2019-07-19, 09:28
Avstängd
Intressant att se vilket skadestånd BO kan få. Några miljoner dollar vore inte omöjligt. Så kan afghanen få en egen lya på Östermalm och fortsätta sitt festande där.
Citera
2019-07-19, 09:29
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Men snutte, jag skrev inte att staten skulle bry sig om hans förutsättningar. Pekade bara på ironin i att någon som du kallar den häktade för efterbliven. Din kommentar nu gjorde det hela ännu roligare.
Vadå killen hade ju 100 chanser att dra sig ur . Gå in på ditt hotell där afghan hazarerna inte ens får gå in. Vips så är det över. Är det inte smartare än att slåss speciellt om man är en sådan kändis?
Citera
2019-07-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Vadå killen hade ju 100 chanser att dra sig ur . Gå in på ditt hotell där afghan hazarerna inte ens får gå in. Vips så är det över. Är det inte smartare än att slåss speciellt om man är en sådan kändis?

Visst, det finns oändligt många saker som skulle kunna hänt men som inte hände. Ganska irrelevant i sammanhanget.
Citera
2019-07-19, 09:32
Medlem
_killahs avatar
https://omni.se/aklagare-begar-mer-tid-i-asap-rocky-utredning/a/4qV3Q6

Framställan om 1 veckas förlängd häktning
Citera
2019-07-19, 09:34
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Visst, det finns oändligt många saker som skulle kunna hänt men som inte hände. Ganska irrelevant i sammanhanget.
Jo men han valde att slåss av 100 andra möjligheter . Stå för det nu , precis som jag och alla andra som blivit dömda för misshandel. Som sagt jag flydde inte som han kommer att göra om han släpps. Det är ju därför han e häktad . Inget annat .
Citera
2019-07-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah

I åklagarmyndighetens pressrelease kan man läsa att: “På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare.”

Schlageråklagaren har visst tagit semester... undrar om den var planerad eller om han kände sig tvungen att gråta ut i skämskudden efter GW:s påhopp?
Citera
2019-07-19, 09:38
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah

Ja det är väl det enda rätta 😂. 1 vecka sen 2 veckor sen rättegång sen 1 v till dom sedan 3 veckor till fastställan. Välkommen till Sverige ASAP tro mig jag har varit där i samma sits fast ej häktad då . Ändå Sverige är charmigt på sitt sätt helt ärligt . Spelar ingen roll vem du är du e lika värd i häktet som tjackisarna 🤭
Citera
2019-07-19, 09:47
Medlem
Citat:
I åklagarmyndighetens pressrelease kan man läsa att: “På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare.”

Schlageråklagaren har visst tagit semester... undrar om den var planerad eller om han kände sig tvungen att gråta ut i skämskudden efter GW:s påhopp?

Haha, det var det värsta... Borde inte en åklagare som inte har inplanerad semester tagit fallet från första början?

Helt klart blivit petad alternativt frivilligt lämnat över. Pajasfasoner rakt igenom, Sverige i ett nötskal.
Citera
2019-07-19, 09:49
Medlem
BeatriceCencis avatar
På ett sätt är det bra att ASAP Rocky blev anhållen och häktad. Hela det här fallet synliggör och tydliggör nämligen för hela världen vilket skämt Sverige är och hur ruttet Sveriges rättssystem är i grunden. Framförallt gällande rätten till självförsvar.

Det visar också för omvärlden vad vi svenskar ser och upplever varje dag, nämligen hur ruttet Sverige och det svenska samhället har blivit pga en fullständigt urspårad invandringspolitik vilken gjort att bedragare och kriminella från all världens länder springer omkring och begår brott på våra gator och torg.

Grattis svenskar! Världens fredligaste och tryggaste land förvandlades av politiker och media på 30 år till en helveteshåla där varken medborgare eller turister går säkra längre.

OM ASAP Rocky går fri efter häktningsförhandlingarna idag så är det inte pga den svenska rättvisan. För den existerar inte. Det är istället pga uppmärksamheten fallet har fått och pga yttre påtryckningar. Hur som så skadar det här Sveriges anseende något enormt. Det nya feministiska mångkulturella Sverige är ett skämt där en bög i clown-kläder får representera Sverige. De enda som jublar är det sinnessjuka HBTQ-communityt och unga korkade vänsterjournalister.

ASAP Rocky har inte gjort något fel alls. Han och hans sällskap försvarade sig själva från våldsamma och trakasserande afghaner. Det är inte möjligt att försvara sig själv eller utöva rätten till nödvärn utan att ta till övervåld. Var och en som ser filmerna förstår det. Var och en som ser hela sammanhanget vet att afghanerna borde vara de som sitter anhållna. De borde aldrig ens ha fått komma till Sverige.

Sveriges anseende är kört i botten och det här kommer att svida ekonomiskt för alla utom de verkligt skyldiga, nämligen våra politiker och afghanerna.
Citera
2019-07-19, 09:50
Medlem
absolut-justices avatar
VILKA JÄVLA KLAVERTRAMP !!

