2019-07-17, 11:59
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ge exempel på när någon påstått sig vara smart?
Big Bang har inget med min ateism att göra och jag tror det gäller många andra också. Min ateism bygger på att inga bra belägg för gudar finns. Men troende pratar hellre om Big Bang ocg evolutionsteorin, då de gör allt för att undvika egna bevisbördan.
Hur mycket har du lagt ner på egna bevisbördan vs. att prata om Big Bang?

Har aldrig sagt att jag har haft några bevis på någonting! Det är därför det heter tro förstår du!
Det enda ni kan tjata om är Big Bang! Det är verkligen det enda ni har att komma med och det är uttjatat!
Så folk i tråden vill inte kalla sig smarta?
Nej då är dom vill imbecilla då!
Citera
2019-07-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Vilka har enats om det menar du? Snacka om önsketänkande! Vi har redan gått igenom många gånger i tråden att den inte är vedertagen. Hur gärna ni ateister gärna vill att det ska heta så!

För varje forskare du kan finna som tror på den sagan så finns det 2- 3 forskare som sågar den längs fotknölarna!
Vad forskare sågar är irrelevant om de inte kan visa varför. Big Bang är den mest vedertagna teorin av forskare. Jag vet inte ens om det finns andra teorier? Det kanske det gör. Jag är dåligt påläst. Det ska vara multiversum i så fall, men det kan ju stämma även om Big Bang stämmer.
Citera
2019-07-17, 12:03
Medlem
Citat:
Fantasier enligt DIG ja! Inte enligt alla troende runt om i världen! Storhetsvansinne hos ateister!

Ateister, måste man ha en etikett på allting så att bubblan håller sig intakt?
Citera
2019-07-17, 12:05
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Vad forskare sågar är irrelevant om de inte kan visa varför. Big Bang är den mest vedertagna teorin av forskare. Jag vet inte ens om det finns andra teorier? Det kanske det gör. Jag är dåligt påläst. Det ska vara multiversum i så fall, men det kan ju stämma även om Big Bang stämmer.

Den är som sagt inte vedertagen för då hade alla känt till att det förhåller sig så och det hade även lärts ut i skolan. kan du skriva/säga någonting som inte har med antagligen Big Bang eller känslostyrda argument och/ eller rent önsketänkande?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Bigbang motbevisar inte gud.
Jo, om vi utgår ifrån att exempelvis bibeln är 100% sanning (vilket den inte är) motbevisar det big bang. Om vi utgår ifrån att big bang är sant motbevisar det hur värden skapades enligt bibeln.
Citera
Medlem
Citat:
Har aldrig sagt att jag har haft några bevis på någonting! Det är därför det heter tro förstår du!
Det enda ni kan tjata om är Big Bang! Det är verkligen det enda ni har att komma med och det är uttjatat!
Så folk i tråden vill inte kalla sig smarta?
Nej då är dom vill imbecilla då!
De enda gångerna jag tjatar om Big Bang är när troende tar upp det. Vilket är tråkigt, då de kan läsa på om detta själva. Varför fråga mig när det finns utbildade forskare att prata med eller gå igenom deras material? Varför skulle jag kunna mer ön någon som är utbildad inom respektive område?
Citera
2019-07-17, 12:07
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ateister, måste man ha en etikett på allting så att bubblan håller sig intakt?

Ja det verkar vara så.
Citera
2019-07-17, 12:08
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
De enda gångerna jag tjatar om Big Bang är när troende tar upp det. Vilket är tråkigt, då de kan läsa på om detta själva. Varför fråga mig när det finns utbildade forskare att prata med eller gå igenom deras material? Varför skulle jag kunna mer ön någon som är utbildad inom respektive område?

Precis för ni har inget annat att säga!
Citera
2019-07-17, 12:09
Medlem
Citat:
Den är som sagt inte vedertagen för då hade alla känt till att det förhåller sig så och det hade även lärts ut i skolan. kan du skriva/säga någonting som inte har med antagligen Big Bang eller känslostyrda argument och/ eller rent önsketänkande?
Det är den mest vedertagna teorin just nu. (inom vetenskapen) Big Bang lärs ut i skolan.
Och ja, jag skippar gärna att prata om Big Bang. Frågan är om du klarar det?
Citera
2019-07-17, 12:10
Medlem
Citat:
Precis för ni har inget annat att säga!
Om vad?
Igår gnällde du att alla sade för mycket. Hur ska du ha det?
Citera
2019-07-17, 12:12
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Det är den mest vedertagna teorin just nu. (inom vetenskapen) Big Bang lärs ut i skolan.
Och ja, jag skippar gärna att prata om Big Bang. Frågan är om du klarar det?

MEST vedertagna? Nu glider du på orden! Som sagt : Den är inte vedertagen/bevisad! Chocka mig nu genom att tänka ut en comeback som inte har med Big Bang att göra! Tvivlar på att du kan det! Papegojor brukar också upprepa sig själva hela tiden.
Citera
2019-07-17, 12:14
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Om vad?
Igår gnällde du att alla sade för mycket. Hur ska du ha det?

Nej! Det var inte därför jag gnällde! Det var för 7- 8 rabiata ateister skrev till mig samtidigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in