Citat:
Ursprungligen postat av
Gary-loomis
Intressant, högre medvetande, då behöver man knappast en vägledare?
Så man är ointelligent samt hjärntvättad när man utgår ifrån sina egna perspektiv?
Vägledaren är intuitionen - Guds röst
Du menar statens perspektiv som de indoktrinerat oss i? Aspergers lyfts fram som en lyxdiagnos idag av anledningen att de är deduktiva. Intuitiva identifieras tidigt och proppas fulla med lagligt amfetamin av Pappa Stat som gärna slänger ut man-made diagnoser som ADD/ADHD på väldigt unga barn så de förstår att det där med att undvika enformiga mönster inte är att tänka på. Det är maktens ”sanning” och spår som gäller. Deduktiva människor är rädslostyrda som saknar förmågan att frångå tidigare lärdomar p.g.a. rädslan för kognitiv dissonans.
Så ja, ateister är faktiskt korkade om de inte aktivt klarar av att använda intuition som är en biologisk funktion som alla friska människor föds med och som barn använder mycket aktivt då Gud guidar dem mot det rätta.
Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Och vad baserar du detta på? Är det t ex någon vetenskaplig studie eller är det något du bara har hittat på själv?
Lita inte på mig, jag är en person som skriver min sanning bara. Hade jag varit bättre på att ljuga så hade jag sagt att jag är extremt högt upp i forskarvärlden och har skyhög lön för då hade ateisterna tänkt ”men shit, han talar nog sanning”.
Gud finns inom dig, inte utanför dig. Skriften handlar till stor del om människokroppen och chakran.