2019-07-16, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neoluddist
Han vek ner sig och blev PK tyvärr.
Inte konstigt efter alla påstådda hot och trakasserier.
Citera
2019-07-16, 20:43
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Inte konstigt efter alla påstådda hot och trakasserier.
Nja, mer än påstådda. Har t.ex. för mig att de feministiska hatarna till och med satte upp en teaterföreställning där Per Ström bl.a. hånades för sitt utseende sittandes run-de bakom en tidning.
Citera
2019-07-16, 20:46
Medlem
Divinations avatar
Pär Ström är ett typexempel på hur man inte ska bemöta feminister. Åt helvete med ”jämställdism”. Män som titulerar sig ”jämställdister” och mal liberal goja utgör en del av problemet, inte lösningen.
Citera
2019-07-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinchen00
Nja, mer än påstådda. Har t.ex. för mig att de feministiska hatarna till och med satte upp en teaterföreställning där Per Ström bl.a. hånades för sitt utseende sittandes run-de bakom en tidning.

Visst, Pär har inte typiskt svenskt utseende. Han ser lite utländsk ut. Men väldigt lågt att hoppa på honom för det.
Citera
2019-07-16, 21:00
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Pär Ström är ett typexempel på hur man inte ska bemöta feminister. Åt helvete med ”jämställdism”. Män som titulerar sig ”jämställdister” och mal liberal goja utgör en del av problemet, inte lösningen.

Mjo håller med.
Det var dock andra tider då och Pär Ström var faktiskt den mest vågade feminismkritikern som syntes.
Nu är ju hans grejer väldigt mesiga när man tittar tillbaka på dem.
Minns någon feministisk teatergrupp i typ Umeå som gjorde en video där de poserade med vapen och räknade upp namn på meningsmotståndare, bland dem Pär Ström.

Svensk feminism var folk som hade det alldeles för bra så de hittade på problem som inte fanns. Nu när det finns riktiga problem är de spårlöst försvunna.
Citera
2019-07-16, 21:04
Bannlyst
Citat:
Jaha
Jag skrev "påstådda" för att jag inte visste om de var sanna
Citera
2019-07-16, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Mjo håller med.
Det var dock andra tider då och Pär Ström var faktiskt den mest vågade feminismkritikern som syntes.
Nu är ju hans grejer väldigt mesiga när man tittar tillbaka på dem.
Minns någon feministisk teatergrupp i typ Umeå som gjorde en video där de poserade med vapen och räknade upp namn på meningsmotståndare, bland dem Pär Ström.

Svensk feminism var folk som hade det alldeles för bra så de hittade på problem som inte fanns. Nu när det finns riktiga problem är de spårlöst försvunna.

Ja, feminismen och PK-ismen var betydligt starkare då. Åsiktskorridoren var hård som diamant och inte lika fritt fram att kliva ut ur som idag. Reinfeldt var statsminister och alla som inte var för fri invandring var nazister.

Pär Ström var då det radikalaste som fanns inom kritik mot feminism och därför blev han så hatad.
Citera
2019-07-16, 21:41
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil
Ja, feminismen och PK-ismen var betydligt starkare då. Åsiktskorridoren var hård som diamant och inte lika fritt fram att kliva ut ur som idag. Reinfeldt var statsminister och alla som inte var för fri invandring var nazister.

Pär Ström var då det radikalaste som fanns inom kritik mot feminism och därför blev han så hatad.

Jag håller inte med om att det är högre i tak vad gäller kritik mot feminismen idag jämfört då.
De hel- och halvlögner som feministerna prånglade ut debukades av Per Ström i hans ”Sex feministiska myter” redan 2011 men samma lögner sprids fortfarande, nu helt oemotsagt, av feminister i massmedia och politik.
Förra decenniet fanns åtminstone Per Ström och Pelle Billing som opponerade mot feminismen i massmedia, idag känner jag inte till någon feminismkritiker som släpps fram i massmedia.
Citera
2019-07-16, 22:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggBil

Jag tror även att hans lågmälda, lite mesiga framtoning kombinerat med ett inte alltför attraktivt utseende fick det att koka rejält hos feministerna. En beta som Pär Ström var i deras ögon ska bara sitta ner och hålla käften. I samma veva fanns den lite mer bildfagre Pelle Billing och alfan Paolo Roberto som båda yttrade samma åsikter men inte alls möttes av samma hat.

Feministerna såg dessutom att Pär Ström var svag då han öppet klagade på all skit han fick och hur dåligt han mådde av det och då gick de på ännu hårdare för att få bort honom från debatten. Och de lyckades. Så går det om man visar sig svag och viker sig för dem.

Själv har jag dock den största respekt för Pär Ström. Han var den första som på allvar lyfte kritik mot feminismen och genusvansinnet i Sverige och det var hans blogg som öppnade mina ögon hösten 2011 och blev början för mitt politiska uppvaknande.
Citera
2019-07-16, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag tror även att hans lågmälda, lite mesiga framtoning kombinerat med ett inte alltför attraktivt utseende fick det att koka rejält hos feministerna. En beta som Pär Ström var i deras ögon ska bara sitta ner och hålla käften. I samma veva fanns den lite mer bildfagre Pelle Billing och alfan Paolo Roberto som båda yttrade samma åsikter men inte alls möttes av samma hat (även om de kanske inte var omtyckta).

Feministerna såg dessutom att Pär Ström var svag då han öppet klagade på all skit han fick och hur dåligt han mådde av det och då gick de på ännu hårdare för att få bort honom från debatten. Och de lyckades. Så går det om man visar sig svag och viker sig för dem.

Själv har jag dock den största respekt för Pär Ström. Han var den första som på allvar lyfte kritik mot feminismen och genusvansinnet i Sverige och det var hans blogg som öppnade mina ögon hösten 2011 och blev början för mitt politiska uppvaknande.

Håller med till 100%. Att Sveland & co gick loss på honom så mkt är typiskt för feminister, samtidigt som de aldrig vågar ge sig på de alfahannar som är de som egentligen behandlar dem som skit.
Citera
2019-07-16, 22:21
Avslutad
Citat:
Jag håller inte med om att det är högre i tak vad gäller kritik mot feminismen idag jämfört då.
De hel- och halvlögner som feministerna prånglade ut debukades av Per Ström i hans ”Sex feministiska myter” redan 2011 men samma lögner sprids fortfarande, nu helt oemotsagt, av feminister i massmedia och politik.
Förra decenniet fanns åtminstone Per Ström och Pelle Billing som opponerade mot feminismen i massmedia, idag känner jag inte till någon feminismkritiker som släpps fram i massmedia.

David Eberhard.
Citera
2019-07-16, 22:25
Medlem
franges avatar
Citat:
idag känner jag inte till någon feminismkritiker som släpps fram i massmedia.

Det är väl möjligen även Jordan Peterson - men efter att han var med i Skavlan så är han väl knappt välkommen på svensk mark längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in