätter Lehs mig i den gruppen av människor pga att jag inte dyrkar Greta.
Du vet inte vad det handlade om, för resten av diskussionen är raderad.
2019-07-20, 01:07
Medlem
Citat:
Gör som Greta, läs på!

Högermänniskor och bedragare handlade det om.
2019-07-20, 01:11
Medlem
Citat:
Gör som Greta, läs på!

Analysera borrkärnor med luftbubblor i Grönlandsis, jovisst.
Men vem vet hur gammal den luftbubblan är? Kol14-metoden?
Vilken inte fungerar.
https://www.nyteknik.se/innovation/opalitlig-aldersbestamning-6475261

Edit: Förresten, var ska jag finna material att läsa på i? Har Greta en lista på av sekten ”godkänt” material eller får jag välja fritt?
Senast redigerad av MrBollocks 2019-07-20 kl. 01:21.
2019-07-20, 01:22
Medlem
Angela Merkel hävdar enligt gårdagens DN att Greta har bidragit till att skynda på den tyska regeringens arbete med klimatmålen.
Senast redigerad av lehs 2019-07-20 kl. 01:26.
2019-07-20, 03:27
Medlem
Citat:
Angela Merkel hävdar enligt gårdagens DN att Greta har bidragit till att skynda på den tyska regeringens arbete med klimatmålen.

Sådan jävla floskel så klockorna stannar. Och den lätta går du på?
Herrejösses..
”Merkel hävdar enligt DN” 😂😂
2019-07-20, 03:39
Medlem
Tarstans avatar
Såhär gör Merkel:
https://www.dw.com/en/man-finds-himself-sitting-next-to-germanys-angela-merkel-on-flight-to-g20/a-46533339
Agustin Aguero sat next to Merkel in business class during the approximately 13-hour flight that took the chancellor to the G20 summit...to Argentina.
Fler politiker (scrolla ner):
"Merkel and her entourage exited the plane before the other passengers and made it to a G20 evening gala"

Jag hatar verkligen dessa hycklare och arroganta svin.
Här har Greta något att bita, hon åker iaf tåg.
2019-07-20, 03:50
Avstängd
Citat:
Analysera borrkärnor med luftbubblor i Grönlandsis, jovisst.
Men vem vet hur gammal den luftbubblan är? Kol14-metoden?
Vilken inte fungerar.
https://www.nyteknik.se/innovation/opalitlig-aldersbestamning-6475261

Edit: Förresten, var ska jag finna material att läsa på i? Har Greta en lista på av sekten ”godkänt” material eller får jag välja fritt?

Man skall alltid välja vetenskapliga artiklar från ansedda tidskrifter (hög impact factor), sedan har det ingen betydelse vilka artiklar du väljer. Du kan naturligtvis läsa precis vilka du vill
2019-07-20, 03:51
Avstängd
Citat:

"Die Klimaaktivistin Greta Thunberg und die Bewegung „Fridays for Future“ haben die Politik der Bundesregierung laut Merkel vorangetrieben. „Sie haben uns sicherlich zur Beschleunigung getrieben“, sagte die CDU-Politikerin am Freitag in Berlin."

https://www.welt.de/politik/deutschland/article197109345/Beim-Klimaschutz-zeigt-sich-Merkel-von-Greta-Thunberg-inspiriert.html
2019-07-20, 07:19
Medlem
Citat:

Då tar vi det igen: Tyskland har skrotat sina kärnkraftverk och kolkraften är på väg åt samma håll.

Istället gör man sig beroende av gas från den lynniga Putin.

Redan nu, i högkonjunktur, lär det finnas det en stor grupp tyskar som fått sin el avstängd på grund av att de inte klarat av att betala de allt högre elräkningarna. Just detta kan ev. vara infam högerpropaganda.

Det kommer att komma en ny djup lågkonjunktur med utbredd arbetslöshet osv. Sådana infaller alltid cykliskt (precis som istider och VÄRMEPERIODER för övrigt). Det är möjligt att den kan påskyndas genom sänkt konsumtion och minskat resande. Många har ju sitt levebröd av turism, handel, tillverkningsindustri (och betalar skatt till den gemensamma välfärden).

Och då står Alternativ fuer Deutschland redo i kulisserna och samlar upp de missnöjda. Redan nu är de stora i landet.

Angela Merkel är snart helt passé men Greta och hennes anhängare leker med elden.
2019-07-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Man skall alltid välja vetenskapliga artiklar från ansedda tidskrifter (hög impact factor), sedan har det ingen betydelse vilka artiklar du väljer. Du kan naturligtvis läsa precis vilka du vill

Bra råd med ”ansedda tidskrifter” som alla borde följa.

Men innan man tror på IPCC borde man läsa på om deras skandaler. Om ”hockeyklubban” och lögnen om smältande glaciärer i Himalaya. Om officiella texter som inte har peer-reviewats och den ruttna ordföranden under flera år, Rajandra Patchauri. Har Greta gjort det?

Man borde läsa alla klimataktivistiska texter kritiskt. Har Greta gjort det? Finns det kanske fler än Al Gore som bara vill göra egen vinning genom alarmistisk propaganda? Sannolikt ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in