Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
"90-100% av världens klimatforskare är överens"
Är du helt bakom flötet ? Lejonparten av alla "Klimatforskare" får pengar för att konstatera det du frågar efter. Rockström och Co är denna tids sharlataner.
Men fortsätt köp hårt subventionerade kinesiska solpaneler och gå i tron om att du räddar planeten. Hilarious!
Solpaneler = subventioner
Subventioner = pengar
Pengar = energi
Har läst en del artiklar om IPCC och avslöjanden om forskningsfusk, bråk, avhopp och givetvis enorma penningsummor som står på spel. Det är i grund och botten en politisk organisation med en mycket rutten agenda.
Något säger mig att Gretas beundrare är ungefär samma personer som tror på allt som står i DN och som applåderade när Schyffert körde sin pizza/Netfix/Fanta-kalkyl. För faaan, det är klart att vi har råd med fri invandring! Det har ju Schyffert visat svart på vitt!
Och Greta har rätt i allt eftersom hon hänvisar till 90-100 % av forskarna (eller om det var 97 % - och de 3 % resterande är ju ändå bara köpta av oljebolagen så de sprider ändå bara lögner).
Fast det där med Tipping Point år si och så verkar de inte lika överens om. Fast eftersom Greta har så bra betyg och är mer insatt än de flesta så vet hon nog något som inte forskarna vet. Och vi måste nog se över vår konsumtion och flyga mindre, fast min fru blir nog väldigt ledsen om jag avbokar Palma de Mallorca i september så vi åker kanske ändå. En resa mer eller mindre kan väl inte göra så stor skillnad ... eller kan det ...?
Det är helt förfärligt att se hur naiva folk är. Tror på klyschor och skräckpropaganda. Vägrar att ens försöka tänka utanför boxen.
Läs på lite. Vem tjänar på klimathetsen? Follow the Money. Läs på lite om IPCC och andra korrumperade FN-organ. Ifrågasätt var alla våra klimatskatter och koldioxidavgifter hamnar.