2019-07-19, 00:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag TYCKER ingenting alls. Jag vill bara ha svar på min fråga. Det finns säkert en annan tråd att bråka om alternativmedicin i.
Du ifrågasatte varför jag var här. Jag vill mest veta hur du inte vet skillnaden mellan alternativmedicin och evidensbaserad behandling.
Citera
2019-07-19, 00:50
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur gav du din axel denna frekvens? Vilken frekvens var det?

Jag vet inte HUR jag vet bara ATT det fungerar.
Har haft denna smärta i över 20 år, och nu är den borta.
typ 528 Hz eller nåt.
Citera
2019-07-19, 00:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag vet inte HUR jag vet bara ATT det fungerar.
Har haft denna smärta i över 20 år, och nu är den borta.
typ 528 Hz eller nåt.
Då kan alltså en låt i dina hörlurar bota dig från ont i axeln?

Du VET inte att det fungerar. Du TROR att det fungerar.
Citera
2019-07-19, 00:52
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Klangterapi är nog mer allmän meditation än specifikt behandlande föreställer jag mig.

Vad har du för problem med huden?

Det är inte klangterapi. Frequency binaural beats nånting.... Det är ljud som sänds på olika frekvenser beroende på vad man har för problem. Ibland hemska ljud, ibland märkliga pip.
Jag har problem efter stor viktnedgång.
Citera
2019-07-19, 00:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Det är inte klangterapi. Frequency binaural beats nånting.... Det är ljud som sänds på olika frekvenser beroende på vad man har för problem. Ibland hemska ljud, ibland märkliga pip.
Så en ton botar dig från fetma, en annan ton botar dig från ljumskbråck och så vidare. Stämmer det?
Citera
2019-07-19, 00:56
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Det fungerar på MIG.
Sen skiter jag i vad folk tycker om alternativmedicin. Vill minnas att alla sa detsamma om akupunktur.
Jorden är bevisat rund, Chemtrails vet jag inte vad det är ens.
Vad gäller medicin har jag inte något som helst förtroende för vetenskapen efter alla neurosedyn, farliga vacciner, behandling av mentalsjuka, sjukdomen Hysteria och gud vet vad. Listan kan göras lång.

😂😂😂 lycka till. Kanske lite lök under kudden, eller några kristaller kan hjälp sig?
Citera
2019-07-19, 00:59
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Så en ton botar dig från fetma, en annan ton botar dig från ljumskbråck och så vidare. Stämmer det?

Jag vet väl inte om det funkar på dig?
Du får väl prova. Jag är inte så intresserad av att tjafsa om huruvida det funkar eller ej. Det fungerade på mig, och det är det enda jag bryr mig om. Om ingen annan i hela världen tror på detta, så bryr jag mig inte om det heller.
Som sagt, du får väl läsa och prova själv om du är nyfiken.
Med tanke på din avatar verkar du ju tro på både det ena och det andra.
Citera
2019-07-19, 01:01
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
😂😂😂 lycka till. Kanske lite lök under kudden, eller några kristaller kan hjälp sig?

Kanske det hjälper mot folk som bara ska bråka i tråden istället för att svara på min fråga. Har du inget annat för dig än att sitta och håna trådstartare verkligen?
Jag kan rekommendera meditation och yoga i såna fall.
Citera
2019-07-19, 01:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag vet väl inte om det funkar på dig?
Du får väl prova. Jag är inte så intresserad av att tjafsa om huruvida det funkar eller ej. Det fungerade på mig, och det är det enda jag bryr mig om. Om ingen annan i hela världen tror på detta, så bryr jag mig inte om det heller.
Som sagt, du får väl läsa och prova själv om du är nyfiken.
Med tanke på din avatar verkar du ju tro på både det ena och det andra.
Varför kör man inte med alla frekvenser på vårdmottagningar, akutsjukhus och så vidare om det är så fantastiskt?

Det borde ju hjälpa mot allt bara man har rätt frekvens om man lyssnar på dig?

Kunde du svara på vad som skiljer alternativmedicin från evidensbaserad behandling?
Citera
2019-07-19, 01:07
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ok.

Binaural beats är en metod att påverka hjärnvågor m.h.a. två olika toner i hörlurar som producerar en tredje i hörselcentrum, det har en dokumenterad effekt och genererar alfa-, beta- och thetavågor beroende på frekvens men nån inverkan på kroppsliga åkommor känner jag inte till.
Citera
2019-07-19, 01:12
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ok.

Binaural beats är en metod att påverka hjärnvågor m.h.a. två olika toner i hörlurar som producerar en tredje i hörselcentrum, det har en dokumenterad effekt och genererar alfa-, beta- och thetavågor beroende på frekvens men nån inverkan på kroppsliga åkommor känner jag inte till.

Nä det är väl lite udda. Det har ingen betydelse heller.
Det jag frågade efter var en korrekt länk eller svar på vad det är som gör så här med huden så jag kan hitta rätt länk själv.
Det var allt.
Jag kan inte kolla alla då det finns så otroligt många frequencybehandlingar utlagda på youtube. Så tacksam för hjälp.
Senast redigerad av Grollaren 2019-07-19 kl. 01:22.
Citera
2019-07-19, 01:57
Medlem
Samma frekvens som katters spinnande, 25 - 150 hz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in