2019-07-19, 16:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Vad skulle straffet realistiskt sätt bli ifall han blir dömd? Någon som har koll?

Ofredande och misshandel av normalgraden för en i Sverige ej tidigare straffad person? Villkorlig dom och dagsböter.
Citera
2019-07-19, 16:05
Medlem
Citat:
Vad skulle straffet realistiskt sätt bli ifall han blir dömd? Någon som har koll?

Grov misshandel. Fängelse.
Citera
2019-07-19, 16:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är möjligt att han bara döms för misshandel av normalgraden. Men ska man utgå ifrån svensk lag och hur den ska uppfattas är det här ett klart fall för grov misshandel.

Om ett knytnävslag är misshandel hur kan då, nedslängande, sparkar och knytnävslag från TRE personer inte vara grovt. Det är något som är fel då om båda brotten ska få likadan rubricering.

Därför att man tar väldigt stor hänsyn till offrets skador. Kanske inte uteslutande, men primärt iallafall. Sen att du tolkar lagen som att om jag duttar någon i huvudet med foten är det automatiskt grov misshandel, oavsett skador, det kan jag bara beklaga.
Citera
2019-07-19, 16:07
Avslutad
hur kan man bli åtalad för grov misshandel när motparten bara behövde omplåstras?

jag är glad att de slagsmål jag varit inblandad i av olika orsaker, inte kom till dessa stolpskott till åklagares kännedom.
Citera
2019-07-19, 16:08
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Hm. Det stod högst upp i ingressen tidigare då jag också citerade vad tidningen skrev. Borttaget nu.

Synd att du inte tog en dump, AB och Exp blir alltmer som engelsk tabloid, fast ljuger mycket sämre.
AB har redan gjort stor skada genom att fantisera ihop glasflaskor som tillhygge utan en enda säker källa. Grand hotell brukar ha gröna Pelligrino pet bordsvatten i sin minibar, tror att pet-flaskorna kommer därifrån. Jänkare har stor respekt i att inte gå omkring och pimpla öl på gatorna, för det blir man arresterad för i USA på stubinen oavsett vilken stat man är i.

Angående tjafset med ASAP och sparkar etc, har klipp från fighten.
1 : man ser att hazaren har ett metallföremål i vänster hand-frågan är bara vad det är.
Han höll sin mobil i sin högra hand under hela bråket och den var vit, den här grejen är mässingsfärgad.

2:Asap springer fram och blockerar hazarens vänstra hand/arm med sin högra fot, backar sen ett steg med sin högra fot och böjer sig samtidigt ner och ger en öppen näve mot hazarens vänstra öra, sen kommer livvakten och skymmer samtidigt som Asap:s polare i gröna långbyxor kommer fram och sparkar och polare 2 med blodigt t-shir springer på bakifrån och slår med nävar i ryggen.

Slutsatsen är att Asap bara gett ett enda slag - det finns ingen spark av honom och hade han först sparka med vänster hade han ramlat eftersom han förflyttade höger fot...

3: I serien efter ser man att hazarens polare kommer in bakifrån och slår rakt in i högen som står runt hazaren på gatan som skyms av en pelare (infällda bilden till höger) innan han sen springer iväg ut till höger i bild.

Bildserie här: https://imgur.com/vDUiXUM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Därför att man tar väldigt stor hänsyn till offrets skador. Kanske inte uteslutande, men primärt iallafall. Sen att du tolkar lagen som att om jag duttar någon i huvudet med foten är det automatiskt grov misshandel, oavsett skador, det kan jag bara beklaga.

Det är tre grabbar som står och slår och sparkar på en kille som ligger ner och du kallar det för "duttande".. Give me A BREAK. Killen blev medvetslös och fick skador haha.. Alltså
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Det stämmer inte, det har blivit Rakim och Hazaren, det senare enbart för att ÅKM fått utstå hård kritik för sitt sätt att sköta ärendet och att livvakten sent omsider gjorde en polisanmälan om misshandel, en misshandel som syns och hörs klart och tydligt på videoklippen av händelsen.
Fortfarande är ingen av hazarerna ens gripna, vi har bara liberace-åklagarens ord på att "alla inblandade är identifierade".
Din snack är bara för att du hatar afghanerna och det gör du rätt i. Men anledningen till att afghanerna inte är inlåst är för att de kommer inte att dra nånstans, de lever på våra pengar.

