2019-07-19, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Är du på riktigt?

Flytta då om du hatar Sverige så mycket.
Jag håller helt med honom och jag älskar Sverige mer än du gör. Däremot hatar jag regimen och pratar illa om den, i alla sammanhang. Skulle du se en flykting från Nordkorea, som pratar illa om Kim, som en person som hatar Nordkorea? Förklara gärna hur du tänker.
Citera
2019-07-19, 13:49
Bannlyst
När förhandlingen är avslutad väntas både åklagare och försvar hålla presskonferenser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Det finns en hel uppsjö av dokumentärer om amerikanska häkten å fängelser. Ett flertal av Louis Theroux tex. Där kan ofta se hur illa folk far i dessa (alltså verkligen illa om man har otur/är "svag"). Känns väldigt mycket hykleri av amerikaner att böla över Sveriges agerande.

Ja människor förvaras som djur i bur i häkten i USA.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Innan var jag för Rocky att det var självförsvar men nu börja jag ångrar mig, för nu börja det bli en cirkus om det hela.

Det artisterna håller på med är löjligt och nu ber dom Trump om hjälp det är ju helt sjukt.
Så nu ska han få speciell treatment. Att hamna i ett fängelset eller i häktet i Sverige, du kan inte få det bättre om man jämför med utanför Europa.
Man hamnar i PK Sverige och ändå gnäller, det är ju fan sjukt det där.
Ännu sjukare blir det om han släpps för att USA sätter press men det där lär vi aldrig få veta utan dom kommer med en annan anledning.

Kanske inte är hans fel att dom runtom kring håller på men ändå.

Att folk är så engagerade i det här fallet, speciellt i USA, är ju att synen på rätt till självförsvar är annorlunda där. ASAP Rocky har den moraliska rätten på sin sida, även om afghanen råkade få en hel del pisk. Folk anser helt enkelt att Sveriges rättssystem är åt helvete fel i det här fallet, och jag kan inte göra annat än att hålla med. Vår frihet bygger i grunden på att ingen har rätt att tysta oss eller hota oss. Då måste rätten till självförsvar väga mycket tyngre än eventuellt övervåld mot den person som angriper dig. Att folk på regeringsnivå är lika engagerade i det här ser jag som positivt. Då kanske vi kan få till stånd en ändring i systemet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Är du helt jävla slut i huvudet eller? Vad är det för efterblivet jävla resonemang. Och Louis Theroux dokumentärerna jag antar att du syftar på handlar mestadels om fängelser. När man får se häktade människor har de också gjort sig skyldiga till allvarligare brott. Klart som fan han har allt rätt att klaga, för i USA hade han ALDRIG blivit inlåst för den här händelsen. Allting handlar om att vi i Sverige har ett utav de sämsta skydden för individer, nödvärnsrätt etc.

Jag har varit i kontakt med två olika åklagare, en som jag pratat med direkt och en via en bekant. Båda två sa samma sak oberoende utav varandra. Daniel Sunesson måste sitta på en extremt stark bevisning i form utav både filmer och vittnesmål som alla talar emot ASAP Rocky. Annars kommer det här bli ett av de pinsammaste rättsfallen i Svensk historia, med tanke på den mediala uppmärksamheten.

Och nu väljer alltså åklagaren att försöka förlänga häktningen, och dessutom vill han åtala för grov misshandel. Hela världen skrattar åt Sverige, och jag kunde inte ens i min vildaste fantasi förstå att afghanerna stod så här mycket över vanliga svenskar.

Är du HELT JÄVLA PANTAD. Det finns hur många dokumentärer som helt om USA där folk sitter fängslade i 1-3 år för pissbrott (ringa narkotikabrott ex) utan ha haft rättegång bara för att de inte har råd att betala bail och deras advokat skiter i de. Du vet inte mycket du.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ja

"På fredagseftermiddagen skärptes även brottsrubriceringen till grov misshandel."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MRmA70/asap-rocky-i-ratten

Exakt vad jag förutspådde, staten måste löpa hela linan ut och nu riskerar ASAP 5-6 år i finkan på riktigt, nu är det en realitet.

