2019-06-30, 01:02
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Han verkar ha en sån grundmurad fryntlighet, att han hela tiden är beredd på nåt roligt och därför är beredd på att vara glad. En typiskt göteborgare, tänkte jag när jag var yngre.
Nån som kan bekräfta, har han varit en glad skit hela livet?
Jag vet hur detta kommer låta, men ändå: en vän till familjen har en dotter som städade på ett av Oldsbergs slott en sommar. Hon hade i uppgift att städa ett rum en morgon, men när hon låste upp låg Oldsberg där i en säng med en kvinna. Han blev fly förbannad och ska ha skrikit mindre trevliga ord efter henne. En tjej som vid tillfället bara var tonåring på sitt första sommarjobb.

Oldsberg har även för en annan bekant berättat att ”Bosse Hansson är så mycket bög man kan bli”. Detta på en restaurang på Avenyn med ett antal bira i magen.

Tycker om Oldsberg i alla fall, men han är nog inte en Magnus Härenstam privat. Dvs alltid trevlig och korrekt.
Citera
2019-06-30, 09:58
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickopung
För några år sedan var far och son oldsberg med i nått skattletarprogram, och de var minst sagt jävligt dryga mot de andra medtävlande.

Men vafan, jag ska nog inte uttala mig. Jag har hatat Invar Oldsberg sedan han gjorde ett helt program i TV av att han skulle bli norsk medborgare.

//P

Förutom att vara en ”glad skit” har han även en osympatisk sida. När han för några år sedan var programledare i ett tävlingsprogram i TV var det en del idrottsstjärnor som deltog. Jag minns att han inte försatte ett tillfälle att förlöjliga deltagarna. Ralf Edström var en som hånades vid felaktiga svar.

Ingvar trivs med att göra sig lustig på andras bekostnad.
Citera
2019-07-16, 12:54
Medlem
Ingvar Oldsberg lider av artros och diskbråck – den folkkäre programledaren berättar att han inte kan gå mer än tio meter.
Nu är det klart att han kommer att opereras i Belgien i sommar.

https://www.expressen.se/noje/oldsbergs-svara-sjukdoms-kamp-opereras-utomlands/

Man får hoppas att operationen går bra och att han tillfrisknar snabbt.
Citera
2019-07-23, 06:43
Medlem
https://www.expressen.se/noje/oldsbergs-ekonomiska-ras-efter-sjukdom-och-anklagelser-/

Citat:
Det har slagit hårt ekonomiskt – Oldsberg tappade i fjol sex miljoner kronor jämfört med 2017 och hela nio miljoner jämfört med 2016.
Citera
2019-07-23, 17:28
Medlem
HighwayDelights avatar
Har alltid gillat denna herre, speciellt ihop med Björn Hellberg!
Citera
2019-07-23, 17:35
Medlem
Ingvar är en otrevlig skitstövel privat. En granne till mig flög med samma plan och berättade att han var full och otrevlig hela resan. Både mot andra resenärer som de som arbetade på planet.
Citera
2019-07-24, 07:27
Medlem
Ingvar har en del problem just nu.

Han föll i hemmet varpå ledbandet i ena handen gick av.
Efter en röntgen tvingades Ingvar Oldsberg till akut operation.
– Då gjorde de en operation på handakuten på Sahlgrenska som var lite komplicerad för att ledbandet låg lite gömt. De satte även in en spik i tummen för att hålla den i rätt position.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RREo0x/ingvar-oldsberg-akut-till-sjukhus-efter-olycka
Citera
2019-07-26, 09:45
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/ingvar-oldsbergs-miljonsm%c3%a4ll-efter-metoo/ar-AAEQ4oK?li=BBqxHCs

Citat:
Det går dock ingen nöd på Ingvar Oldsberg vad avser ekonomin. Två husförsäljningar har genererat drygt 11 miljoner och i bolaget finns ett eget kapital på 21,5 miljoner kronor.
Citera
2019-07-26, 11:08
Avstängd
Men hur är det med arslet hans - hade han inte cancer där? (påstods så i alla fall)

Har han påse på magen (som tydligen Arne Bajse haft i många år)?
Citera
2019-08-16, 07:49
Medlem
För några veckor sedan föll Ingvar Oldsberg i hemmet varpå ett ledband gick av.
Nu tvingas han skjuta upp den efterlängtade höftoperationen i Belgien.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zGQEwq/oldsbergs-operation-stoppad-det-ar-inte-sa-javla-roligt
Citera
2019-08-16, 14:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
För några veckor sedan föll Ingvar Oldsberg i hemmet varpå ett ledband gick av.
Nu tvingas han skjuta upp den efterlängtade höftoperationen i Belgien.
l]

Oldsberg är vad man brukar kalla skröplig. Föll ihop i hemmet... efter några groggar ?
Citera
2019-08-18, 10:28
Medlem
Brukar inte spekulera hej vilt eller kasta ur mig diagnoser och komplicerade redogörelser med för många detaljer givet oklara kopplingar men...när Danne Stråhed delade soffa med Kicki Danielsson i Bingolotto då ses sannolikt upprinnelsen till Oldsbergs fall.Han är ett socialt geni.Rapp i käften och bildad likt ingen inom TV.Dricker han sprit ,vilket vi inte vet så är det nog inte före sändning.Men som sagt vi tror han fick Danne och Kicki att ryka ihop kring frågor ansvarig på kanalen hade svårt att acceptera.Kicki kritisk till socialtjänstens omhändertagna barn och Stråheds motsatta position.Ingvar tog Kickis parti och Danne förstod inte fajten förrän försent.Fattade inte att man drev med honom.Sen försvann Oldsberg ur Bingolotto.En förklaring pga sedda.Hans otrevlighet har vi dock inte sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in