2019-07-18, 13:12
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Är du ett barn? Ingen har råkat bli politiker. Omar Taliban & Co har röstats fram pga att stor invandring dominerar vissa distrikt. De representerar sina etniska klaner där. Cortez har handplockats i en talangtävling typ Vem Vill Bli Idol.
Torka tårarna nu, försök förklara varför Trump är korkad.

Exakt, de är framröstade politiker. Vill du få det förklarat för dig hur och varför Trumps uttalande är korkat? Jag vill inte göra det, åk hem om du inte gillar läget
Citera
2019-07-18, 13:15
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Nej, länka gärna till dessa anti-vita uttalanden. Anti- Amerikanska uttalanden? "Make America great again", jag antar att Trump var anti-amerikansk eftersom han hatade och hatar otroligt mycket i USA och vill se ändringar (men han är inte mörkhyad så när han ogillar något i USA så får han aldrig höra åk hem). Och tyckte han verkligen att USA inte är "great", wow, så han borde dra sitt pack och åka hem om han inte gillar läget. Prima argumentation på högsta nivå.

Du bevisar varför trash-vänstern inte ens är värd att diskutera med. Om du brytt dig att följa debatten, eller åtminstone bara följt Trumps twitter där han kommunicerar med omvärlden, så hade du fått reda på vad de tre negerhonorna och den judiska puertoricanen sagt. För mycket begärt, eller läser du bara DN, AB och kollar på SVT?
Citera
2019-07-18, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Nej, men USA erbjöd henne det. Och vad är tacken? En massa anti-amerikanska och anti-semitiska uttalanden i parti och minut. Hon har bl.a. sagt att USA är grundat genom folkmord. Hon hatar det USA som gav henne medborgarskap.
Att de invandrade européerna ägnade sig åt folkmord på den infödda befolkningen är otvevelaktigen sant. Menar du att hon som invandrare inte har rätt att påpeka detta? Hennes sk antisemitism handlar om kritik av Israel. Hon har knappast sagt mer antiamerikanska saker än invandrarättlingen Trump. Kanske borde han åka tillbaka också.
Citera
2019-07-18, 13:17
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Exakt, de är framröstade politiker. Vill du få det förklarat för dig hur och varför Trumps uttalande är korkat? Jag vill inte göra det, åk hem om du inte gillar läget

Andra i tråden har redan förklarat hur, av vilka, och varför de fyra yrkesrevolutionära har blivit valda. Att bli vald är ingen garanti att man blir omvald.

Trump är duktig på att plocka upp det som andra helst inte talar om.

Vill du skicka "hem" mig?
Precis det är felet med såna som somaliskan Omar och tydligen dig också.
Citera
2019-07-18, 13:18
Medlem
Finisterres avatar
Citat:

Ja, som sagt: du får jättegärna berätta HUR detta får dig att gråta, men framförallt vill jag att du försöker berätta VARFÖR Trump borde bry sig om att du gråter.

Försök göra det med insikten att detta inte är ditt hem utan ett forum där vi diskuterar Trump-hat.
Citera
2019-07-18, 13:23
Medlem
ThuleSocietys avatar
Även om jag ogillar Trump då han är en nickedocka åt juden så är det ändå underhållande att se att han blir mer och mer populär, trots alla dessa uttalanden.

Kulturmarxisterna sitter verkligen och tuggar fradga
Citera
2019-07-18, 13:24
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:

Eftersom minoriteterna klan-röstar på sina egna politiker och är lojala enbart mot sina egna grupper, så kommer det västerländska samhället förstöras ju mer invandring vi har från dessa länder. Du verkar ju tycka att det är något bra? Skulle du själv vilja bo i Somalia, övriga Afrika eller Mellanöstern? Varför flyttar du då bara inte dit? Om du inte vill bo där, varför vill du då ha hit deras människor som sedan klan-röstar för att förändra våra länder till de samhällen de kom från? Eller vill du enbart förstöra det vita västerlandet? Är det syftet?

