2019-07-17, 18:34
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ser absolut ingen koppling hur mina inlägg är rabiata, en enkel fråga som du inte klarar av att svara på.

Det är skillnad på att " klara av" och att inte vilja!

Lär dig det!
Citera
2019-07-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriheten
Testa tryck undan den så hårt du kan så får du se om du råkar utsätta dig för dumheter och direkt fara. Du kanske inte har en anledning att kalla det Gud, men däremot Guds röst Tror du på att rösten vill dig väl och följer den så tror du på Gud. Grattis, du är troende kiss74
Tack.
” jag har ett träd på gården jag kallar för gud, tror du det existerar”?
”ja, det tror jag”
” Ha, ha, då är du inte ateist längre”.

Sådana argument ger jag inte mycket för. Själva etiketten är ju oviktig. Det viktiga är vad man tror, och framförallt VARFÖR man tror det man tror.
Citera
2019-07-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8

Lär dig det!
Varför vill du inte diskutera (annat än Big Bang)?
Citera
2019-07-17, 18:38
Medlem
Citat:

Lär dig det!

Vilja, är det på grund av min reptilhjärna som inte klarar av att hantera information?
Citera
2019-07-17, 18:40
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Vilja, är det på grund av min reptilhjärna som inte klarar av att hantera information?

Nej för att jag inte vill diskutera det längre som jag har klargjort nu ett antal gånger! Men inlägg på inlägg fortsätter att komma!
Citera
2019-07-17, 18:41
Medlem
Citat:
Om vi ändå kunde tro på otroliga saker utan bra belägg. Vad smart vi hade känt oss.
Citera
2019-07-17, 18:42
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför vill du inte diskutera (annat än Big Bang)?

Jag vill inte diskutera någonting! Men du/ ni klarar uppenbarligen inte av att sluta posta inlägg till mig!

Varför vet jag inte!
Citera
2019-07-17, 18:43
Medlem
Citat:
Nej för att jag inte vill diskutera det längre som jag har klargjort nu ett antal gånger! Men inlägg på inlägg fortsätter att komma!

Så du vill bara diskutera hur korkade ateister är?
Citera
2019-07-17, 18:44
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Så du vill bara diskutera hur korkade ateister är?

Nej! Jag vill inte diskutera med er överhuvudtaget! Men ni tycks inte kunna sluta posta till mig!

Intressant!
Citera
2019-07-17, 18:44
Medlem
Citat:
Jag vill inte diskutera någonting! Men du/ ni klarar uppenbarligen inte av att sluta posta inlägg till mig!

Varför vet jag inte!
För att du skriver saker. Du kan ju starta en blogg annars?
Citera
2019-07-17, 18:45
Medlem
Citat:
Nej! Jag vill inte diskutera med er överhuvudtaget! Men ni tycks inte kunna sluta posta till mig!

Intressant!

Varför är du inne på en tråd "Korkade ateister"?
Citera
2019-07-17, 18:45
Medlem
Yttrandefrihetens avatar
Citat:
Deduktiva människor (ateister, Aspergers med mera) klarar inte av att hantera ny information och förmågan att kunna applicera den på sina tidigare erfarenheter för att ta sig närmare sanningen. Det är lätt hänt att ni rapar upp gammal information varenda svensk blivit indoktrinerad i genom skolan.

Deduktiva = vänster halva, hellre en bekväm lögn framför en obehaglig sanning. Ointelligenta. Brist på intuition. Fem sinnen. Gudslösa.
Intuitiva = höger halva, hellre en obehaglig sanning framför en behaglig lögn. Intelligenta. Använder aktivt intuition. Sex sinnen. Gudskontakt.

Intuition = Guds röst.
Senast redigerad av Yttrandefriheten 2019-07-17 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in