2019-07-15, 22:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om du har följt med i tråden från start, så bör du ha sett att jag lagt ut en hel del. De flesta av de uppgifter jag har/har haft, har jag de facto skrivit ut här; undantag för information som jag lovat källor att inte lämna vidare. (Vilket jag även förklarat några gånger tidigare i tråden.)

Då hoppar vi över bekräftelser då? Uppfattat, chefen!

Och - igen, hoppa över mina inlägg om de ändå bara irriterar dig.

Den enda "irritationen" ligger i att du vet så mycket mer än vad du skriver. Det krävs att någon annan lägger ut informationen - sedan "fyller du på". Vad skulle ha kunnat hindra dig från att vara först med PLX309? Ingenting. Och även om någon "källa" skulle ha varit involverad, så har du ju nu kört över den källan. Ditt försvar håller inte.
Citera
2019-07-15, 22:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLX309
Serviceboende gissar jag eftersom folket i huset inte sällan är +90... Vi får lämna honom ifred.

Kvasta-Sara har ju också haft informationen sedan i vintras. Men, Ugglan, det kan faktiskt vara så att KvastaSara och Princessan har velat låta polisen få tid att jobba i fred och nu tröttnat, därför droppas numret. Det får respekteras.

Det framgår av KvastaSaras inlägg att hon vet när bilen skrotades. Vet ni då också färgen?

Ugglan är positiv till varje vit Toyota. Jag är extremt intresserad av hur den faktiskt ser ut eftersom det finns en Toyota Corolla som faktiskt passar som hand i handske med vittnesmålet från Hällristningsvägen, men bara om man tänker lite utanför boxen... Vet ni någon annan ägare som ni kan pumpa på mer info eller kanske rent av ett foto? Denna som passar som hand i handske började jag skriva om i mitt bamseinlägg, som jag sedan skrotade...

Det finns bara åtta adresser på Banjovägen, tre bor kvar och där fanns inte bilen, en adress saknar hus... så den som känner till folk på Banjovägen kan nog också lätt ta reda på fakta.

Min fetning: Mycket intressant, det du skriver! Du vet alltså att Prinzezzan och Kvasta-Sara vet vad polisen vet och jobbar med - och tröttnar på att jobba med? De kommunicerar alltså med polisen? Är det rätt uppfattat? Antingen genom att de vet att polisen av egen kraft har hittat informationen eller har blivit upplysta om den? Ok …
Senast redigerad av Ugglan. 2019-07-15 kl. 22:11.
Citera
2019-07-15, 22:08
Medlem
Intressant Ugglan om MRÖ.
Mycket intressant.
Citera
2019-07-15, 22:24
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Serviceboende gissar jag eftersom folket i huset inte sällan är +90... Vi får lämna honom ifred.

Kvasta-Sara har ju också haft informationen sedan i vintras. Men, Ugglan, det kan faktiskt vara så att KvastaSara och Princessan har velat låta polisen få tid att jobba i fred och nu tröttnat, därför droppas numret. Det får respekteras.

Det framgår av KvastaSaras inlägg att hon vet när bilen skrotades. Vet ni då också färgen?

Ugglan är positiv till varje vit Toyota. Jag är extremt intresserad av hur den faktiskt ser ut eftersom det finns en Toyota Corolla som faktiskt passar som hand i handske med vittnesmålet från Hällristningsvägen, men bara om man tänker lite utanför boxen... Vet ni någon annan ägare som ni kan pumpa på mer info eller kanske rent av ett foto? Denna som passar som hand i handske började jag skriva om i mitt bamseinlägg, som jag sedan skrotade...

Det finns bara åtta adresser på Banjovägen, tre bor kvar och där fanns inte bilen, en adress saknar hus... så den som känner till folk på Banjovägen kan nog också lätt ta reda på fakta.

Hej.

Ang adresser på Banjovägen förstår jag inte hur du menar/tänker, menar du att adressen som saknar hus är registrerad ägare till bilen? Hur går det ihop? Saknas hus bör ju även adress saknas eller?

//lugnås
Citera
2019-07-15, 22:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Jag håller helt med dig om att han ska lämnas i fred. Han är gammal och kanske inte helt frisk (och klar?) heller.

Toyotan ska, enligt uppgift, ha varit vit.
Citera
2019-07-15, 22:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Den enda "irritationen" ligger i att du vet så mycket mer än vad du skriver. Det krävs att någon annan lägger ut informationen - sedan "fyller du på". Vad skulle ha kunnat hindra dig från att vara först med PLX309? Ingenting. Och även om någon "källa" skulle ha varit involverad, så har du ju nu kört över den källan. Ditt försvar håller inte.

Läs mitt första stycke och försök att ta in det jag skrivit där.
Citera
2019-07-15, 22:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Läs mitt första stycke och försök att ta in det jag skrivit där.

Läs vad jag svarade!
Citera
2019-07-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, Twiggygirl är inte med i gruppen (som för övrigt består av för varandra kända personer). Däremot undrar jag om inte den personen (Twiggy) faktiskt försökte att få oss att förstå något högst intressant, men som tyvärr torskade på en hopplös attityd.

Så, M*kael R*nnlund: Var var du på kvällen lördagen den 13 juni och den tidiga morgonen söndagen den 14 juni 1992? Och vad gjorde du?

Twiggy var ihärdig och trovärdig. Men tror de flesta var överens om att utpekningen av MrÖ som pilot var svag särskilt med tanke på PWs långa svar till mig. Däremot behöver nämnde herr svara bättre på vad han gjorde och varför flera källor pekar ut honom och KM som välbekanta.
Citera
2019-07-15, 23:12
Medlem
Citat:
Jag håller helt med dig om att han ska lämnas i fred. Han är gammal och kanske inte helt frisk (och klar?) heller.

Toyotan ska, enligt uppgift, ha varit vit.

Denna bil blir ju glödhet - Motortrend är ju ägare vid mordet. Vem kunde "låna" bilar över helgen där - för tror inte det var en "vanlig" hyrbilskund.
Citera
2019-07-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Denna bil blir ju glödhet - Motortrend är ju ägare vid mordet. Vem kunde "låna" bilar över helgen där - för tror inte det var en "vanlig" hyrbilskund.

Motortrend låg väl i stan, inte vid Haggården -92?
Citera
2019-07-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Däremot behöver nämnde herr svara bättre på varför flera källor pekar ut honom och KM som välbekanta.

Den uppgiften har jag också. Men jag har också uppgift på att MRÖ själv sagt att han pratat med Helena samma dag som hon försvann. Behöver iofs inte betyda något...,
Citera
2019-07-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Motortrend låg väl i stan, inte vid Haggården -92?

Stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in