2019-07-19, 12:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Enligt GP så har grabbarna ett långt register hos tingsrätten. Knark osv.

Ändå så finns det folk som tycker att knark ska släppas fritt. Det förstör, orsakar mycket lidande och kostar samhället pengar.
Citera
2019-07-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Inte för att inte man ska kunna gå på gatorna när fan man än vill i det här landet utan att bli överfallen, men jag undrar lite över vad en it intresserad GTG student gjorde ute vid den tiden på dygnet mitt i veckan? Han var ute och promenerade med sin kompis när klockan är närmare 02. Varför kan de ha varit ute och gått vid den tiden? Gamers som tog en nypa frisk luft mitt i sitt spelande?

De har ju sommarlov, de kanske hade varit på någon fest eller nåt, eller så skulle de köpa lite röka, oavsett så är de fullt nomalt för ungdomar i den åldern på sommaren och absolut inget man skall bli mördad för
Citera
2019-07-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Spontant känns avlägsen etniciteten ganska oviktig - GM (och kanske även gärningskvinnan?) visar väl snarare vad samhällets flathet och oförmåga att agera kan resultera i när unga människor som finner det fullt acceptabelt att vifta ned kniv vs. jämnåriga

Nåja, pojkarna kommer få mycket gott om tid att fundera på saken och tjejen kan med tiden träffa nya stjärnor att umgås med...

Jag är inte helt säker på det. De är mycket unga, de var drogpåverkade och verkar ej varit gängkriminella. Mordet var heller inte planerat (vilket kommer bli Vållande - inte ens dråp).

Allt detta är förmildrande omständigheter.
Citera
2019-07-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Jag är inte helt säker på det. De är mycket unga, de var drogpåverkade och verkar ej varit gängkriminella. Mordet var heller inte planerat (vilket kommer bli Vållande - inte ens dråp).

Ja tyvärr och straffet kommer bli, innggeeenting!
Citera
2019-07-19, 13:13
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ändå så finns det folk som tycker att knark ska släppas fritt. Det förstör, orsakar mycket lidande och kostar samhället pengar.

Så är det.

Dessa herrar var förmodligen duktigt påtända när de hade ihjäl T*bias. Jävla degenererade pack som vill göra knark lagligt. Det finns många sådana här på flashback...

Knark ska bekämpas med alla medel.
Citera
2019-07-19, 13:42
Medlem
Citat:

De är väl ändå inte unga. De är väl i varje fall över 20 år? Åtminstone de två killarna? Dessutom förekommer de i belastningsregistret flera gånger tidigare, så några nybörjare på brottets bana är de inte.

För övrigt håller jag helt med den som skrev att knarket orsakar fruktansvärt mycket elände i samhället. Enligt min mening är det helt galet att vilja släppa knarket fritt.
Citera
2019-07-19, 15:16
Medlem
Citat:
Inte för att inte man ska kunna gå på gatorna när fan man än vill i det här landet utan att bli överfallen, men jag undrar lite över vad en it intresserad GTG student gjorde ute vid den tiden på dygnet mitt i veckan? Han var ute och promenerade med sin kompis när klockan är närmare 02. Varför kan de ha varit ute och gått vid den tiden? Gamers som tog en nypa frisk luft mitt i sitt spelande?

Eller vanliga snubbar med sommarlov?

Om dom så köpte kinky sex av en bögfjolla så ska inget litet Löss komma och hugga ihjäl dom.
Skulden är GMs, MÖJLIGEN Svensk narkotikapolitiks och ingen annans.
Citera
2019-07-19, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
De är väl ändå inte unga. De är väl i varje fall över 20 år? Åtminstone de två killarna? Dessutom förekommer de i belastningsregistret flera gånger tidigare, så några nybörjare på brottets bana är de inte.

För övrigt håller jag helt med den som skrev att knarket orsakar fruktansvärt mycket elände i samhället. Enligt min mening är det helt galet att vilja släppa knarket fritt.

Javisst, men de är bara dömda för småbrott. Jag äter nog min hatt om de ens skulle dömmas för dråp.
Citera
2019-07-19, 15:57
Medlem
Citat:

Rånmord blir aldrig bara vållande..i bästa fall dråp.
Citera
2019-07-19, 16:25
Medlem
Citat:
Fick en bild av hans kompis som bor i centrum på Snapchat bara någon timma innan mordet, de hade alltså umgåtts med varandra och troligtvis var han på väg hem
Citera
2019-07-19, 17:14
Medlem
Jag är för en gång skull lättad att GM inte var invandrare. Tragiskt dock att Tobi*s förlorade sitt liv för ingenting. Rip käre Tobias.

Hoppas de straffar mördarna rejält.
Citera
2019-07-19, 18:23
Medlem
Får de längre eller kortare straff om de var påtända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in