2019-07-18, 15:46
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Snopes är iofs en oseriös vänsterorganisation. Roligt att du gnäller på högerkällor och länkar oseriösa vänsterditon.

https://theohiostar.com/2019/03/10/snopes-gets-key-facts-wrong-on-ocasio-cortez-campaign-finance-scandal/

Jag tror inte snopes har någon märkbar partiskhet. Insnöade höger och vänster ideologer inbillar sig nog lätt att granskande journalistik är partiska mot dem. Men kanske FactCheck.org också är en oseriös vänsteredition?
"In 2012, FactCheck.org reviewed a sample of Snopes' responses to political rumors regarding George W. Bush, Sarah Palin, and Barack Obama, and found them to be free from bias in all cases."
https://en.wikipedia.org/wiki/Snopes
Senast redigerad av BroderDonut 2019-07-18 kl. 15:48.
Citera
2019-07-18, 15:49
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Video från en högervinklad Youtube-kanal med två månaders historia påstår massa saker utan att ge källor. Det enda som är solklart är att ditt omdöme är bristfälligt.

Måhända högervinklad med hur ställer du dig till bevisen som presenteras i videon?
Där finns både avslutningsbetyg, bevis för Omars giftemål, och folkbokföring.

Är det så verklighetsfrämmande att somalier ingår skenäktenskap för att hämta hela tjocka släkten till landet de utvandrat till?
Citera
2019-07-18, 15:57
Medlem
Citat:
Snopes är iofs en oseriös vänsterorganisation. Roligt att du gnäller på högerkällor och länkar oseriösa vänsterditon.

https://theohiostar.com/2019/03/10/snopes-gets-key-facts-wrong-on-ocasio-cortez-campaign-finance-scandal/

https://mediabiasfactcheck.com/snopes/

https://mediabiasfactcheck.com/the-ohio-star/
Citera
2019-07-18, 15:59
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Måhända högervinklad med hur ställer du dig till bevisen som presenteras i videon?
Där finns både avslutningsbetyg, bevis för Omars giftemål, och folkbokföring.

Är det så verklighetsfrämmande att somalier ingår skenäktenskap för att hämta hela tjocka släkten till landet de utvandrat till?
Det är naturligtvis inte otänkbart att sådant händer. Men om ingen ännu har kunnat lägga fram några bevis för att Ahmed Nur Said Elmi är hennes bror, så existerar förmodligen inte några sådana bevis. Och anklagar man henne då utan bevis för att ha gift sig med sin bror, så är det med all sannolika skäl av politiska skäl. Det är inte troligt att vederbörande har bevis som de vägrar att dela med sig av om det inte handlar om utpressning eller något annat udda scenario.
Senast redigerad av BroderDonut 2019-07-18 kl. 16:06.
Citera
2019-07-18, 16:05
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Skillnad på globalisering och fri invandring samt välfärd åt alla. Trump ser det, men det gör inte The Squad av efterblivna.

Jag är emot fri invandring, tycker att det är urkorkat. Däremot så vet jag att invandring är oftast en konsekvens av krig, flykt och kolonisation, och dessa människor (ofta generationer tillbaka) har etablerat sig i samhället och har inget gemensamt alls med sina "hemländer" annat än etnicitet.
Citera
2019-07-18, 16:14
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag är emot fri invandring, tycker att det är urkorkat. Däremot så vet jag att invandring är oftast en konsekvens av krig, flykt och kolonisation, och dessa människor (ofta generationer tillbaka) har etablerat sig i samhället och har inget gemensamt alls med sina "hemländer" annat än etnicitet.

Det finns en brytpunkt, point of no return, efter vilken ett valfritt icke-muslimskt samhälle blir muslimskt. Man har forskat på det och rapporter finns på nätet. Om jag inte minns fel rörde det sig om 10% av befolkningen.
Citera
2019-07-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
T o m en slaveriapologet. Finns visst ingen botten för er rasister här på flashback.

Det är inte rasism att tycka att ljugande, gapiga käringar med huckle är motbjudande. De vill förstöra USA, och drivs av hat mot vita människor. Sen när är det OK att vara rasist beträffande vita människor?

Jag gillar Obama som är ett föredöme för alla människor oavsett färg.
Citera
2019-07-18, 16:21
Medlem
Citat:
Det finns en brytpunkt, point of no return, efter vilken ett valfritt icke-muslimskt samhälle blir muslimskt. Man har forskat på det och rapporter finns på nätet. Om jag inte minns fel rörde det sig om 10% av befolkningen.
Vill du ha någon som helst trovärdighet får du länka till dessa rapporter, och inte bara hävda att det "står på nätet".
Citera
2019-07-18, 16:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
"There's a lot of talk about the fact that she was married to her brother. I know nothing about it ... I don't know but I'm sure that somebody would be looking at that."
LMAO!!
Äntligen!

"Send her back" är sjukt provocerande

Glöm inte Trumps 2016 bästa... "The Snake" poem

Citat:
On her way to work one morning
Down the path along side the lake
A tender hearted woman saw a poor half frozen snake
His pretty colored skin had been all frosted with the dew
"Poor thing," she cried, "I'll take you in and I'll take care of you"
"Take me in tender woman
Take me in, for heaven's sake
Take me in, tender woman," sighed the snake

She wrapped him up all cozy in a comforter of silk
And laid him by her fireside with some honey and some milk
She hurried home from work that night and soon as she arrived
She found that pretty snake she'd taken to had been revived
"Take me in, tender woman

She clutched him to her bosom, "You're so beautiful," she cried
"But if I hadn't brought you in by now you might have died"
She stroked his pretty skin again and kissed and held him tight
Instead of saying thanks, the snake gave her a vicious bite
"I saved you," cried the woman
"And you've bitten me, but why?
You know your bite is poisonous and now I'm going to die"
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in

"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in

No milk for Ilhan. No milk.
Senast redigerad av FlashyBear 2019-07-18 kl. 16:47.
Citera
2019-07-18, 16:44
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:

Det finns många miljontals muslimer i diverse västländer och vad jag vet så finns det inte något parti i något västerländskt land som vill bedriva islamisering eller något i närheten av det (och då talar jag åtminstone om ett etablerat parti med ett anmärkningsvärt stöd). Det är skrämsel-propaganda. De flesta muslimska länder har knappt ett muslimskt parti utan i dem flesta fall är det en diktator/monarki som styr med järnhand.
Citera
2019-07-18, 16:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nu har han vaknat & kör vidare på illegal-spåret.
Most of the MS-13 Gang members indictedand & arrested in L.A. were illegal aliens, 19 of 22. They are said to have killed many people in the most brutal fashion. They should never have been allowed in our Country for so long, 10 years. We have arrested and deported thousands
of gang members, in particular MS-13. Ice and Border Patrol are doing a great job!
Vi får se vem som hugger betet den här gången.
Citera
2019-07-18, 17:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny

Nja. De senaste åren flyktingvågor till Europa samt USA har lite med krig att göra och är ekonomiskt motiverad. Det håller även EU-organ som Frontex med om.

Att dysfunktionella länder har en massa folk som lever underr dåliga förhållanden kan inte vara andras problem, det är inte hållbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in