2019-07-18, 21:24
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
Vem är då detta geni till världsartist som muckat bråk ?

Det rör sig om ett riktigt patrask, och ett parasiterande exkrement som tror att han är något. Om nu det svenska rättsväsendet är så dumt, att det låter sig påverkas av media och fansens pladder; så får vi väl hoppas att ASAP Rocky blir skjuten istället - av gatans rättvisa !
Citera
2019-07-18, 21:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Du inser inte det paradoxala i dina inlägg? Då kan man likväl vända på steken och säga att Sverige inte ska kritisera t.ex. USA för felen i det bra märkliga landet innan man gjort upp med sin egna historia och sina egna brister i Sverige. (Dagisnivå på ditt argument)

Nu behandlar vi ju misstänkta, i just detta fall ASAP Rocky barbariskt. Som sagt, häkten är till för att bryta ner en människa till den grad att den ska erkänna sina synder oavsett om den är skyldig eller ej. Att sitta häktad i minst två veckor för en misshandel där ord står mot ord. Likväl som filmen är klippt ser vi inte vad som händer efter afghanen hamnat på backen ser vi inte vad som hände innan.

En jävla soppa är vad det är, ska bli spännande vilket skadestånd ASAP Rocky kräver efter han har blivit friad av svenska staten. Det här kan bli mycket kostsamt för Sverige. (Uteblivna arbetsintäkter kommer Sverige troligtvis behöva betala till ASAP efter han går friad.) Till förtjänst av en åklagare som vill hamna i rampljuset.

Jag visste inte att Sverige särade på familjer utan att ge dem ordentligt med mat, vatten osv?

Jag säger inte att ett land inte kan kritisera ett annat land men man bör absolut inte hyckla om det.

USA är betydligt värre än Sverige när det kommer till att hantera sina fängelsekunder och bör därmed inte kritisera de Svenska metoderna så länge som USA bokstavligen vägrar låta FN undersöka sina läger för invandrare längs med den södra gränsen.

Att kalla det ASAP sitter i barbariskt är inte helt sanningsenligt, det är inte optimalt och det skulle absolut kunna bli bättre men jag tar hellre att få sitta själv i ett rum än att sitta i en cell som enbart ska rymma 20 personer men som har det tiodubbla i sig.
Citera
2019-07-18, 21:32
Medlem
swimmingpools avatar
Vad tro ni det blir? Två veckor i fängelse?

Undrar om åklagarbögen skäms nu, stackarn.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
jag tar hellre att få sitta själv i ett rum än att sitta i en cell som enbart ska rymma 20 personer men som har det tiodubbla i sig
Det beror nog på hur länge du sitter. Tre veckor eller tre år.
Senast redigerad av swimmingpool 2019-07-18 kl. 21:35.
Citera
2019-07-18, 21:35
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schackhäst
Saken är väl att åklagaren yrkade på grov misshandel från början? Och ASAP överklagade upp till HD som sänkte till normalgrad.

Rätta mig om jag har fel.

Jag ger dej rätt. Att lägga ned nån som bråkar och slåss, så elegant som Rocky gör i början av filmen är knappast att hänföra till misshandel. Att sedan hans stab sparkar den liggande kan knappast Rocky lastas för. Det Rocky tillskrivs anser jag vara självförsvar.Åklagaren tycks nästan tro att Rocky serverar för sin stab att sparka honom. Så är det inte alls.

Jag tror Åklagaren liksom vissa smartass ur allmänheten har missuppfattat bilderna och aldrig begripit att våldssituationen har börjat mycket tidigare men att det aldrig filmades från början. Det sägs att bråkmakaren som detta gäng råkade på hade följt efter dom flera kvarter och sansat ombetts att lämna Rocky i fred. Han lyssnade inte på det örat utan började bråka i stället.

Denna situation som inledde bråket filmades inte. Vem kan på förhand veta vad som komma skall och till följd av denna aning starta en kamera? Knappast nån av oss. Kan inte känna annat än förakt för en åklagare som tror att han sett allt genom att stirra sej blind på denna filmsnutt.
Senast redigerad av Starback 2019-07-18 kl. 21:39.
Citera
2019-07-18, 21:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det beror nog på hur länge du sitter. 3 veckor eller 3 år.

ASAP har inte suttit där i 3 år och svenska fängelsen ser lite anrolunda ut jämfört med häktet, du sitter inte lika isolerad i våra fängelsen.

Men oavsett vad 3 veckor ensam eller i i en överfylld cell där du kan få slåss om att få sova på en säng och inte får skita ifred utan att ha folk som står bredvid dig så kommer jag alltid att välja en ensam cell där jag får läsa en bok i lugn och ro.
Citera
2019-07-18, 21:36
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
ASAP har inte suttit där i 3 år och svenska fängelsen ser lite anrolunda ut jämfört med häktet, du sitter inte lika isolerad i våra fängelsen.

