2019-07-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Jewels är i full gång igen i streamen som pågår. Hon steppade upp sitt game dock och tog två flugor i samma smäll. När Issy sa att han tycker att han har konstig och ful ansiktsform så säger Jewels "jaha pannan tänkte du? Den kan du tacka din pappa för."

Detta istället för att förklara att så inte är fallet och försöka bidra till en mer positiv självbild för Issy. Inte bara lyckas Jewels trycka ner Issy som vanligt, utan även snacka skit om fadern samt insinuera ett hat mot fadern inom Issy.

Vad som egentligen rör sig i hennes huvud kommer hon nog aldrig våga dela med sig av. Hon vet att hon gör fel och skulle aldrig kunna hantera skammen om alla fick reda på hennes djupaste tankar och motiv.

Tror inte morsan tänker på vad hon säger. Finns andra exempel, när de testade bröllopsklänningen sa hon att Issy var tjock/fet. I någon video påpekade hon flera gånger hur fett hår Issy hade. Osv.
Citera
2019-07-19, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men lyssna på detta;

Hej!

Vi är en familj på 3 personer som önskar hyra ett hus eller lägenhet i utkanten av stockholmsområdet.

Det enda kravet på läge är att man ska kunna åka på SL biljett in till stockholm.
Utöver det får det inte ligga invid industrier.

Huset (eller lägenheten) bör vara fräscht och felfritt.
Uppvärmning får ej vara ved eller pellets.
Husdjur bör ej ha befunnits i boendet på lång tid.

Vi är väldigt skötsamma och har stor respekt för våra boenden.
Vi önskar hyra på tillsvidare kontrakt.
Har du ett hus du inte använder och vi trivs så kan vi tänka oss att en dag köpa det från dig.

Det får inte förekomma någon form av mögel eller dålig inomhusluft.
Vi är astmatiker. Pga den orsaken har vi inga husdjur.

Hör av dig med tips och dela hemskt gärna denna annons till dina vänner så vi har chans att hitta ett boende som bara står obebott men som behöver få lite sällskap. :-D

Bostaden söks av en familj Rökfri

Hoppas de som har bostad ser till att hyra ut den till någon/några yngre som pluggar eller jobbar och gör lite nytta i samhället.

Att de skulle vara skötsamma och ha "respekt för bostaden" är ju bara ett skämt, men det lär väl stackaren som eventuellt hyr ut märka med tiden.
Citera
2019-07-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Strunt samma om Issy tigger eller inte, att vara uppe halva och ibland hela nätterna gör att man blir trött. Fakta. Speciellt eftersom morsan ändå verkar försöka dra upp Issy på dagen.

Kanske bäst att börja ställa dygnet rätt så hon orkar sina 20 min varannan dag i skolan. (Hämta sina skoluppgifter)
Lite sol dagtid och bättre rutiner med mat, sömn och sådant är inte heller skadligt.
Citera
2019-07-19, 13:22
Medlem
Tycker inte de ska bo i hus öht. Mamman är för lågfungerande, så en lättskött lägenhet vore perfekt.

Och Istället för att stressa upp sig över en YouTubekarriär, är det FK och bostadsbidrag som gäller. Kan man inte ha ett vanligt knegarjobb så kan man inte förvänta sig kometkarriär på YouTube, det kräver mer än ett vanligt jobb! Acceptans över sina begränsningar är vad mamman behöver. Vi bor ju i Sverige, så de har allt som behövs!
Citera
2019-07-19, 13:23
Medlem
Istället för att spela fortnite sent på kvällarna så kan väll jewles ha koll på vad issy gör om på dagarna och vem han snackar med på telefon. Tydligen hade issy sagt att Jewles har sagt att det är ok att han får prata med en 28 åring på i sina lives. Då han ringde meja och pratade med någon snubbe då för några månader sen.

Det märks att det lixom inte är helt ok där hemma vilken föräldrar låter sitt barn prata med en 28 åring i mobilen som dom inte har ens träffat och som tydligen jewles hade haft kontakt med tidigare på telefon.

