Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-07-17, 22:13
Medlem
Jag hade tänkt att sätta upp en virtuell maskin med windows 10 pro i med hjälp av virtualbox med syftet att ringa och slösa bedragares tid det vill säga bedragare från Indien som låtsas att dom ringer från Microsoft men som bara vill förstöra sina offers datorer om dom inte får pengarna t.ex genom att sätta en syskey ett slags lösenordslås som låser datorn tills lösenordet skrivs in.

Jag har windows 10 installerat på den med det är flera stora problem och det största problemet är att den ofta crashar med en bsod som säger "critical process died" vilket kan betyda många saker.

Detta händer alltid t.ex om jag skriver in sfc/scannow utanför säkert läge då detta crashar med denna bsod. Samma sak händer också i enhetshanteraren om jag försöker ladda om enheterna då crashar den oavsett om jag är i säkert läge eller inte. Jag har inget internet på min virtuella maskin heller vilket windows säger beror på drivrutinsproblem men när jag letar upp nätverkskortet i enhetshanteraren och väljer att uppdatera säger den att den kör de senaste drivrutinerna.

Vad gör jag för att fixa det här?
Citera
2019-07-17, 22:30
Bannlyst
Virtualbox...?

Använd Windows egna hypervisor.

Sedan är 99% av dom häftiga skitc00la filmerna om indiska scammers på youtube fejk & cringe, men det hoppas jag att du visste.
Citera
2019-07-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Virtualbox...?

Använd Windows egna hypervisor.

Sedan är 99% av dom häftiga skitc00la filmerna om indiska scammers på youtube fejk & cringe, men det hoppas jag att du visste.
Hur är dom fejkade? Tror du trollar lite nu faktiskt
Citera
2019-07-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdevil
Hur är dom fejkade? Tror du trollar lite nu faktiskt

Ja hur skulle man kunna fejka någonting sådant?
Tror du får använda dina 75 IQ-poäng och tänka en stund nu.

Dags att förstå att allting på TV/youtube/instagram som är mer underhållande och bättre om det är skriptat - är skriptat.
Citera
2019-07-18, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Ja hur skulle man kunna fejka någonting sådant?
Tror du får använda dina 75 IQ-poäng och tänka en stund nu.

Dags att förstå att allting på TV/youtube/instagram som är mer underhållande och bättre om det är skriptat - är skriptat.
Så du menar att dom sitter och livesänder flera timmar med enbart skriptade konversationer? Du måste också förstå att det inte är svårt att prata med människor via telefon/skype/whatever, det är bara att folk inte ids göra det själva men ändå finner det underhållande.

Så svara nu på min första fråga om du når upp till min IQ.
Citera
2019-07-18, 04:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarpskaparen
Jag hade tänkt att sätta upp en virtuell maskin med windows 10 pro i med hjälp av virtualbox med syftet att ringa och slösa bedragares tid det vill säga bedragare från Indien som låtsas att dom ringer från Microsoft men som bara vill förstöra sina offers datorer om dom inte får pengarna t.ex genom att sätta en syskey ett slags lösenordslås som låser datorn tills lösenordet skrivs in.

Jag har windows 10 installerat på den med det är flera stora problem och det största problemet är att den ofta crashar med en bsod som säger "critical process died" vilket kan betyda många saker.

Detta händer alltid t.ex om jag skriver in sfc/scannow utanför säkert läge då detta crashar med denna bsod. Samma sak händer också i enhetshanteraren om jag försöker ladda om enheterna då crashar den oavsett om jag är i säkert läge eller inte. Jag har inget internet på min virtuella maskin heller vilket windows säger beror på drivrutinsproblem men när jag letar upp nätverkskortet i enhetshanteraren och väljer att uppdatera säger den att den kör de senaste drivrutinerna.

Vad gör jag för att fixa det här?

Hur mycket RAM har du i burken? Ett vanligt fel är att folk har för lite RAM.
Citera
2019-07-18, 08:28
Medlem
På laptopen är det 8 gigabytes ramminne

och på den virtuella maskinen är det mycket ramminne men jag minns inte hur mycket.

Jag glömde att säga detta och det är att det funkade på vmware player innan jag överförde den till virtualbox.
Citera
2019-07-18, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarpskaparen
På laptopen är det 8 gigabytes ramminne

och på den virtuella maskinen är det mycket ramminne men jag minns inte hur mycket.

Jag glömde att säga detta och det är att det funkade på vmware player innan jag överförde den till virtualbox.

Då har du troligtvis problemet där, Är den virtuell maskinen installerad i VMWare så är den anpassad till VMwared drivrutinsuppsättning, Att bara konvertera, eller för den delen bara öppna VMDK filen från VMWare player i Virtualbox, vilket jag antar är det du gjort brukar inte fungera speciellt bra, har man tur bootar windows och har man tur mår den hyffsat efter man installerat Virtualbox Guest Additions(Kom ihåg att avinstallera VMware Tools innan Virtualbox Guest Addons installeras). Fungerar inte det så är det knappt lönt att pilla utan bara att installera om.
Citera
2019-07-20, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdevil
Så du menar att dom sitter och livesänder flera timmar med enbart skriptade konversationer? Du måste också förstå att det inte är svårt att prata med människor via telefon/skype/whatever, det är bara att folk inte ids göra det själva men ändå finner det underhållande.

Så svara nu på min första fråga om du når upp till min IQ.

Mig veterligen är det inte många som live streamar flera timmar. Finns en på twitch och det är nog säkerligen inte fejk.
Däremot finns det mycket fejk på youtube som det är lätt att ta som om det vore på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in