Har staten bestämt sig för att sätta dit någon så gör dom det. Nu lär den politiska inblandningen ta fart med ökad intensitet.

Helt år helvete!

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2019-07-19 kl. 14:02.
Citera
2019-07-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Det är du som får ta på dig dumstruten, det har vart fyra olika åklagare inblandade och det är tredje brottsrubriceringen...

Hur är jag dumstruten när jag sa att det var grov misshandel och den slutgiltiga rubriceringen är grov misshandel? Dumma jävel.
Citera
2019-07-19, 13:50
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambara
Otroligt hur ni svänger kappan efter vinden, hur kan ni ha någonsomhelst självrespekt ?

I vanliga fall hyllas Amerika i detta forum, som svaret på allt, men så fort ni får chansen så kastar ni er in i er favoritsyssla att hata svarta.

Inser ni att desperationen som Sverige visar upp nu är så pinsam.
Vi försvarar alltså våra demokratiska ideal genom att skydda en grupp som inte har rätt att vara här som har lurat oss ekonomiskt, gruppvåldagit barn, knivhuggit både poliser och andra, dödat gamla damer osv, allt utan urskiljning och uppenbart ingenting vi har klarat av att hantera, jag menar skiten har pågått i över 5 år.

Nästa ingen av dessa vuxna män har dömts till någonting.

Men nu ska vi visa vad vi går för, sååå pinsamt, försvarar ni er själva när ni försvara Afghanerna, eh, ja det gör ni för att förklara för er själva hur vi lät dessa barbarer ta över våra gator och torg bokstavlingen.

så när en individ reagerar adekvat på det vansinne som vi tydligen har accepterat så ska han straffas, "för vi kan ju aldrig göra fel"

Är inte imponerad inte ett dugg och jag har full förståelse för att delar av världen känner likadant.

Vet

Anledningen till att han ska straffas är för att han har begått en misshandel(om han nu gjort det).
Vad folk tycker om afghaner eller amerikaner eller svarta har ingen betydelse i sammanhanget.
Citera
2019-07-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Klart som fan att brottsrubricering kan ändras EFTER 2 veckors utredning..

Absolut. Inget märkligt.
Citera
2019-07-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Är det någon här som förstår varför en musikkändis slåss eller ens petar på folk när han har livvakter som borde varit emellan från första stund?

Eh han är en man och vill försvara sig...?

Din fråga är svaret på varför vi kvinnor inte längre går säkra i vårt eget land, för att "våra män" inte kan försvara oss mot våldsverkare, verkar liksom inte finnas i er, det han gjorde tycker jag är helt naturligt för en man, och jag skulle önska att det fanns ett uns av den driften här hemma, att försvara sig själv som man om det går för långt och försvara kvinnor om de blir ansatta.

Hur kan du inte förstå det,ja just det därför befinner vi oss i den situation vi gör, där vi kvinnor knappt vågar gå ut i vårat egen land längre. Men tack, svenska man, verkligen TACK !

Men visst hacka på honom, skriv en bok, vad vet jag.
Citera
2019-07-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Anledningen till att han ska straffas är för att han har begått en misshandel(om han nu gjort det).
Vad folk tycker om afghaner eller amerikaner eller svarta har ingen betydelse i sammanhanget.

Folk, jag pratar om er, jag pratar om vad som händer i vårat land.

Herregud.
Citera
2019-07-19, 13:52
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ja

"På fredagseftermiddagen skärptes även brottsrubriceringen till grov misshandel."

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MRmA70/asap-rocky-i-ratten

Och om han blir dömd för det kan han inte kräva skadestånd för förlorade turnéintäkter. Nu måste han bli frikänd för att få ekonomisk ersättning. Han är klippt nu av svenska domstolar och kommer förmodligen att bli kvar här fram till jul innan rättegången ens börjar.

Han kan se fram emot att dömas av en jurist plus fem nämndemän varav majoriteten utgörs av kvinnliga politiker i 60-års åldern från S, MP, V eller C, dvs människor som anser att ensamkommande hazarer är det enda fina vi har här i Sverige.

Stackars jävla man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in