Rocky skulle dra direkt om han släpptes ut och aldrig någonsin komma tillbaka. Alla parter utreds för brott och möjligen så har sjuklöverns pk-ism gjort att åklagaren avvaktat men det framgår tydligt att alla parter är skyldiga till lagbrott och det finns inget här som friar jänkaren.
Citera
2019-07-19, 16:09
Medlem
GastonLeMans avatar
Den här sagan börjar ju bli riktigt rolig!
Tydligen har rapparen vänner i vita huset?

https://www.expressen.se/noje/vita-huset-i-samtal-for-att-frita-asap-rocky/

”Rischs besök i Stockholm kommer efter att Sveriges ambassadör i USA bekräftar att Vita Huset varit i kontakt angående ASAP Rocky.

– Min ambassad har varit i kontakt både med USA:s utrikesdepartement, medlemmar av USA:s kongress, samt med Vita huset, säger Karin Olofsdotter, Sveriges ambassadör i USA, i en intervju med TMZ om ASAP Rocky.

Hon styrker därmed rapporter från den amerikanska nöjessajten att Kim Kardashian genom Donald Trumps svärson Jared Kushner fått Vita Huset att agera.”
Citera
2019-07-19, 16:10
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
hur kan man bli åtalad för grov misshandel när motparten bara behövde omplåstras?

jag är glad att de slagsmål jag varit inblandad i av olika orsaker, inte kom till dessa stolpskott till åklagares kännedom.
Stolpskotten är dom som tror att svensk lag går att böja som man vill. Du fick väl inget för att det inte filmades. Här finns bevis och åklagaren utreder just dessa och med en jänkare som är en jävla stor flyktrisk så sitter han där han ska till allt är utrett.
Citera
2019-07-19, 16:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Böter+villkorligt. Om han blir fälld överhuvudtaget. Beror på hur domstolen tolkar hans rätt till nödvärn.

Han är inte häktad för grov misshandel ens. Bara misshandel.

Det pågår medvetna försök att fultolka lagen här inne, för att få detta till grov misshandel. Du kan ignorera det.
Citera
2019-07-19, 16:12
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Vad är det han fredade sig emot?

En gränslös våldsverkade.

Det som hände innan flygturen har jag bara sett obekräftade uppgifter om och de har inte kommit upp i tråden. Av någon anledning verkar folk tro att allt gick direkt från tal om sexuella övergrepp till flygtur - men så är givetvis inte fallet.
Med tanke på det imponerande lugn och tålamod som ASAP Rocky med entourage uppvisade trots misshandel, upprepade trakasserier, hot och berättelser om sexuella övergrepp sadisten tidigare utfört så kan uppgifterna om vad som föranledde flygturen mycket väl stämma.
Gissningsvis kommer någon snart komma till tals som sitter på förstahandsuppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Hej idiot, du har rätt i att den sittande regeringen är rasistisk - mot etniska svenskar.

Mot Rocky är det allt annat rasistisk eftersom den, enligt svensk lag, låter åklagare och polis utreda denna person för det brott han uppenbarligen gör på video. Gillar du inte svensk lag så är det fritt för dig att lämna landet för här gäller svenska lagar.

Regeringen är inte enbart rasistisk mot etniska svenskar utan mot alla folkgrupper i någon mån som inte tillhör elitens tillfälliga favoriter.
Att man låter polis och rättsväsende utreda ett händelseförlopp är givetvis inte detsamma som att man måste häkta samtliga inblandade. Det är häktningen jag starkt vänder mig emot. Se mina tidigare inlägg. Att vi är överens om att regeringen är rasistiska mot etniska svenskar är iaf en framgång. Det är de underliggande strukturella problemen som lyser igenom i det här fallet som kommer göra det till något alla svenskar kan ställa sig bakom.
Hade det varit en etnisk svensk som var inblandad hade det varit alltför mycket "business as usual" för att man ska göra mer än rycka på axlarna eller knyta näven i fickan. Det är lite som när svenska folket tycker det är ok att en invandrare kritiserar andra invandrare, betydligt mer ok än att en etnisk svensk gör det. Det är givetvis en vidrig rasistisk hållning, men den är godkänd av de i översta maktskiktet, och svenska folket är inte kända för att ha någon större självinsikt. När denna hållning smulats sönder helt i detta ohållbart mål kommer allt fler att överge dem till förmån för den humanistiska hållningen där alla är lika inför lagen.
Citera
2019-07-19, 16:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det är tre grabbar som står och slår och sparkar på en kille som ligger ner och du kallar det för "duttande".. Give me A BREAK. Killen blev medvetslös och fick skador haha.. Alltså

Asap Rocky kan inte bli skyldig till andra personers agerande i händelsen. Det förstår du väl? Jag tvekar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in