Citat:
Ursprungligen postat av
Pazzamo
Jag är väl bekant med samtliga poäng som framförs i artiklarna ovan, likaså att det finns/funnits imamer som predikat våld, källarföreningar som nästan fungerat som rekryteringsbas för diverse hat och våld ändamål, europeiska terrorister som joinat ISIS, Saudi Wahabi sponsrade moskeér som ploppat upp i diverse städer runt om i Europa, eller någon förening hit och dit med 20 medlemmar som försökt bilda ett parti. Men, och detta är ett stort MEN, det är bland annat ett politiskt inhemskt misslyckande som lett till detta. När svenska terrorister joinar isis och dessutom kommer tillbaka till Sverige så gör svenska rättsväsendet knappt någonting. När vågor av flyktingar från diverse länder (och bland de terrorister) bara släpps in utan kontroll så är det svenska rättsväsendet och statens fel. När man tillåter extremism så är det rättsväsendet fel.
Men faktumet kvarstår, vi är inte i närheten av någon Islamism alls. Tvärtom så går västvärlden allt längre ifrån "Islam" med HBTQ rättigheter, Pride, feminism, fri-abort, fri hit och fri dit. Alla får göra vad de vill, hur de vill, när de vill, så länge man inte bryter mot lagen. När man spär på denna islamism rädsla så måste man också vissa hur islamismen verkligen håller på att ta över. Var är dem som håller på att ta över vår regering? Berätta snälla? Var är islamisterna som håller på att ta över diverse regeringar i västvärlden? Det existerar inte. Jag talar då inte om någon mupp som sitter någonstans med 20 anhängare, utan jag talar om ett verkligt etablerat parti med fog nog att kunna bedriva förändringar.
Ta även en snabb titt över våra svenska partier, det finns INGEN med ett islamistiskt agenda. Vi har t.om piratpartiet, djurpartiet, etc., inget sharia-parti, och även om det nu skulle finnas så undrar jag var alla deras obefintliga röster är? Vem är det ens som bryr sig om de då och ska rösta på dem? Show me their power!!! Detsamma gäller USA och övriga västvärlden. Vi har inte ens en fjäder och ni har redan bildat en höna av det hela. Det kommer ALDRIG bli någon islamism i västvärlden, vi är inte i närheten av det idag och kommer aldrig bli det. Sluta förolämpa er själva.