2019-07-18, 15:06
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Alla är gymnasiestudenter idag, även 9 000 medelålders afghaner

Men enligt vad jag läst så gick han på GTG, som enligt vad jag också läst ska vara ett ganska bra gymnasium i Göteborg, inget dussingymnasium precis. Rätta mig om jag har fel någon.

https://www.gtg.se/

https://www.instagram.com/p/ByUYbVFoYv6/
Citera
2019-07-18, 15:10
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Men då kanske det är dumt att påstå att pappor till ynglingarna skulle kunna vara icke svenskar?
Hur som haver så tycks mödrarna i vart fall vara svenskor

Har jag inte påstått heller.
Men dottern verkar ju ha fått sitt beteende nånstans ifrån?
Citera
2019-07-18, 15:11
Medlem
Sandtags avatar
Vilka tomtar till GM, poserar öppet med droger på sociala medier och lägger upp wannabe gangster quotes. Polisen får en hel uppsjö med dårar att spana efter i samband med utredningen, såg tex att personerna på en av GMs instagram sida öppet skriver att de tar pulver o dyl. Väldigt mycket adidas och ansiktstatueringar...
Citera
2019-07-18, 15:11
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Vart är den bilden? länka

BO var ju gymnasiestudent som jag uppfattat det. Kan inte stämma.

Citat:
Tror det blandats ihop ngt här. Vi får väl upplysa om att en GM och BO har samma förnamn.
Nämligen Tobias

Jag försökte hitta inlägget med länken, men det var inte lätt nu. Kan mycket väl vara så att de inblandade blandats ihop och inlägget inte var korrekt.
Citera
2019-07-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Av de bilder jag sett på BO så ser han ut som någon man kan förvänta sig bli knivad på Hisingen mitt i natten. Med ansiktstatuering och den klädstilen utgår jag från att hans motiv för att befinna sig på platsen inte var de oskyldigaste. Kalla mig fördomsfull, men man dör som man lever.

De är inte BO, utan en av GM som har samma förnamn...
Citera
2019-07-18, 15:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Jag försökte hitta inlägget med länken, men det var inte lätt nu. Kan mycket väl vara så att de inblandade blandats ihop och inlägget inte var korrekt.

BO har ingen ansiktstatuering, däremot så har en av GM (VL) det.
Citera
2019-07-18, 15:16
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Är ju dock uppfostran som oftast är problemet! Hon borde blivit uppfostrad att inte ta droger och inte umgås med pundare! Väldigt basic men vissa föräldrar klarar inte av det!

Du det finns unga människor där ute som har en väldigt bra uppfostran. Men där unga senare smyger och skiter i föräldrars förmaningar. Vi har hört det förr och kommer att få höra igen om unga som hamnat i dåligt sällskap. Bara testa blev lite mer och längre än det var tänkt.

Vi har ju även fått läsa om hur unga i lite finare områden i Gbg väst, satt sig i drogskuld hos kriminella som föräldrar tvingats betala. Vilket i sig blir en utpressnings situation
Citera
2019-07-18, 15:19
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Haha aldrig. Det måste vara två blattar och en svensk tjej. Annat finns inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
På bilderna i GT visas hur polisen spärrat av själva spårvagnshållplatsen. Tiden för dådet stämmer ganska väl med tiden för när vagnarna slutar gå. BO är troligtvis turist, kanske kopplad till Gothia Cup; dylik person visste förmodligen inte hur farligt Sverige blivit under mångkulturen och trodde de kunde gå sista biten och började protestera sig vid rånet. Bruschorna som rånade såg sin heder kränkt av motståndet och högg BO för att återupprätta sin heder, inte minst inför kvinnan. Det är min analys av ett troligt förlopp och det lär bekräftas så snart mer info kommer ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Att det rör sig om en kulturberikare det kan vi nog med 99,9% säkerhet slå fast då hela Hising-Island är nedlusad med folk i utanförskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
99.9% chans att det är blattar som mördat nån oskyldig svensk. . Efter 23 är inte längre stora delar av Göteborg svenskt. Somalier eller Afghan är knappt spelbart så låga är oddsen. .
..........