1:
Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
"På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare."
Allarn glömde källan, den är här: https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3259478
Så ÅKM klarar inte av adekvat överlämning av ärenden under semestrar utan begär extra tid, speciellt när det visar sig vara 2 parter i en simpel misshandel.

2:
Citat:
En motanmälan är gjord mot en av målsäganden i ärendet. En förundersökning pågår parallellt, där brottsrubriceringarna gäller ofredande, misshandel och försök till misshandel. Beslut fattas senast den 25 juli.
Vilket betyder att afghanen som gömmer/gömde sig nu har fördröjt Rocky:s ärende och är orsaken till fördröjningen.

Vi kan redan nu ana åklagarens brasklapp, man kommer att skylla fördröjningen på afghanen, i stället för att resolut helt enkelt släppa jänkarn och sätta efterlysning på afghanen, men afghanen är väl "fridlyst" av våra svenska pk-idioter....

3: Flashbackmedlemmen som startat nytt nick här och nu sitter och svarar på sina egna inlägg och sen lagt ut en video på en brittisk site där hen lägger texten "Crash" till ljudet av klapprande sneakers och säger att detta är beviset på krossade flaskor....
Senast redigerad av absolut-justice 2019-07-19 kl. 10:00.
Citera
2019-07-19, 09:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Bra att rapparen får smaka lite på rättvisa, eller läste jag fel gällandes flaska & offer?
Nej. Det är bara de som inte kan se och tänka klart som inte kan se flaskorna.

Citat:
Ursprungligen postat av FreeHazaren
Finns väl vittnen också? DNA?

Dom är ju 4 "jättar" (jämfört med de 2 småkillarna) med gömda glasflaskor varav en i ärmen. Dessutom är de (jänkarna) nog vana med stalking och borde bete sig proffsigare. Mer troligt de ville slåss med tanke på gömda glasflaskor. Här samlade de på delvis pk-fakebevis på att de inte ville slåss.

Är du anställd av Assefa Communications?

Kolla 08:29 så kanske ni får svar? Brilliant idiots berättar om tiden de var häktade i Sverige.
A$AP Rocky - Arrested in Sweden - American Rights vs Swedish Sharia Law or is it just Marketing?
https://www.bitchute.com/video/sW7pXvjdMLVn/

Förtydliga gärna vad du menar med flaska och offer.

För övrigt är A$AP ett stort musiker MC-gäng i New York. De borde verkligen haja mekanismen med hur man marknadsför gangstermusik genom våld och därmed publicitet. För min del gick A$AP Rocky följet för långt med att filma sig själva med glasflaskor. Om de blir frisläppta lär de skratta åt Sverige, tänkt er, ingen vågar nämna om deras egna video med flaskor på deras egna instagram.
Innan jag såg flaskorna tänkte jag, jävla PK-Sverige. Riktigt underligt, stå med flaska gömd i ärmen och säga "we don't want trouble with these guys". Ännu mindre förstår jag Flashback-folket som rättfärdigar bråk med glasflaska.

Åklagaren Fredrik Karlsson verkar vara en vass och bra snubbe i detta ärende. Vi får heja på honom!

Det är ju skrattretande när ASAP Rocky vänder sig mot kameran och säger: "For the camera we do not want any trouble". Man har beväpnat sig med flaskor och gått in på en folktom bakgata. Inget man direkt gör om man vill undvika bråk.

Vad ASAP Rocky gör "off the camera" med de krossade flaskorna är det han kommer att dömas för.

Citat:
Ursprungligen postat av AllarN
"På grund av semestertider har Daniel Suneson tagit över som förundersökningsledare."

Nu har Daniel Sunesson tagit över catwalken på åklagarsidan. Vi får hoppas att det självutnämnda modeoraklet Leif GW Persson kommer att uttala sig i klass med Ingrid Schrewelius om åklagarens outfit när GW flåsviskande rapporterar från sidan.

Jag hörde på radio att åklagaren hade bestämt sig för att begära förlängning av häktningen. Då är det väl 98% säkert att ASAP Rocky får sitta två veckor till?

Förhandlingarna börjar kl 11.00 så om jag har tur hinner jag till bolaget och inhandla lite bubbel för att fira. Undrar om Assefa Communication har något eget champagnemärke med extra PR i bubbelbruset.
Citera
2019-07-19, 09:51
Medlem
Citat:
- Vi har arbetat intensivt med utredningen och behöver nu på oss till på torsdag i nästa vecka för att förundersökningen ska kunna färdigställas. Så länge förundersökningen pågår kan jag inte lämna några ytterligare kommentarer, säger kammaråklagare Daniel Suneson som leder förundersökningen.

Så pass intensivt att den ursprungliga åklagaren behövde gå på semester. Han jobbade ut sig helt enkelt, nära på att gå in i väggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in