2005-05-07, 14:08
Medlem
Vigilantes avatar
Ingvars lillpöjk, brukar raggla av o ann (som vanligt på fyllan) i kön till 7:ans på Vasagatan sent på helgerna, har ett flertal ggr blivit trött på hans fyllesludder och sölande med slantarna och bett han rappa på, han uppträder drygt men räddhågset när man spänner blicken i honom och det slutar med att han genast ber att få ta med sig burgaren för att sedan snabbt ila vidare!
(Nej! Jag jobbar inte där, men jag super till ibland åxå och bor i Vasastan.)
Citera
2005-05-07, 16:22
Medlem
pickopungs avatar
För några år sedan var far och son oldsberg med i nått skattletarprogram, och de var minst sagt jävligt dryga mot de andra medtävlande.

Men vafan, jag ska nog inte uttala mig. Jag har hatat Invar Oldsberg sedan han gjorde ett helt program i TV av att han skulle bli norsk medborgare.

//P
Citera
2005-09-01, 15:53
Medlem
GREKEN1980s avatar
Oldsberg TrÅden

startade en weise tråd så kan starta en oldsberg tråd med kanske finns det lite mer skvaller här?
Citera
2005-09-01, 19:02
Medlem
chekiuss avatar
Kanske inget hett skvallet men ändå en liten rolig anedokt om herr oldsberg, kompis till mig kliver på skärgårdsbåten sent på kvällen Oldsberg sitter packad kompisen säger "tjena oldsberg, hur går det med på spåret?" Oldsberg svara "det går som på räls" Oldsberg gillar inte bara sprit, han är en ordvitsare!!
Citera
2005-09-01, 19:30
Moderator
Gromguttens avatar
Ett ex jobbade i ett bizarrt IT-företag som han var huvudägare i. Förutom att han borde ha näringsförbud försökte han ragga på exets morsa med maken närvarande. Fin i kanten, den killen. Och smidig.
Citera
2005-09-01, 23:00
Medlem
han delade ut cykelpris i Postgirot i Västerås för 15 år sedan. Jag kom etta i juniorklassen (0-7 åringar), fick pris och skaka hand. Han var mycket trevlig och sa gång på gång "Du gjorde en fantastisk insats".
Citera
2005-09-02, 00:13
Medlem
Konsult TTs avatar
Min farbror gjorde lumpen i Borås samtidigt med Oldsberg och har berättat följande för mig:
Oldsberg och en kille till var regementets pajasar och hittade på allt möjligt tokigt ihop och hade klippkort i buren där dom åkte in och ut.
Efter ett tag tröttnade militären på deras hyss och särade på de två ordentligt: Den ene skickades ner till ett Skånskt regemente och den andra till något Norrländskt regemente. Vem av dom som åkte vart minns tyvärr inte min farbror.

/ TT
Citera
2005-09-02, 17:27
Medlem
Stålfarfars avatar
Den festlige Oldsberg är som tidigare nämnts lite halvalkad. När han hade (har han fortfarande?) hus i Henån på Orust kunde han ofta ses sketfull i byn.

Annars undrar jag var sonen Staffan tagit vägen. Han som var så rolig i programmet han hade i forntiden där han visade roliga hemvideos. När han var i lag med Jocke Geigert så uträttade de två herrarna storverk...
Citera
2005-09-03, 10:49
Medlem
apskeletts avatar
han är portad från centralens pub i göteborg med god anledning
Citera
2005-09-06, 06:36
Medlem
cavalls avatar
Ingvar Oldsberg stupfull på scenen

http://www.expressen.se/index.jsp?a=431405

INgen som var där, och har lite bilder och berättelser?
Citera
2005-09-06, 06:55
Medlem
Pastor Sulas avatar
"Han hade stora problem att komma uppför trappan till scenen, han kröp nästan upp. Sedan raglade han omkring och sluddrade. När han höll tal kom han av sig flera gånger och stirrade tomt in i publiken, säger en av åskådarna.
När Oldsberg skulle dra vinnaren i lotteriet ropade han ut ett namn - sedan upptäckte man att den personen svarat fel och en ny vinnare fick koras. Därefter började han sjunga "Are you lonesome tonight".
- Alla i publiken tyckte det var pinsamt och många reste sig och gick. Killarna vid mixerbordet reagerade starkt och undrade vad han höll på med, berättar ett annat ögonvittne."

----

Nog låter det som en präktig drängfylla, alltid.

Jag väntar också med spänning på en riktig ögonvittnesskildring...
Citera
2005-09-06, 07:01
Medlem
colds avatar
Vi på FB är inte chockade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in