Om man flyr sitt land så innebär det ju att något är helt fel i det land man lämnat. Om man då söker sig till ett annat land som man tycker är bättre, varför vill man då inte leva som dem i det land man frivilligt valde att flytta till?
Citera
2019-07-18, 13:35
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Systemet med elektorsröster tillkom för att även mindre stater skulle få inflytande i det som ju är en federation. Många presidenter har valts utan att ha absolut majoritet totalt sett, t.ex. Bill Clinton.

I övrigt dillar du mest om konspirationsteorier.

Greg Palast är en prisbelönad (även fått pris just för hans rapportering om valfusk världen över) undersökande journalist. Det är tydligt att du inte sätter större värdering (eller saknar kunskapen) på olika nyhetskällor. Vad är det i hans rapportering du bestrider?

Det är lustigt. Det verkar som många i team Trump tror att opinionsmätningarna är konspirationer. Men en artikel från en journalist som är expert på området och har en exemplarisk historia i sin yrkesutövning avfärdas som konspirationsteorier.
Senast redigerad av BroderDonut 2019-07-18 kl. 13:39.
Citera
2019-07-18, 13:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Enoch. Ytterst få presidenter blir valda med röstmajoritet. Det har att göra med det låga valdeltagandet.
Barack Obama hör till undantaget som korsade 50% spärren.
Vilket också var poängen med mitt svar till den andra killen.

Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Trump kommer förlora i 2020 och sedan stå framför en åtalsjury i new Yorks södra åklagardistrikt

Och det glädjer mig enormt
Som det går nu så kommer Trump att vinna 2020, om inget helt oväntat inträffar.
Demokraterna imploderar nu inför öppen ridå.

---

Nu orkar jag inte med mer "Orange Man Bad" för ett tag. Återkommer när Trump vaknat & twittrar något kul.
Citera
2019-07-18, 13:37
Medlem
När det gäller frågan hur Ilhan Omar kunde nå ända fram till kongressen, så var p.g.a att 70.000 somalier invandrade till hennes distrikt i Minnesota och röstade på henne under Obamas tid som president. Klanröstning med andra ord. Inte undra på att hon kräver öppna gränser för att så många som möjligt av hennes sort ska kunna komma in i landet. Och de allra flesta amerikaner som nu fått upp ögonen för henne undrar såklart hur i helvete en sådan som hon kunnat ta så mycket plats. Hon betraktas numera allmänt som ett säkerhetshot mot landet. En trojansk häst. Hon påminner om Mehmet Kaplan som nästlade sig in i Miljöpartiet med egen agenda och ville ha öppna gränser för att så många islamister som möjligt skulle kunna ta sig till Sverige. Amerikaner är i stor utsträckning inte lika dumnaiva och blåögda som svenskar. Rasistkortet fungerar inte för denna Omar. Så hon kommer inte få den uppbackning och sympati hon kräver av amerikanarna. Snarare tvärtom..
Senast redigerad av Pazzamo 2019-07-18 kl. 14:09.
Citera
2019-07-18, 13:44
Bannlyst
Hahaha, älskar att folk skriker "Send her back", går det ens att hålla med mer

Så det går när man ger sig på judarna och Israel. Det är alltid deras agenda, gömd under slöjan.
Citera
2019-07-18, 13:52
Medlem
Nästa års valkampanj - som ju i praktiken redan är igång - kommer att bli ett viktigt testfall: kan man bli (åter)vald till amerikansk president genom att helt öppet spela på våldsam, virulent och primitiv rasism - och dessutom genom att iklä sig rollen som en slags Caudillo (en typ av politiker vi känner från bananrepubliker) eller il Duce?

Och om Trump *blir* otvetydigt nedröstad och förlorar presidentvalet - kommer han isåfall att godta det beskedet eller bita sig fast i Vita Huset under tjoande om "fake news!" och "vänstermedias statskupp mot mig"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in