Citat:
Ursprungligen postat av
Profanity
Bra att rapparen får smaka lite på rättvisa, eller läste jag fel gällandes flaska & offer?
Nej. Det är bara de som inte kan se och tänka klart som inte kan se flaskorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
FreeHazaren
Finns väl vittnen också? DNA?
Dom är ju 4 "jättar" (jämfört med de 2 småkillarna) med gömda glasflaskor varav en i ärmen. Dessutom är de (jänkarna) nog vana med stalking och borde bete sig proffsigare. Mer troligt de ville slåss med tanke på gömda glasflaskor. Här samlade de på delvis pk-fakebevis på att de inte ville slåss.
Är du anställd av Assefa Communications?
Kolla 08:29 så kanske ni får svar? Brilliant idiots berättar om tiden de var häktade i Sverige.
A$AP Rocky - Arrested in Sweden - American Rights vs Swedish Sharia Law or is it just Marketing?
https://www.bitchute.com/video/sW7pXvjdMLVn/
Förtydliga gärna vad du menar med flaska och offer.
För övrigt är A$AP ett stort musiker MC-gäng i New York. De borde verkligen haja mekanismen med hur man marknadsför gangstermusik genom våld och därmed publicitet.
För min del gick A$AP Rocky följet för långt med att filma sig själva med glasflaskor. Om de blir frisläppta lär de skratta åt Sverige, tänkt er, ingen vågar nämna om deras egna video med flaskor på deras egna instagram.
Innan jag såg flaskorna tänkte jag, jävla PK-Sverige. Riktigt underligt, stå med flaska gömd i ärmen och säga "we don't want trouble with these guys". Ännu mindre förstår jag Flashback-folket som rättfärdigar bråk med glasflaska.
Åklagaren Fredrik Karlsson verkar vara en vass och bra snubbe i detta ärende. Vi får heja på honom!
Det är ju skrattretande när ASAP Rocky vänder sig mot kameran och säger: "
For the camera we do not want any trouble". Man har beväpnat sig med flaskor och gått in på en folktom bakgata. Inget man direkt gör om man vill undvika bråk.
Vad ASAP Rocky gör
"off the camera" med de krossade flaskorna är det han kommer att dömas för.
Citat:
Ursprungligen postat av
AllarN
"På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare."
Nu har Daniel Sunesson tagit över catwalken på åklagarsidan. Vi får hoppas att det självutnämnda modeoraklet Leif GW Persson kommer att uttala sig i klass med Ingrid Schrewelius om åklagarens outfit när GW flåsviskande rapporterar från sidan.
Jag hörde på radio att åklagaren hade bestämt sig för att begära förlängning av häktningen. Då är det väl 98% säkert att ASAP Rocky får sitta två veckor till?
Förhandlingarna börjar kl 11.00 så om jag har tur hinner jag till bolaget och inhandla lite bubbel för att fira. Undrar om Assefa Communication har något eget champagnemärke med extra PR i bubbelbruset.