2018-10-31, 02:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mordroteln
Gesten verkar va uppe på tapeten igen enligt expressen.

SvFF är för jävla mesiga också!
Sätt krav - ”sluta med ditt skit eller då får du inte spela! Uppför dig som en svensk!”

Istället kan man läsa - ”Vi (hon och Asllani) har naturligtvis pratat om målgesten efter att hon gjorde den och jag förstår att det är en hyllning av hennes historia och hennes familj, säger hon.
– Det var ju mycket snack om gesten med tanke på det som hände i VM och Fifa/Uefa är väldigt tydliga i sina regler när det kommer till politiska budskap. Det är ganska solklart att det inte är tillåtet. Vi förbjuder inte henne att göra målgesten, men med tanke på Fifas regelverk känns det onödigt att utmana ödet.”
Citera
2019-06-12, 10:34
Medlem
En av 2 svenska fotbollsspelare med invandrarbakgrund som gjorde mål för Sverige
i VM igår. Tur det finns sådana.
Citera
2019-06-12, 10:57
Bannlyst
Märklugt damerna rapar i media dagligen om allas lika värde värdegrund osv. Men att sprida tveksam albansk nationalism e helt ok
Citera
2019-07-04, 23:04
Medlem
Spelade hon med plastad arm i semifinalen pga ny tatueringar?
VM-guld 2lax19?
Citera
2019-07-15, 12:08
Medlem
JUST NU: Asllani bryter med LFC

Citat:
Kosovare Asllani lämnar Linköping.

Landslagsstjärnan väljer att bryta kontraktet i förtid – och ska nu återigen spela utomlands.

– Jag känner nu att jag är klar och har gjort mitt i klubben, säger Asllani i ett pressmeddelande.

– Hon lämnar ett stort tomrum efter sig, säger Olof Unogård, tränare i LFC.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/damallsvenskan/just-nu-asllani-bryter-med-lfc/

Helt rätt tycker jag. Hon är så värd mycket mer än sketna LFC. Hoppas hon kommer till en riktigt bra klubb där hon kan bli ännu bättre!
Citera
2019-07-15, 12:49
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
JUST NU: Asllani bryter med LFC

https://www.expressen.se/sport/fotboll/damallsvenskan/just-nu-asllani-bryter-med-lfc/

Helt rätt tycker jag. Hon är så värd mycket mer än sketna LFC. Hoppas hon kommer till en riktigt bra klubb där hon kan bli ännu bättre!

Ja, hon har väl fått hybris och tror att hon är värsta stjärnan nu efter "VM". Då duger det inte med något jävla Linköping åt den stora stjärnan vettu.
Citera
2019-07-15, 12:55
Medlem
Får man bryta kontrakt bara sådär bara för att man vill till nåt annat lag?
Citera
2019-07-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacongroggen
Får man bryta kontrakt bara sådär bara för att man vill till nåt annat lag?

Då är ju kontraktet inte värt ett skit. Hon köpte väl ut sig.
Citera
2019-07-15, 14:12
Medlem
Fickludds avatar
Klubben är inte överdrivet ledsna över att hon drar. En stor post försvinner från lönelistan. Saxat från SVT Text:

Enligt tränaren Olof Unogård var det nödvändigt för att rädda Linköping FC:s ekonomi.

-Det tycker jag absolut man kan säga. Det är något vi behöver göra, snarare än vill göra, säger han till SVT Sport.

Att Asllanis kontrakt bryts var något som man planerat redan innan VM.

-Styrelsen har identifierat att vi måste fortsätta att vidta åtgärder för att rädda ekonomin och en förnyad elitlicens, säger Unogård.
Citera
2019-07-15, 16:46
Medlem
Skvistens avatar
Haha, har ni sett loggan hennes nya klubb har😂!

http://www.clubdeportivotacon.com/

Hon som är av dem som gapat mest om jämnlikhet i damfotbollen och kräver lika villkor.

Denna klubb med sådan logga borde hon visa långfingret åt (men nu helt plötsligt är det väl ok att kapitalet styr, vilket hon inte accepterar med herr fotbollen).
Citera
2019-07-16, 11:13
Medlem
Vad jag sett och hört är väl ingen ny klubb redovisad ännu.
Är det denna klubb som Real Madrid köpt för att även ha ett Damlag som alla andra storklubbar
Citera
2019-07-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Klubben är inte överdrivet ledsna över att hon drar. En stor post försvinner från lönelistan. Saxat från SVT Text:

Enligt tränaren Olof Unogård var det nödvändigt för att rädda Linköping FC:s ekonomi.

-Det tycker jag absolut man kan säga. Det är något vi behöver göra, snarare än vill göra, säger han till SVT Sport.

Att Asllanis kontrakt bryts var något som man planerat redan innan VM.

-Styrelsen har identifierat att vi måste fortsätta att vidta åtgärder för att rädda ekonomin och en förnyad elitlicens, säger Unogård.

Eller kort sagt: Hon hade på tok för hög lön i förhållande till sitt marknadsvärde.
Vilket såklart blir en lite udda touch på snacket om att lönerna är för låga(!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in