2019-07-17, 16:54
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nämn gärna några av de ”inte särskilt genomtänkta” sakerna, så kan vi diskutera dessa.
Kan bara svara för mig själv, men jag har bara ett konto. Tycker det är jobbigt nog.

Har ingen större lust att nämna det. För då kommer dina trollkompisar genast galopperande till undsättning! Och plötsligt så har jag en 7- 8 idiotinlägg i lådan!

Det ena dummare än det andra! Jag har länge försökt sätta punkt för den här diskussionen men det går uppenbarligen inte!

Ateister är verkligen som en hund med ett ben!
Ni måste bara fortsätta!
Citera
2019-07-17, 16:57
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Nämn gärna några av de ”inte särskilt genomtänkta” sakerna, så kan vi diskutera dessa.
Kan bara svara för mig själv, men jag har bara ett konto. Tycker det är jobbigt nog.

Rena en själ i eldens lågor för sina synders brott, har du med bara ett konto? Förvånad.

Åter till ämnet, har folk rätt att påstå saker utan belägg och bevis?
Citera
2019-07-17, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Har ingen större lust att nämna det. För då kommer dina trollkompisar genast galopperande till undsättning! Och plötsligt så har jag en 7- 8 idiotinlägg i lådan!

Det ena dummare än det andra! Jag har länge försökt sätta punkt för den här diskussionen men det går uppenbarligen inte!

Ateister är verkligen som en hund med ett ben!
Ni måste bara fortsätta!
Oj, måste vara jobbigt för dig. Tänk att gå in på ett forum och få svar på det man skriver. Hemska tanke.
Vilken diskussion är det du försökt sätta punkt för? Och hur?
Citera
2019-07-17, 17:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur många gånger ska du säga det? Har du hakat upp dig människa?
Det är du som tjatar om att Big bang är vårt bästa argument. Jag kommer att rätta dig varje gång.
Citera
2019-07-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Rena en själ i eldens lågor för sina synders brott, har du med bara ett konto? Förvånad.

Åter till ämnet, har folk rätt att påstå saker utan belägg och bevis?
Självklart har de det. Det är ju religion i ett nötskal, kan man säga.
Allt beror på om man vill bli trodd eller inte. Eller om man själv bryr sig om vad som är sant eller troligtvis sant. Alla bryr sig inte om det.
Citera
2019-07-17, 17:06
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är du som tjatar om att Big bang är vårt bästa argument. Jag kommer att rätta dig varje gång.

Kul för dig! Ja ni har inga andra argument och det säger mycket om er! Jag kommer att ignorera dig hädanefter!
Citera
2019-07-17, 17:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Kul för dig! Ja ni har inga andra argument och det säger mycket om er! Jag kommer att ignorera dig hädanefter!
Andra argument?
Big bang är inget argument.
Citera
2019-07-17, 17:15
Medlem
Citat:
Jag har många argument om en massa olika saker. Men du vill ju inte diskutera något annat.
Att stoppa huvudet i sanden (ignorera) är nog inte lösningen för dig, även om det känns så.
Citera
2019-07-17, 17:23
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Jag har många argument om en massa olika saker. Men du vill ju inte diskutera något annat.
Att stoppa huvudet i sanden (ignorera) är nog inte lösningen för dig, även om det känns så.

Varför vill du tvunget fortsätta diskutera?!
Ni har bara fyra metoder:

1. Upprepning av samma argument (Big Bang)

2. Personangrepp

3. Semantik Klaga på språket när inget annat biter.

4. Att attackera i grupp. Som atetisttrollen har gjort åtskilliga gånger i den här tråden och fortfarande gör!
Jag får en massa meddelanden fortare än jag hinner svara på dom!

Varför skulle jag finna det angenämt att fortsätta diskutera under dessa omständigheter tycker du?

Det du kallar " sticka huvudet i sanden" kallar jag för att veta när det är dags att sluta! Till skillnad från dig!

Som bara MÅSTE ha sista ordet och du MÅSTE fortsätta diskutera! Så att fragdan rinner på dig!
Citera
2019-07-17, 17:24
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Skitsnack som vanligt! Det är ni som ljuger!
Fysiker!

Och jag har ett medlemskap i Kalle-Ankas Klubb!
"ni"? Du kan säga du till mig. Vi fysiker är som regel inte särskilt formella. Men grattis till medlemskapet, det var säkert en rejäl utmaning för dig.

Lite osäker på vad Topic är egentligen... Men ingen forskare påstår att de sitter de på den slutgiltiga sanningen. Det är t o m ett krav att vetenskapliga teorier ska vara falsifierbara. Dvs att det måste vara möjligt att göra något experiment eller annan observation som testar någon viktig förutsägelse från teorin, och som OM resultatet inte stämmer med teorin ikullkastar denna. PLUS att teorin förstås även måste ha evidens som talar för den. Inte bevisar den, för det går inte, det är ju alltid möjligt att det finns någon annan ännu bättre förklaring.

Så JA, det finns alltid utrymme för att tvivla på vetenskapliga teorier. Men just denna ständiga skepsis från ffa forskarna själva är ju också vetenskapens ENORMA framgångskoncept. Just detta att ALLTID utmana och testa tidigare teorier och resultat och ALLTID jaga efter något ännu bättre och exaktare.

Därför tror jag väldigt mycket på vetenskap.

Vilket btw har precis NOLL med religion eller ateism att göra. Finns ju många forskare som är religiösa.

Varför tror du som du tror? Vad har DU för metod för att förbättra din förståelse, som är bättre än vetenskap, med dess kreativitet och systematik och experiment och observationer och ständiga utvärderingar? Vad har du som är bättre?
Citera
2019-07-17, 17:26
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
"ni"? Du kan säga du till mig. Vi fysiker är som regel inte särskilt formella. Men grattis till medlemskapet, det var säkert en rejäl utmaning för dig.

Lite osäker på vad Topic är egentligen... Men ingen forskare påstår att de sitter de på den slutgiltiga sanningen. Det är t o m ett krav att vetenskapliga teorier ska vara falsifierbara. Dvs att det måste vara möjligt att göra något experiment eller annan observation som testar någon viktig förutsägelse från teorin, och som OM resultatet inte stämmer med teorin ikullkastar denna. PLUS att teorin förstås även måste ha evidens som talar för den. Inte bevisar den, för det går inte, det är ju alltid möjligt att det finns någon annan ännu bättre förklaring.

Så JA, det finns alltid utrymme för att tvivla på vetenskapliga teorier. Men just denna ständiga skepsis från ffa forskarna själva är ju också vetenskapens ENORMA framgångskoncept. Just detta att ALLTID utmana och testa tidigare teorier och resultat och ALLTID jaga efter något ännu bättre och exaktare.

Därför tror jag väldigt mycket på vetenskap.

Vilket btw har precis NOLL med religion eller ateism att göra. Finns ju många forskare som är religiösa.

Varför tror du som du tror? Vad har DU för metod för att förbättra din förståelse, som är bättre än vetenskap, med dess kreativitet och systematik och experiment och observationer och ständiga utvärderingar? Vad har du som är bättre?

Gäsp! Mycket ordbajseri från din sida och ändå så lite sagt!

Visst är du forskare! Det är jag också! Fritidsforskare! Du anar inte hur jobbigt det är!
Citera
2019-07-17, 17:30
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Gäsp! Mycket ordbajseri från din sida och ändå så lite sagt!

Visst är du forskare! Det är jag också! Fritidsforskare! Du anar inte hur jobbigt det är!

Vad anser du om medium och spådamer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in