2019-07-19, 09:52
  #3769
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Sen kan jag bara tillägga att detta stärker Sveriges rättsystem gör du ett brott får du stå för det även om man är världskändis med massa pengar.Äntligen lite positiva grejer i detta trasiga land.

Den här vice utrikesministern kan inte göra ett skit. Vi har vårat rättsystem och samma gäller för alla . Här visar vi att Sverige är en rättvis stat. Det är inte som alla tror du kan göra vad du vill. Torskar du så torskar du och det är samma villkor för alla vem du än är (förutom kungen då självklart) .
Citera
2019-07-19, 09:56
  #3770
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Intressant att se vilket skadestånd BO kan få. Några miljoner dollar vore inte omöjligt. Så kan afghanen få en egen lya på Östermalm och fortsätta sitt festande där.
Varför skulle kamelknullaren få ett högre skadestånd än livvakten? Både kamelknullaren och rapparen är misstänkta för samma brott, kamelknullaren är t.o.m. misstänkt för ett brott ytterligare så han borde rimligtvis betala ett högre skadestånd.

Edit: två brott ytterligare t.o.m.
__________________
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-07-19 kl. 10:09.
Citera
2019-07-19, 09:57
  #3771
Medlem
Man har ett alternativ, slåss eller lämna. Det var inte så att dessa påtända afghaner sprang på dem. Var ju som zombisar. Han ville helt klart puckla på dem. Hade jag med gjort. Men inte så smart nör d filmas. Har själv anmälts för misshandel, dock ej dömd. Man har 2alt,,
Citera
2019-07-19, 09:58
  #3772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Sen kan jag bara tillägga att detta stärker Sveriges rättsystem gör du ett brott får du stå för det även om man är världskändis med massa pengar.Äntligen lite positiva grejer i detta trasiga land.

Den här vice utrikesministern kan inte göra ett skit. Vi har vårat rättsystem och samma gäller för alla . Här visar vi att Sverige är en rättvis stat. Det är inte som alla tror du kan göra vad du vill. Torskar du så torskar du och det är samma villkor för alla vem du än är (förutom kungen då självklart) .
Positiva grejor? Afghaner och somalier får härja hur dom vill.
Citera
2019-07-19, 10:01
  #3773
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Positiva grejor? Afghaner och somalier får härja hur dom vill.
Dom får också problem med staten om dom torskar. Det blir bara inte uppmärksammat som i ASAP fallet . Sånt här sker ju varje dag . Man släpper ju Somalie vildingen i hopp om att han flyr till Somalia 😂😂
Citera
2019-07-19, 10:05
  #3774
Medlem
Åklagare och rättsväsenet försöker rädda sitt skinn, de kan av prestige käl inte lägga ner allt nu. Det som kommer att sker är följande:

1. TR medger inte fortsatt häktning och ASAP släpps på frifot.

2. Åklagaren kommer att predika att utredningen fortsätter och att ASAP minsam fortfarande är misstänkt.

3. Om 6-8 veckor så läggs det ner i det tysta och det blir en liten liten notis i media (som snabbt halkar ner i flödet).

4. Inom en snar framtid inträffar ett liknande scenario med en Svensson som försvarar sig, han häktas o döms och inget skriver om det och media hör inte talas om det.
Citera
2019-07-19, 10:08
  #3775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
På ett sätt är det bra att ASAP Rocky blev anhållen och häktad. Hela det här fallet synliggör och tydliggör nämligen för hela världen vilket skämt Sverige är och hur ruttet Sveriges rättssystem är i grunden. Framförallt gällande rätten till självförsvar.

Det visar också för omvärlden vad vi svenskar ser och upplever varje dag, nämligen hur ruttet Sverige och det svenska samhället har blivit pga en fullständigt urspårad invandringspolitik vilken gjort att bedragare och kriminella från all världens länder springer omkring och begår brott på våra gator och torg.

Grattis svenskar! Världens fredligaste och tryggaste land förvandlades av politiker och media på 30 år till en helveteshåla där varken medborgare eller turister går säkra längre.

OM ASAP Rocky går fri efter häktningsförhandlingarna idag så är det inte pga den svenska rättvisan. För den existerar inte. Det är istället pga uppmärksamheten fallet har fått och pga yttre påtryckningar. Hur som så skadar det här Sveriges anseende något enormt. Det nya feministiska mångkulturella Sverige är ett skämt där en bög i clown-kläder får representera Sverige. De enda som jublar är det sinnessjuka HBTQ-communityt och unga korkade vänsterjournalister.

