2019-07-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej det är inte olagligt att vara bög. Men det finns kringlagar som förbjuder bögar att i princip vara bög och det har gjort dom till ett jagat folk. Det är vanligt att doxa bögar och en bög som blivit det eftersöks många gånger av grupper som misshandlar dom och gör små filmer om när dom nästan slår ihjäl bögarna.

Därför så är det vanligt att bögar håller sina bögerier i slutna grupper. Detta sker allt mer och därför så är påståendet korrekt att bögarna inte vågar söka vård. Det blir då en extra utsatt grupp för HIV.

Att själva bakterien struntar i om det knullas mansröv eller flickstjärt är självklart men påverkar inte det jag beskriver ovan.

Har du överhuvudtaget den minsta kunskap i ämnet eller gissar du? Hade hiv varit en bakterie hade vi dessutom kunnat bota folk från den. Det är ett virus
Citera
2019-07-16, 13:41
Medlem
Citat:
Nej det är inte olagligt att vara bög. Men det finns kringlagar som förbjuder bögar att i princip vara bög och det har gjort dom till ett jagat folk. Det är vanligt att doxa bögar och en bög som blivit det eftersöks många gånger av grupper som misshandlar dom och gör små filmer om när dom nästan slår ihjäl bögarna.

Därför så är det vanligt att bögar håller sina bögerier i slutna grupper. Detta sker allt mer och därför så är påståendet korrekt att bögarna inte vågar söka vård. Det blir då en extra utsatt grupp för HIV.

Att själva bakterien struntar i om det knullas mansröv eller flickstjärt är självklart men påverkar inte det jag beskriver ovan.

HIV är ett virus och inte en bakterie.
2:a på den :-)
Dessutom smittar HIV även vid vaginalsex så ge upp snacket om enbart analsex. I det svarta Afrika såsom Uganda existerar inte analsex vid heterosexuellt umgänge.
Senast redigerad av benelli 2019-07-16 kl. 13:58.
Citera
2019-07-16, 14:10
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benelli
Vad är krokodil-användande?

Drogen Krokodil.
Citera
2019-07-16, 14:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Beror det på krokodil-användandet kanske? Ryssarna gillar väl att injicera tyngre grejer? Tror ju mer på smittade sprutor än ohämmat bögande...

Skulle nog också tro att smutsiga kanyler är en större orsak till smittspridning än analsex. Sedan finns det väl även en hel del prostituerade i Ryssland som kanske inte är så noga med skydd, tester, osv.

Innan någon börjar packa väskorna är det dock fortfarande Afrika som gäller om man är en "bugchaser"!
Citera
2019-07-16, 14:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
HIV kommer troligtvis från apor i Kongo. I början förekom HIV mest bland homosexuella, för att sedan liksom annan farsot spridas till den övriga befolkningen. Sprutnarkomaner fick viruset att sprida sig bland heterosexuella. Prostituerade kvinnor, inte sällan sprutnarkomaner själva, svarade för den största spridningseffekten.

Statistik från fängelser bekräftar sambandet mellan sprutnarkomaner och HIV, samt i okänd utsträckning homosexuellt sex på fängelser.

Ja, fängelser känns väl som en riktigt bra grogrund för diverse smittsamma sjukdomar. En miljö med droger, mys mellan intagna och flitigt använda tatueringsapparater lär vara rena paradiset för ivriga virus och baciller.
Citera
2019-07-16, 15:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Har du överhuvudtaget den minsta kunskap i ämnet eller gissar du? Hade hiv varit en bakterie hade vi dessutom kunnat bota folk från den. Det är ett virus

Ok. Jag ändrar till att viruset ger fan i om det är en mansstjärt eller flickstjärt som knullas. Bättre? Det förändrar inget i sak från det jag påstår i mitt inlägg.

Citat:
HIV är ett virus och inte en bakterie.
2:a på den :-)

Jo du var ju ändå tvungen. Men ovan borde duga även för dig.

Citat:
Dessutom smittar HIV även vid vaginalsex så ge upp snacket om enbart analsex.

Har aldrig påstått att det inte skulle smitta vid vaginalsex och enbart i röva. Så skärp dig istället.

Citat:
I det svarta Afrika såsom Uganda existerar inte analsex vid heterosexuellt umgänge.

Du har förstås en källa på det?
Citera
2019-07-16, 16:27
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Ryssland är ett riktigt shithole country. Speciellt när man jämför med andra vita länder.

Rättsäkerheten är obefintlig, ekonomin skit och tydligen så har de en HIV-epidemi.

Verkligen ett föredöme för vita nationalister.
Det ni och alla andra hatare måste fatta är att det är i långa loppet bättre för en population (varesig mänsklig, djurlig eller växtbaserad) att låta naturlig selektion ha sin inverkan. Ja, tyvärr kommer exempelvis HIV epidemin att påverka friska och hälsasamma folk vi exempelvis våldtäkt men den större majoriteten som påverkas är just de som selektionen tar hand om (prostituerade, promiskuösa, låg IQ, narkomaner etc). I länder där man förhindrar smittospridning bland dessa människor sker ingen selektion och dessa personer överlever.

Fattar du vad jag menar?
Citera
2019-07-16, 16:35
Moderator
vfs avatar
Rubrik justerad, OT raderat, Ukraina är INTE topic/Mod
Citera
2019-07-16, 17:10
Bannlyst
Citat:
Tur för dig att det är vanligt, länka EN sådan film eller dox. Kör i PM om du vill. Varför hatar du Ryssland? Har Aftonbladet verkligen så stort inflytande i din hjärna?

