2019-07-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ser ut som att skepp #2 är på väg bort ifrån Iran nu, anledning okänd

#UPDATE: British-linked tanker Mesdar has updated its position after 2 hours and is now increasing speed and turning away from Iran, unclear why

https://twitter.com/ELINTNews/status/1152308628629729282

Skeppets flagga kanske bara liknande någon flagga de egentligen letade efter?
Citera
2019-07-19, 22:40
Avslutad
Extremt korkat utav Iran att trappa upp på detta vis. Det är precis det här Bolton och resten utav neocon packet i Washington vill ha.

Trump har kniven mot strupen nu. Fortsätter han att vela om Iran och Syrien så kommer Bibi se till att läcka mer och mer obekväma saker om Epstein. Det är vad jag tror det egentligen handlar om.

Det är som när Clinton till en början inte ville bomba i Jugoslavien. Då blev det Lewinsky och riksrätt av alltihop.

Bolton och Bibi kommer få sitt äckliga krig och sin äckliga skendemokratiska MEK-regim i Iran nu. Känner på mig det. De har allt som i en ask.

Mullorna får dock bara skylla sig själva som håller på så här och ger Washington, Skurkiarabien och Sionist-regimen pretext på pretext hela tiden.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-07-19 kl. 23:06.
Citera
2019-07-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Det står det inte alls där.
Det står 19-07-18 alltså igår. Du läser 18 som årtalet.

Men hva så? Hva beviser den vidoen? Jeg ser ikke USS Boxer (LHD-4) på video, og det er vel heller ikke slik at Iran bare har en drone.
Citera
2019-07-19, 22:45
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Verkar bara som Trump ljög, än så länge. De ljög förra gången också och hävdade att man ska visa vrakdelarna av den amerikanska drönaren. Det var Iran som visade vrakdelarna som hade hamnat på deras territorium. Men det är enligt Iran drönaren som blev nedskjuten. Men vi får se hur USA svarar denna gång.

Så videon bevisar inget? Ok.
Citera
2019-07-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
https://twitter.com/DEFCONWSALERTS/status/1152303338622476288

Very early & UNCONFIRMED reports of a third ship - LR2 Poseidon - being seized. There is also interest being shown in Star Osprey.

We are trying to confirm these rumors.

Rykten som sagt, men med Irans aktivitet idag så vet man aldrig

mesdar, amerikanskflaggad tanker, ligger precis efter Osprey, och en kursavvikelse som för mig ser mystisk ut:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:754161/zoom:10
Citera
2019-07-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
mesdar, amerikanskflaggad tanker, ligger precis efter Osprey, och en kursavvikelse som för mig ser mystisk ut:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:754161/zoom:10

Liberiaflaggad är Mesdar,
Citera
2019-07-19, 23:01
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Helt rätt av Iran,btw.
UK snor en tanker...sno två tillbaka.

Det här är persierna vi talar om. De är ett högt respekterat och adelt folk.

Men självklart är allt bara propaganda och vridningar. Ekonomin är i fritt fall i väst och vapenindustrin suktar efter krig.

Blodtörstiga dårar. Och den dumma västerländska medborgaren sväljer exakt allt den korrupta staten säger.

Vetefan. Den som stoppades vid Gibraltar har en anledning uttalad. Iran har väl inte yttrat sig alls? De verkar mest kränkta.
Citera
2019-07-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Liberiaflaggad är Mesdar,
Så sant; såg en stor amerikansk flagga på MarineTraffic och tänkte att det var flaggningen.
Citera
2019-07-19, 23:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Extremt korkat utav Iran att trappa upp på detta vis. Det är precis det här Bolton och resten utav neocon packet i Washington vill ha.

Trump har kniven mot strupen nu. Fortsätter han att vela om Iran och Syrien så kommer Bibi se till att läcka mer och mer obekväma saker om Epstein. Det är vad jag tror det egentligen handlar om.

Det är som när Clinton till en början inte ville bomba i Jugoslavien. Då blev det Lewinsky och riksrätt av alltihop.

Bolton och Bibi kommer få sitt äckliga krig och sin äckliga skendemokratiska MEK-regim i Iran nu. Känner på mig det. De har allt som i en ask.

Mullorna får dock bara skylla sig själva som håller på så här och ger Washington, Skurkiarabien och Sionist-regimen pretext på pretext hela tiden.

Ja nu får faktiskt Iran skylla sig själva. De borde ha hållit en låg profil. Tror de flesta i världen ledsnat på dem.
Citera
2019-07-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Så sant; såg en stor amerikansk flagga på MarineTraffic och tänkte att det var flaggningen.

Nei, du så ikke USA flagget. Du så flagget til Liberia, men det er ganske så likt. Så det er raskt å se feil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Liberia
Citera
2019-07-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja nu får faktiskt Iran skylla sig själva. De borde ha hållit en låg profil. Tror de flesta i världen ledsnat på dem.
Osäker på hur det skulle ha hjälpt. Att sakta svältas ut, eller snabb vedergällning mot fientliga makters aktioner.
Jag förstår att dom gjorde detta. Och det är inte säkert at det blir krig av detta. Risken finns att Saudi sätts helt i brand, och den risken tror jag inte väst vill ta.
Senast redigerad av pjabas 2019-07-19 kl. 23:25.
Citera
2019-07-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Nei, du så ikke USA flagget. Du så flagget til Liberia, men det er ganske så likt. Så det er raskt å se feil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_Liberia
aaah tack, dubbelfel av mig :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in