Citat:
Ursprungligen postat av
BeatriceCenci
Eftersom minoriteterna klan-röstar på sina egna politiker och är lojala enbart mot sina egna grupper, så kommer det västerländska samhället förstöras ju mer invandring vi har från dessa länder. Du verkar ju tycka att det är något bra? Skulle du själv vilja bo i Somalia, övriga Afrika eller Mellanöstern? Varför flyttar du då bara inte dit? Om du inte vill bo där, varför vill du då ha hit deras människor som sedan klan-röstar för att förändra våra länder till de samhällen de kom från? Eller vill du enbart förstöra det vita västerlandet? Är det syftet?
Om man flyr sitt land så innebär det ju att något är helt fel i det land man lämnat. Om man då söker sig till ett annat land som man tycker är bättre, varför vill man då inte leva som dem i det land man frivilligt valde att flytta till?
Men vad är det ni inte förstår, det SPELAR INGEN JÄVLA roll var man har sin "bakgrund". Jag bryr mig inte om slavhandlare tog med sig miljontals slavar från Afrika till Amerika. Är man medborgare så har man samma lagliga rättigheter och skyldigheter som alla andra. Era personliga åsikter spelar ingen roll, ifall ni stör er på invandrare hit och dit, och ständigt skeva argumentationen om "klan-röster" etc. Har något gått olagligt till? Får dessa personer inte vara politiker? Får dessa personer inte få röster, eller kanske "klan-röster"? Har de inte laglig rätt att rösta på vem de vill? Är de inte Amerikanska medborgare? Vad fan spelar det då för roll var man får sina röster ifrån. Jag kan lika gärna argumentera för att Trump får sina anhängare och röster från ko-avlande sydstatsbönder, men vad har det för innebörd i kontexten ifall det inte är något fel/olagligt med det ändå?
Det är klart som tusan att det finns etniciteter från världens alla hörn i USA, att USA är uppbyggt utav invandrare och att ingen kommer åka "hem" till ett "hem" som inte finns annat än i Trumps + co huvuden. Trumps uttalande är inte problematiskt och idiotiskt för er eftersom ni delar hans åsikt, men det förändrar inte FAKTUMET att uttalandet är oerhört korkat och med en starkt rasistisk underton. Det går inte att bortse från det, det går inte att förneka det. Säg bara att ni håller med honom så bevarar ni åtminstone en gnutta självrespekt istället.