2019-07-17, 02:22
Medlem
Som topic, jag använder internet mest till för att slösurfa och kollar på serier då och då, kan det då vara värt för mig att gå över till obegränsad surf istället för bredband och köra mobilen som hotspot? Förstår ju att serier tar längre tid att buffra. Tänkte det skulle vara ett sätt att spara lite pengar på.
Citera
2019-07-17, 02:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymhehex
Som topic, jag använder internet mest till för att slösurfa och kollar på serier då och då, kan det då vara värt för mig att gå över till obegränsad surf istället för bredband och köra mobilen som hotspot? Förstår ju att serier tar längre tid att buffra. Tänkte det skulle vara ett sätt att spara lite pengar på.
Hur ska någon kunna svara på det utan mer information?
Citera
2019-07-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur ska någon kunna svara på det utan mer information?
Jag har 100/10 mbits bredband just nu, vilket känns onödigt då jag verkligen inte utnyttjar kapaciteten. Ger 399kr för bredbandet, och obegränsad mobilsurf skulle kosta mig 499kr/mån
Senast redigerad av anonymhehex 2019-07-17 kl. 02:33.
Citera
2019-07-17, 02:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jag har 100/10 mbits bredband just nu, vilket känns onödigt då jag verkligen inte utnyttjar kapaciteten. Ger 399kr för bredbandet, och obegränsad mobilsurf skulle kosta mig 499kr/mån

Hugget som stucket. Är det mobila verkligen "obegränsat"? -Vilken bandbredd får du ut på det mobila, kolla med bredbandskollen. Men visst, får du ut tillräckligt med "internet" genom mobilen, why not?
Citera
2019-07-17, 02:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Nackdelen är väl om du har familj eller prylar hemma som använder ditt Internet när du inte är där.
Citera
2019-07-17, 02:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Nackdelen är väl om du har familj eller prylar hemma som använder ditt Internet när du inte är där.

Prylar skulle jag tro, i och med IoT. (Om hemmet är någorlunda uppdaterat/uppgraderat).
Låter som rätt dum idé att ta bort sitt fasta bredband, men alla är vi ju olycka. (Olika menar jag)
Citera
2019-07-17, 02:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Prylar skulle jag tro, i och med IoT. (Om hemmet är någorlunda uppdaterat/uppgraderat).
Låter som rätt dum idé att ta bort sitt fasta bredband, men alla är vi ju olycka. (Olika menar jag)
Det räcker med att få hem ett ons som vill kunna se något på teven medans jag är och handlar frukost, så skiter det sig :-)
Citera
2019-07-17, 03:15
Medlem
Citat:

Jag kör så, obegränsad data, extra sim kort. Anv en gammal telefon som router, har flera datorer inkopplad. Streamar, onlinespel osv. Superbra.
Citera
2019-07-17, 03:41
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Har i perioder använt mig av mobilt bredband istället för fiber. Det var ett rent helvete som jag inte rekomenderar någon att göra frivilligt.

Masten strulade under en vecka, kunde knappt kolla Youtube. Under storhelger blev mobilmasten så överbefolkad så allting buffrade varannan sekund, mobilen jag använde till router fuckade ur lite då och då. Ibland glömde jag ha den på laddning så allting dog. Det drar ju en hel del batteri att ha på hotspot.

Sen kan du ju läsa detta, den "obegränsade surfen" är inte alltid obegränsad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EKxA0/teleoperatoren-satte-stopp--trots-obegransad-surf
Citera
2019-07-17, 04:08
Medlem
Tack för era svar, ska ta mig en funderare.
Citera
2019-07-17, 05:23
Medlem
Jag har Tele2 Unlimited med extra datakort som tillval. SIM-kortet i telefonen, datakortet i en SIM-router hemma. Om jag reser iväg så stoppar jag datakortet i min iPad istället!
Citera
2019-07-17, 06:45
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Det räcker med att få hem ett ons som vill kunna se något på teven medans jag är och handlar frukost, så skiter det sig :-)
Ja för ons brukar man ju lämna obevakade i hemmet så de kan sno allt av värde?

De flesta har väl internet på mobilen tycker inte man behöver planera för tillfälliga besökare
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in