Men oavsett vad 3 veckor ensam eller i i en överfylld cell där du kan få slåss om att få sova på en säng och inte får skita ifred utan att ha folk som står bredvid dig så kommer jag alltid att välja en ensam cell där jag får läsa en bok i lugn och ro.
Jag menar rent allmänt, finns du dom som varit häktade i fyra år i Sverige. Kanske finns det dom som suttit längre?
Citera
2019-07-18, 21:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag menar rent allmänt, finns du dom som varit häktade i fyra år i Sverige. Kanske finns det dom som suttit längre?

Kan du hänvisa till någon/några artiklar där folk har suttit häktade i fyra år under de senaste 40 åren i Sverige utan att ha dömts eller där det har saknats en grund till en dom men inte för att fria?
Citera
2019-07-18, 21:41
Medlem
6 min långt inslag om häktningen. Intervju med Ramberg och Thomas Olsson.

https://www.svtplay.se/video/22746042/aktuellt/aktuellt-18-jul-21-00-3

14:10 in i programmet
Citera
2019-07-18, 21:45
Medlem
Citat:
Jag visste inte att Sverige särade på familjer utan att ge dem ordentligt med mat, vatten osv?

Jag säger inte att ett land inte kan kritisera ett annat land men man bör absolut inte hyckla om det.

USA är betydligt värre än Sverige när det kommer till att hantera sina fängelsekunder och bör därmed inte kritisera de Svenska metoderna så länge som USA bokstavligen vägrar låta FN undersöka sina läger för invandrare längs med den södra gränsen.

Att kalla det ASAP sitter i barbariskt är inte helt sanningsenligt, det är inte optimalt och det skulle absolut kunna bli bättre men jag tar hellre att få sitta själv i ett rum än att sitta i en cell som enbart ska rymma 20 personer men som har det tiodubbla i sig.

Jaha, nu inser man att du är ett dåligt troll som endast tar till känsloargument och återupprepningar. Då kan man stryka dig med från en framtida diskussion.
Citera
2019-07-18, 21:46
Medlem
Citat:
Du inser inte det paradoxala i dina inlägg? Då kan man likväl vända på steken och säga att Sverige inte ska kritisera t.ex. USA för felen i det bra märkliga landet innan man gjort upp med sin egna historia och sina egna brister i Sverige. (Dagisnivå på ditt argument)

Nu behandlar vi ju misstänkta, i just detta fall ASAP Rocky barbariskt. Som sagt, häkten är till för att bryta ner en människa till den grad att den ska erkänna sina synder oavsett om den är skyldig eller ej. Att sitta häktad i minst två veckor för en misshandel där ord står mot ord. Likväl som filmen är klippt ser vi inte vad som händer efter afghanen hamnat på backen ser vi inte vad som hände innan.

En jävla soppa är vad det är, ska bli spännande vilket skadestånd ASAP Rocky kräver efter han har blivit friad av svenska staten. Det här kan bli mycket kostsamt för Sverige. (Uteblivna arbetsintäkter kommer Sverige troligtvis behöva betala till ASAP efter han går friad.) Till förtjänst av en åklagare som vill hamna i rampljuset.

ASAP behandlas inte barbariskt. Svenska häkten är inte till för bryta ner människor. Men det blir en konsekvens ut i från hur svenska domstolar agerar under rättegången. Det innebär i vissa fall lång häktningstid under isolering. Det är isolering under lång tid som bryter ner de häktade. Men det är väldigt få som häktas med restriktioner och under lång tid - Dock är det för många.

Vi vet inte om ASAP kommer bli friad eller inte.
Citera
2019-07-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
ASAP behandlas inte barbariskt. Svenska häkten är inte till för bryta ner människor. Men det blir en konsekvens ut i från hur svenska domstolar agerar under rättegången. Det innebär i vissa fall lång häktningstid under isolering. Det är isolering under lång tid som bryter ner de häktade. Men det är väldigt få som häktas med restriktioner och under lång tid - Dock är det för många.

Vi vet inte om ASAP kommer bli friad eller inte.

Att vara isolerad på sju kvadrat 23 timmar om dygnet anser du inte barbariskt för en påstod misshandel på vaga grunder?

Det räcker med något dygn för att knäcka en människa. Självklart är det till för att bryta ner personen.

Edit: 66% har restriktioner, räknar du det som väldigt få?
Senast redigerad av egenvilja 2019-07-18 kl. 21:53.
Citera
2019-07-18, 21:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jaha, nu inser man att du är ett dåligt troll som endast tar till känsloargument och återupprepningar. Då kan man stryka dig med från en framtida diskussion.

Lägg ner, det är för fan ni som skriker om att ASAP ska släpps som gråter om det.

Min poäng är bara den att USA behöver ta tag i sina interna problem innan de kritiserar Sverige för att Sverige har häktat någon för att denne har på film sparkat och slagit på någon som ligger på marken.

Amerikansk lag gäller inte i Sverige men amerikanska politiker ser hur detta är ett perfekt tillfälle att vinna billiga PR poäng samma med alla artister som skriker om att befria ASAP utan att sätta sig in i situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in