Kul att ni var så jävla tvärsäkra på att det skulle vara invandrare. Då kan man iaf konstatera att era gissningar inte är att lita på i framtiden. Men ni hittar säkerligen ett sätt att skylla dådet på invandrare ändå. De kanske blev tvingade av en ondskefull, svartmuskig man från MENA att knivmörda random person? Antagligen hade den svartmuskige mannen hotat med att våldta deras mammor om de inte gjorde det. Eller kom med era egna vilda teorier, ju dummare desto bättre!

OnT: GP skriver så här om ena GM:

Citat:
I januari i år beslutade förvaltningsrätten om tvångsvård, gällande den äldre av 21-åringarna.

Domstolen motiverade ställningstagandet såhär:"Mannen har vid fem tillfällen nyligen vårdats inneliggande i samband med att han blandat narkotika. Han har flera gånger tagit överdoser och riskerat andningsdepressioner. Han har tagits in för psykiatrisk tvångsvård vid ett av vårdtillfällena. Han har setts åka iväg från sitt boende i bilar som framförts av uppenbart påverkade personer"

Om andra GM:

Citat:
Den yngre av männen har dömts för narkotikabrott fyra gånger sen 2015.

I mars fälldes han för hot mot tjänsteman, efter att han plockat fram en kniv och fäktat mot två polismän under ett ingripande.

"Frivården har bedömt att den åtalade, utifrån sitt narkotikamissbruk, inte är lämplig att utföra samhällstjänst. Som påföljd har man föreslagit skyddstillsyn med föreskrift att genomgå behandlingsprogrammet Puls", fastslog tingsrätten i domen.

Om tredje GM:

Citat:
Den 17-åriga tjejen omhändertogs av myndigheterna redan för ett par år sedan.

"Flickan utsätter sin hälsa och utveckling för allvarlig risk att skadas genom att hon har ett socialt nedbrytande beteende. Hon rymmer regelbundet från placeringar och vistas i riskfyllda miljöer där hon inte är skyddad", skrev förvaltningsrätten.

Två män hade då påträffat den unga tjejen kraftigt berusad och därefter ringt polisen.

När hon nyktrat till förklarade hon att hon "rökt på” och druckit alkohol. Det finns även anmälningar mot henne för ofredande och trakasserier mot yngre personer.

Källa
Citera
2019-07-18, 15:19
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Har jag inte påstått heller.
Men dottern verkar ju ha fått sitt beteende nånstans ifrån?

Dåligt sällskap kan räcka för en ung dam. Lite av dåligt kan sluta med mkt av allt.
Citera
2019-07-18, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Har dessa syskon samma pappa eller är det flera? Och var är han/de förresten?

WT-ludret vet nog ej det själv. Hon har öppnat geggvecket till alla trasproletariat-alpha som velat.

Sånt här var otänkbart när jag var liten skit i slutet av åttiotalet.

Äckligt land.
Senast redigerad av SkinnieWithRPG 2019-07-18 kl. 15:30.
Citera
2019-07-18, 15:23
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Nej, det är inte många från Balkan som har bytt efternamn Har du någon källa?

Faktum är att det inte ens är lagligt att byta till efternamnet Ridell på det sättet. Förut var det inte lagligt för invandrare att byta till ett svenskt efternamn överhuvudtaget, om det inte skedde via giftemål, men sedan 2017 är det det om fler än 2000 personer i Sverige heter det. Ridell är det bara runt 300 som heter.

Så jätteskumt att du har sett många från Balkan som bytt till svenska efternamn. De måste ha legat i sen 2017.

Folk från Balkan brukar inte heller döpa sina barn till det svenska wt-namnet Tindra.

Longshot från dig.
Just Tindra verkar ha en svensk förälder, troligtvis gifta. Då är det inte så konstigt.

Har du källa på det fetade?
Citera
2019-07-18, 15:25
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Dåligt sällskap kan räcka för en ung dam. Lite av dåligt kan sluta med mkt av allt.

Då kanske någon av föräldrarna skulle satt stopp för ett sånt beteende. Mycket tjafs om fritidsgårdar och skit. Var är föräldrarna? Har de gett upp? Då får de skylla sig själva och borde bli uthängda för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in