Varför vill ens en 28 åring prata med två fjortonåringar på mobilen vad har två fjortonåringar och en 28 åring gemensamt.
Någon som vet vem jag pratar om?
Citera
2019-07-19, 13:31
Medlem
Tror att han kallades för jj
Citera
2019-07-19, 13:37
Medlem
vigilante99s avatar
is this 28 year old male or female??....either way its not very appropriate is it.....but who are we to question...jewels can do no wrong and has been a great mother....i mean yeah its not like we see jewels put Issy's self esteem in the gutter.....:
Senast redigerad av vigilante99 2019-07-19 kl. 13:43.
Citera
2019-07-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
is this 28 year old male or female??....either way its not very appropriate is it.....but who are we to question...jewels can do no wrong and has been a great mother....i mean yeah its not like we see jewels put Issy's self esteem in the gutter.....: Whoco5:

Its a man/boy. But then after this live he got blcoked
Citera
2019-07-19, 13:44
Medlem
Citat:
is this 28 year old male or female??....either way its not very appropriate is it.....but who are we to question...jewels can do no wrong and has been a great mother....i mean yeah its not like we see jewels put Issy's self esteem in the gutter.....: Whoco5:

Even if Its was a woman i wouldnt think Its was ok for issy to talk alone with 28 year old with his friend without jewels sittning next to him
Citera
2019-07-19, 13:49
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Its a man/boy. But then after this live he got blcoked

unbelievable, highly inappropriate.....jewels would probably have no problem with issy meeting a 28 year old alone, yet jewels would have to be there 24/7 if i came to sweden.

i don't think i have said it here before but what do i care anymore....jewels is an absolute moron.
Citera
2019-07-19, 13:50
Medlem
Citat:
unbelievable, highly inappropriate.....jewels would probably have no problem with issy meeting a 28 year old alone, yet jewels would have to be there 24/7 if i came to sweden.

i don't think i have said it here before but what do i care anymore....jewels is an absolute moron.

I can send you the name see if you remember him
Citera
2019-07-19, 14:18
Medlem
Citat:
Strunt samma om Issy tigger eller inte, att vara uppe halva och ibland hela nätterna gör att man blir trött. Fakta. Speciellt eftersom morsan ändå verkar försöka dra upp Issy på dagen.

Citat:
Tror inte morsan tänker på vad hon säger. Finns andra exempel, när de testade bröllopsklänningen sa hon att Issy var tjock/fet. I någon video påpekade hon flera gånger hur fett hår Issy hade. Osv.

Det är absolut inte fakta, faktiskt precis tvärt om. Finns extremt mycket forskning som pekar på att varje människa har en individuell dygnsrytm som passar den individen. Om man tvingas lämna den dygnsrytmen så tar det mycket energi. För mig själv till exempel, jag kan vara död hela dagen igenom om jag börjar jobba mellan 0530 till 0700. Får jag bara börja efter 7 blir jag betydligt mycket mer effektiv och vaken dagen. Är det så att jag kan ha min egen dygnsrytm så jag sover när jag är trött och vaknar när jag känner för det, så lägger jag mig vid 04 och vaknar vid 12. Kan jag göra så under en längre tid, så kan jag halvera mitt sömnbehov nästan, eller i varje fall minska det drastiskt. Dock finns det fördelar med att ha en struktur, och att fungera i ett samhälle, så det är inte helt värdelöst att sova på nätterna och vara vaken på dagen.

För den delen slutar livarna inte allt för sent, kring 0100, okej att man inte somnar direkt, men säg att Issy somnar kring 0300, får väl ändå inte betraktas som helt udda på ett sommarlov ändå.

Sen kan det också vara så enkelt som Issy säger, hon har den mängden ångest som skapar trötthet, hon har ju länge haft svårt att sova, lägg på ångest på det, kan det bli omöjligt att sova. Och sover man inte på två tre nätter då blir man övertrött. Så det är något att kolla upp för Issy känner jag.

Att mamman inte tänker på vad hon säger, är ju återigen ett väldigt vanligt symtom på hennes diagnos, och här kan det klart vara en nackdel med att även Issy har samma diagnos, för det är inte helt säkert att de skickar tillräckligt tydliga signaler mellan varandra. Vilket i sin tur ger att de inte kan förbättra sin kommunikation genom att lära sig och utvecklas.
Det är också en viktig parameter att tänka på att Issy KANSKE inte regerar på samma sätt som andra gör av Jewels prat. I många fall är det en social norm att man ska bli sur, eller ta illa upp, och det är inte säkert att Issy orkar följa den normen med sin mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in