Putin: Vi uppskattar när en man träffar en kvinna så att vi får ryska barn, det är fint. Vi uppskattar inte bögar för då blir det inga barn.
Aftonbladet: PUTIN SÄGER ATT BÖGAR HAMNAR I HELVETET OCH TVINGAR BÖGAR SY IGEN RÖVHÅLET!

... Och nu sprider du deras dynga?

HIV är för övrigt ingen jävla bakterie. Snackar du om filmjölk eller snackar du om HI- HELVETES- V?

Din TS är 100% desinformation.
Citera
2019-07-16, 19:47
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Tur för dig att det är vanligt, länka EN sådan film eller dox. Kör i PM om du vill.

Varför skall jag "köra i PM"? Skumt. I alla fall så är det inte svårt att hitta något som stödjer mitt påstående. Jag väljer en från en väl godkänd källa också så slipper vi diskussioner om sånt:
https://www.youtube.com/watch?v=1x5H_dT2iJ0

Citat:
Varför hatar du Ryssland?

Jag har aldrig uttryckt att jag hatar Ryssland. Det där va lite väl fult påhitt.

Citat:
Putin: Vi uppskattar när en man träffar en kvinna så att vi får ryska barn, det är fint. Vi uppskattar inte bögar för då blir det inga barn.
Aftonbladet: PUTIN SÄGER ATT BÖGAR HAMNAR I HELVETET OCH TVINGAR BÖGAR SY IGEN RÖVHÅLET!

... Och nu sprider du deras dynga?

Exakt var har jag spridit detta? Jag har aldrig spridit det och jag har aldrig hört om det förut. Jag skulle snarare vilja be dig belägga detta.

Eller hittar du bara på som du gjorde tidigare?

Citat:
HIV är för övrigt ingen jävla bakterie. Snackar du om filmjölk eller snackar du om HI- HELVETES- V?

Din TS är 100% desinformation.

Jag har inte skrivit TS så ännu ett fult sätt av dig att sprida lögner om mig. Tre grova lögner i ett enda inlägg vad det ser ut som.

Du har inte många hästar hemma, så sanna mina ord.
Citera
2019-07-16, 23:16
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det råder en HIV katastrof i Ryssland. Hela 1% av befolkningen är infekterade och siffrorna rekordväxer med ca 100 000 per år. Staten misslyckas med att hantera epidemin och det finns massor med orsaker till det bla pga LGBT är defakto kriminaliserad och människorna inte vågar söka vård, vården i Ryssland är för det mesta icke fungerande speciellt när det gäller HIV behandling.

Up to 1.2 million Russians have HIV and an additional 100,000 cases were recorded in 2018, according to official estimates. Only about a third of those with the virus are receiving antiretroviral therapy (ARTs), a series of drugs used to halt its spread.

https://www.theguardian.com/world/2019/may/03/russia-wants-to-make-hivaids-denialism-illegal-to-halt-epidemic
Din trådstart blev lite fel då rubriken motsägs i inlägget.

Om staten vill straffa förnekare så är det en åtgärd som ökar säkerheten i samhället.

I realiteten så är det sprutnarkomani som ligger bakom den absoluta majoriteten av fallen.
En mycket liten del sprids av prostituerade, och den som kopulerar med prostituerade utan kondom har sig själv att skylla oavsett i vilket land det än må vara. (Ett gott exempel är både bögar och horknullande Svenskar som kommer hem från Sydostasien med HIV i bagaget, ca 20 st varje år.)

Efter SSSR´s sönderfall så fullkomligt exploderade narkotikamissbruket.
Orsakerna till detta kan delvis hänföras till västs geopolitiska ambition att med droger och HIV utradera en hel generation, och på detta sätt utsätta det Ryska samhället för en ekonomisk och demografisk situation som blir mycket svår och kostsam.

Dålig hygien/delande av injektionsnålar ledde till spridning som annars hade kunnat undvikas.
Skulden skall inte läggas på samhället oavsett vilket land det än gäller utan ansvaret ligger hos personen som injicerar droger.
Den som har vilja och kan säga nej till droger klarar sig
.
Citera
2019-07-16, 23:22
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Din trådstart blev lite fel då rubriken motsägs i inlägget.

Om staten vill straffa förnekare så är det en åtgärd som ökar säkerheten i samhället.

I realiteten så är det sprutnarkomani som ligger bakom den absoluta majoriteten av fallen.
En mycket liten del sprids av prostituerade, och den som kopulerar med prostituerade utan kondom har sig själv att skylla oavsett i vilket land det än må vara. (Ett gott exempel är både bögar och horknullande Svenskar som kommer hem från Sydostasien med HIV i bagaget, ca 20 st varje år.)

Efter SSSR´s sönderfall så fullkomligt exploderade narkotikamissbruket.
Orsakerna till detta kan delvis hänföras till västs geopolitiska ambition att med droger och HIV utradera en hel generation, och på detta sätt utsätta det Ryska samhället för en ekonomisk och demografisk situation som blir mycket svår och kostsam.

Dålig hygien/delande av injektionsnålar ledde till spridning som annars hade kunnat undvikas.
Skulden skall inte läggas på samhället oavsett vilket land det än gäller utan ansvaret ligger hos personen som injicerar droger.
Den som har vilja och kan säga nej till droger klarar sig
.

Du lyckades att i samma inlägg vara både cynisk konspiratorisk och totalt verklighetsfrämmande.

Cynismen mot de som drabbats är så typisk från de kretsar du tillhör, att en narkoman ska skylla sig själv, inte är det det Ryska dysfunktionella samhällssystemets fel, nejdå....

Konspirationsteorin är som vanligt skrattretande, du påstår att väst medvetet medverkat till att HIV spridits i Ryssland?, du är i samma gäng som tror på chemtrails, typ.

verklighetsfrämmande då du inbillar dig att detta problem kommer att försvinna .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in