ASAP Rocky har inte gjort något fel alls. Han och hans sällskap försvarade sig själva från våldsamma och trakasserande afghaner. Det är inte möjligt att försvara sig själv eller utöva rätten till nödvärn utan att ta till övervåld. Var och en som ser filmerna förstår det. Var och en som ser hela sammanhanget vet att afghanerna borde vara de som sitter anhållna. De borde aldrig ens ha fått komma till Sverige.

Sveriges anseende är kört i botten och det här kommer att svida ekonomiskt för alla utom de verkligt skyldiga, nämligen våra politiker och afghanerna.
Du har rätt!! ASAP stod upp för sitt själv men HERREGUD afghanerna fick åla ambulans trtors att de startade allting
Citera
2019-07-19, 10:09
  #3776
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Intressant att se vilket skadestånd BO kan få. Några miljoner dollar vore inte omöjligt. Så kan afghanen få en egen lya på Östermalm och fortsätta sitt festande där.
Och vem skulle utdöms det skadeståndet? Svensk domstol? Glöm inte att brottet, om det nu var ett brott, begicks i Sverige. Svenska domstolar utdömer inga gigantiska skadestånd vid ringa misshandel, som det eventuellt skulle ha rört sig om i detta fall. Ifall domstolen, mot förmodan, skulle döma till afghanens fördel så får han max 5000 kr.
__________________
Senast redigerad av Arkiater 2019-07-19 kl. 10:14.
Citera
2019-07-19, 10:10
  #3777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Och vem skulle utdöms det skadeståndet? Svensk domstol? Glöm inte att brottet, om det nu var ett brott, begicks i Sverige. Svenska domstolar utdömer inga gigantiska skadestånd vid ringa misshandel, som det eventuellt skulle ha rört sig in i detta fall. Ifall domstolen, mot förmodan, skulle döma till afghanens fördel så får han max 5000 kr.

Ja, för sveda och värk så får man inte många kronor här i Sverige, kränkning är väl där pengarna ligger i, kränkning och påstådd psykisk ohälsa.
Citera
2019-07-19, 10:11
  #3778
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Åklagare och rättsväsenet försöker rädda sitt skinn, de kan av prestige käl inte lägga ner allt nu. Det som kommer att sker är följande:

1. TR medger inte fortsatt häktning och ASAP släpps på frifot.

2. Åklagaren kommer att predika att utredningen fortsätter och att ASAP minsam fortfarande är misstänkt.

3. Om 6-8 veckor så läggs det ner i det tysta och det blir en liten liten notis i media (som snabbt halkar ner i flödet).

4. Inom en snar framtid inträffar ett liknande scenario med en Svensson som försvarar sig, han häktas o döms och inget skriver om det och media hör inte talas om det.

Fast det kommer inte kunna läggas ned i det tysta, eftersom ASAP Rocky har skadeståndskrav på Sverige för inkomstbortfall på 16 miljoner kronor, dvs det han förlorat under den här tiden han suttit anhållen och häktad.
Citera
2019-07-19, 10:12
  #3779
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Man har ett alternativ, slåss eller lämna. Det var inte så att dessa påtända afghaner sprang på dem. Var ju som zombisar. Han ville helt klart puckla på dem. Hade jag med gjort. Men inte så smart nör d filmas. Har själv anmälts för misshandel, dock ej dömd. Man har 2alt,,
Det här måste vara höjden av lågbegåvning. Om hazarerna hade sprungit så hade de ju sprungit förbi sällskapet, och eftersom att det var sällskapet hazarerna var ute efter så VALDE de att förflytta sig i samma takt som sällskapet.
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
3: Flashbackmedlemmen som startat nytt nick här och nu sitter och svarar på sina egna inlägg och sen lagt ut en video på en brittisk site där hen lägger texten "Crash" till ljudet av klapprande sneakers och säger att detta är beviset på krossade flaskor....
Tänkte precis samma sak. Så jävla genomskinligt och patetiskt.
__________________
Senast redigerad av RonJeremyClarks 2019-07-19 kl. 10:14.
Citera
2019-07-19, 10:16
  #3780
Medlem
Att man ens sitter häktad för misshandel ..

Varför skulle han vara en ’flygrisk’ eller vad det nu kallas när de länderna han bruka visas i har utlämningsavtal med Sverige
__________________
Senast redigerad av Foreknowledge 2019-07-19 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in