• 1
  • 2
2019-07-15, 12:17
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Advokaten Hans Gaestadius får ersättning av staten med 190 260 kr. Av beloppet avser 115 920 kr arbete, 34 788 kr tidsspillan, 1 500 kr utlägg och 38 052 kr mervärdesskatt.

Lönsamt att vara försvarare. Beloppet låter mycket fast det kanske ligger på en rimlig nivå ändå?
Det låter lite i underkant faktiskt med tanke på att det förmodligen gått åt ett par timmar i vad som (utan att ha läst domen) verkar vara ett ganska omfattande mål.

Jag tycker 4 år låter väldigt lågt.. Vad är gatuvärdet på narkotikan? 1-2 mill? Att han skulle agerat "lager" låter väldigt osannolikt, narkotikan kunde väl isfl lagrats på någon säkrare plats (typ ute i skogen).
Citera
2019-07-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Det låter lite i underkant faktiskt med tanke på att det förmodligen gått åt ett par timmar i vad som (utan att ha läst domen) verkar vara ett ganska omfattande mål.

Kanske är så. Tyckte beloppet var något högt bara vid en första anblick. Fast de har ju en hög taxa per timme så det bär iväg snabbt.
Citera
2019-07-15, 15:06
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag

Jag tycker 4 år låter väldigt lågt.. Vad är gatuvärdet på narkotikan? 1-2 mill? Att han skulle agerat "lager" låter väldigt osannolikt, narkotikan kunde väl isfl lagrats på någon säkrare plats (typ ute i skogen).
Så mycket är det nog inte värt tänk benso 3kr/st och säljer han ett kilo tjack så kanske han får 50 tusen för de max heroinet vet jag inte kanske 50+.
Citera
2019-07-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Så mycket är det nog inte värt tänk benso 3kr/st och säljer han ett kilo tjack så kanske han får 50 tusen för de max heroinet vet jag inte kanske 50+.
Han skrev ju gatuvärde, inte inköpspris/bulkpris, dvs benson kanske 10kr/st, tjacket 100-200kr/g och heroinet 800-1000kr/g.
Citera
2019-07-15, 17:42
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Han skrev ju gatuvärde, inte inköpspris/bulkpris, dvs benson kanske 10kr/st, tjacket 100-200kr/g och heroinet 800-1000kr/g.
Okej jag får det till 801k räknat med benson 10kr/st 150kr/g för tjacket och 1000kr/g för heroinet.
Jag tror inte hans plan var att sälja 5 gram åt gången men vad vet jag.
Citera
2019-07-15, 20:27
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Okej jag får det till 801k räknat med benson 10kr/st 150kr/g för tjacket och 1000kr/g för heroinet.
Så drygt en miljon i tunga droger m.a.o. Förmodligen sålde han inte i sista ledet som du påpekar men det leder till ingen annan slutsats än att han haft en annan roll än vad som beskrivs i domen. Tvivlar på att någon skulle lita på en "utomstående" med de mängderna eller ens ta risken att använda han som "lager".
Citera
2019-07-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ingen betydelse om han tänkte sälja gramvis eller hektovis gatuvärde betyder förfan vad allt är värt styck/gramvis är du helt jävla efterbliven eller?
Citera
2019-07-16, 18:19
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Ingen betydelse om han tänkte sälja gramvis eller hektovis gatuvärde betyder förfan vad allt är värt styck/gramvis är du helt jävla efterbliven eller?
Det sa jag väl inte heller?
Citera
2019-07-16, 23:02
Medlem
Citat:
Det sa jag väl inte heller?
Det gjorde du inte, sorry att jag var otrevlig när jag är nyvaken så är mitt humör inte det bästa 😅 men ja gatuvärde betyder bara vad allt skulle vara värt styckvis mm.

Bulkpris som du sa ligger väl på något över 100k skulle jag säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in