Citat:
Ursprungligen postat av
GaylordYanker
Du kan gå omkring och vara rädd. Jag säger hellre till om jag ser oacceptabelt beteende.
Hur ska de annars lära sig?
Är de dessutom vana att få som de vill blir de bara jobbigare att knäcka, men alla behöver knäckas på punkten att de måste klara av att ta ett nej.
Annars har du en liten fascist på dina händer.
De lär sig genom att människor undviker dem för att de är jobbiga, eller för att polisen kommer och tar dem.
Och ibland kanske man måste försvara sig mot dem, men det ska INTE vara i uppfostringssyfte, utan just i försvarssyfte.
Det här fallet liknade mer uppfostringssyfte än försvarssyfte, vilket INTE är något som privatpersoner ska syssla med ute på stan.
Många liv hade troligen räddats om människor hade flytt från fascister genom historien, istället för att stanna och slåss mot dem. Då hade fascisterna också isolerats och förhoppningsvis förstått att det de gör är FEL.
Och i det här fallet kunde de troligen fly från "fascisterna" utan problem, och borde då gjort det, istället för att som jag ser det "leka hjälte". Bättre att vara feg än död.
Men som sagt, jag tycker att ASAP Rocky ska släppas ur häktet och ur Sverige, så vi INTE får mer problem med USA. Bättre att vara fega än döda. Och att belasta USA när de har fullt upp med Iran etc., det är troligen väldigt dumt.