2019-06-15, 00:13
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Som mest har han haft lite känningar i knät eller vad det var för ungefär 1.5 år sedan annars hel vad jag minns. Men han har ju inte spelat så mycket matcher efter AIK heller.

La liga passar han perfekt dock som du säger. Teknisk, låg fotboll med bra possesion.

Buybacken fungerar som så att även om andra vill köpa ut honom för mer, så får Dortmund prioritet om deras buyback-klausul fortfarande är i effekt. D.v.s tills 2021 enligt rykten. Sen om Dortmund väljer att sälja vidare för mer eller behålla själva är upp till dem. Det har inte så mycket med klausulen att göra.

Men om du får gissa som neutral. Tror du dom gör de för att köpa tillbaka och använda eller göra profit? Stor magkänsla på de sista.
Citera
2019-06-15, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Men om du får gissa som neutral. Tror du dom gör de för att köpa tillbaka och använda eller göra profit? Stor magkänsla på de sista.
Väldigt svårt faktiskt. Vi är ju jävlar på att kränga vidare och tjäna hundratals miljoner.

Men skulle jag gissa så skulle de bero helt på HUR bra det gått för Isak och HUR mycket det sägs att köpare är villiga att betala. Vi historiskt brukar sälja väldigt snabbt om höga bug kommer men t.e.x nu vill vi inte sälja Sancho i sommar även ifall vissa är villiga att ge runt €100m enligt rapporter. Så jag har faktiskt inte en aning. Jag är mest nyfiken på hur snabbt Sociedad kommer ge Isak speltid.
Citera
2019-06-15, 05:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Väldigt svårt faktiskt. Vi är ju jävlar på att kränga vidare och tjäna hundratals miljoner.

Men skulle jag gissa så skulle de bero helt på HUR bra det gått för Isak och HUR mycket det sägs att köpare är villiga att betala. Vi historiskt brukar sälja väldigt snabbt om höga bug kommer men t.e.x nu vill vi inte sälja Sancho i sommar även ifall vissa är villiga att ge runt €100m enligt rapporter. Så jag har faktiskt inte en aning. Jag är mest nyfiken på hur snabbt Sociedad kommer ge Isak speltid.

Egentligen när jag läser din inside. Vilken fantastisk affär vi har gjort. En summa nu och en annan summa sedan. Sjukt bra
Citera
2019-06-15, 06:54
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Detta med utlån skrev du inte om du kollar efter. Your bad. Detta med tysk press där hade jag fel och du rätt. My bad. Hoppas det är ok med 1 - 1 !!

Lust att hänga på till spain och kolla isak live mot barsa eller rm? Pma gärna mig så vi kan hitta bra hotel. Vore grymt att träffas dricka spanskt vin äta gott och snacka fotboll 😊
Si homo.

Sluta. Bara sluta.
Citera
2019-06-15, 11:49
Bannlyst
verkar som att med Isak affären sa gör vi en till superaffär. Vi hämtar Hummels fran FCB, dvs inom 1 - 2 ar kan Hummels och Isak spela tillsammans vilket vore en dröm med den servicen Isak skulle erbjudas tack vare buybacken pa 30 miljoner.

Just saying this will be grejt

källa

https://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/borussia-dortmund/hans-joachim-watzke-mats-hummels-bayern-rueckkehr-62643088.sport.html
Citera
2019-06-16, 11:27
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/g7JXkq/hyllar-isaks-utveckling-lagt-pa-sig-tio-kilo-muskler

Alltid lika kul att läsa om nollorna till personliga tränare som tror att man kan lägga på sig 10 kg ren muskelmassa på ett år.
Citera
2019-06-16, 23:43
Medlem
Nu är Isak det nya affischnamnet i Stockholms media. Kommer spruta ut icke-nyheter relaterade till Isak nu.

Guidetti har fått en arvtagare.

Innebär för mig iallafall att man bara kommer tröttna.

Nej Stockholm ni kommer aldrig få er Zlatan.
Citera
2019-06-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Nu är Isak det nya affischnamnet i Stockholms media. Kommer spruta ut icke-nyheter relaterade till Isak nu.

Guidetti har fått en arvtagare.

Innebär för mig iallafall att man bara kommer tröttna.

Nej Stockholm ni kommer aldrig få er Zlatan.

Tror knappt någon ens tänkt den tanken, larvigt.
Citera
2019-06-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tror knappt någon ens tänkt den tanken, larvigt.

Hur förklarar du hela tramsandet med att hajpa Guidetti då? Uppenbart att 08 media försökte göra allt i sin makt för att ni skulle få er egen Zlatan.

Och nu märker man att det är Isak som är de nya.
Citera
2019-07-13, 19:53
Medlem
Isak nätar i första matchen för nya klubben.
https://www.fotbollskanalen.se/spanien/just-nu-alexander-isak-natar-for-real-sociedad---i-forsta-matchen-for-klubben/
Citera
2019-07-13, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
https://www.fotbollskanalen.se/spanien/just-nu-alexander-isak-natar-for-real-sociedad---i-forsta-matchen-for-klubben/
Drömmålmot Lagun Osak detta bådar gott inför säsonge
Citera
2019-07-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Som 19-åring har han gjort mål i Sverige, Tyskland, Holland och Spanien. Vet inte vad jag ska tycka om det, men det är i fler länder vid tidig ålder än många andra som blivit framgångsrika gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in