Citat:
Ursprungligen postat av
simson12
Intressant att se vilket skadestånd BO kan få. Några miljoner dollar vore inte omöjligt. Så kan afghanen få en egen lya på Östermalm och fortsätta sitt festande där.
Och vem skulle utdöms det skadeståndet? Svensk domstol? Glöm inte att brottet, om det nu var ett brott, begicks i Sverige. Svenska domstolar utdömer inga gigantiska skadestånd vid ringa misshandel, som det eventuellt skulle ha rört sig om i detta fall. Ifall domstolen, mot förmodan, skulle döma till afghanens fördel så får han max 5000 kr.