2019-07-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hm. Finns två års fängelse i straffskalan för misshandel av normalgraden? Är det inte så att det måste finnas det för att någon ska häktas? Jag verkar ha missförstått något.

Det finns olika skäl för häktning, just i detta fall är det att det anses finnas en flyrisk. Trots att ASAP har sagt att han kan lämna in sitt pass.
Citera
Medlem
Häktad ytterligare en vecka. Rättsapparaten bör vara inställd på some incoming shit
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Delgiven misshandel igår, så nej, inte försvunnen.
Delgivn8ng betyder ej att man e närvarande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
IGEN det är inte en personlig åsikt, det är det värsta haveriet som hänt Sverige ( afghan invasionen regisserad från Irak, Iran orkar inte ens hålla isär vad de kallar länder)

Bor du här, är du vaken...eller jag bryr mig faktiskt inte, HUR kan du argumentera för din "sak", vad den en är, helt otroligt.
Helt otroligt.

Jag är saklig du är inte. Jag försvarar inte afghanen bara för att jag anser att asap begått grov misshandel.
Citera
2019-07-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Delgivn8ng betyder ej att man e närvarande

Jaha så du har missat personlig delgivning alltså?
Citera
2019-07-19, 14:29
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Det finns olika skäl för häktning, just i detta fall är det att det anses finnas en flyrisk. Trots att ASAP har sagt att han kan lämna in sitt pass.

Okej då förstår jag. Det där med att lämna in sitt pass är väl inget som används av större utsträckning i Sverige. Är vanligare utomlands med såna villkor. Tror jag.
Citera
2019-07-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag håller helt med honom och jag älskar Sverige mer än du gör. Däremot hatar jag regimen och pratar illa om den, i alla sammanhang. Skulle du se en flykting från Nordkorea, som pratar illa om Kim, som en person som hatar Nordkorea? Förklara gärna hur du tänker.

Vet du vad regimen betyder?

Tror du regimen styr rättsväsendet?

Är du hjärndöd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Jag är saklig du är inte. Jag försvarar inte afghanen bara för att jag anser att asap begått grov misshandel.

Men vad bra, häng med dina Afghanpolare sen, eller kan det bli svårt för dig att klura ut vilken ras du hatar mest, alltså när det passar dina egna behov till vardags, jag vet inte, gör som du vill, det blir säkert bra.

Over and out
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja

Han kan få nödpass av sin ambassad.
Citera
2019-07-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej då förstår jag. Det där med att lämna in sitt pass är väl inget som används av större utsträckning i Sverige. Är vanligare utomlands med såna villkor. Tror jag.

Används ganska ofta, senaste fick artisten Frej Larsson lämna in sitt pass p.g.a. en pissanledning som för ringa narkotikabrott. (När han var på Arlanda för att ta semester)

Men det var mest för att polisen är korrupt och han har fört ett aktivt krig i sina låttexter mot polisen.
Citera
2019-07-19, 14:33
Medlem
Citat:
Men vad bra, häng med dina Afghanpolare sen, eller kan det bli svårt för dig att klura ut vilken ras du hatar mest, alltså när det passar dina egna behov till vardags, jag vet inte, gör som du vill, det blir säkert bra.

Over and out

Vad är det du snackar om? Så vi ska bortse från svensk lag när det kommer till brott mot invandrare?

Gå och sug lite svart kuk istället.
Citera
2019-07-19, 14:34
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Eh han är en man och vill försvara sig...?

Din fråga är svaret på varför vi kvinnor inte längre går säkra i vårt eget land, för att "våra män" inte kan försvara oss mot våldsverkare, verkar liksom inte finnas i er, det han gjorde tycker jag är helt naturligt för en man, och jag skulle önska att det fanns ett uns av den driften här hemma, att försvara sig själv som man om det går för långt och försvara kvinnor om de blir ansatta.

Hur kan du inte förstå det,ja just det därför befinner vi oss i den situation vi gör, där vi kvinnor knappt vågar gå ut i vårat egen land längre. Men tack, svenska man, verkligen TACK !

Men visst hacka på honom, skriv en bok, vad vet jag.
Jag gapskrattar åt ditt störtfjantiga svar alltså...
Kunna försvara sig och behöva är väl två olika saker? Var han tvungen att visa upp att han KAN försvara sig? Knappast. Det hade vart en annan sak om han ensam i en mörk gränd mötte afganen eller vad det nu var för en apa.

Hade hans livvakter vetat bättre så hade allt detta aldrig skett. Han hade vart en fri man, men som fjant får han stå sitt kast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in