Citat:
Jag tog initiativet en gång och visade en kille att jag va intresserad av honom men det gick inte som planerad, därför undrar jag om svenska killar är ens intresserade av arabiska tjejer. Det känns som att ni vill hålla er till svenska tjejer
Tack för bra tips jag ska testa det nästa gång
Tack för bra tips jag ska testa det nästa gång

Det kan finnas många anledningar till att det "sket sig". Om jag tar mig själv som exempel så skulle jag inte nödvändigtvis förstå när en kvinna försöker visa sitt intresse för mig. Det har hänt flera gånger att kompisar, i efterhand, frågat varför jag inte gjorde något när hennes signaler var så tydliga? Och jag har inte märkt något alls....
Vidare så finns ett annat problem: du är, enligt vad du själv säger, från arabvärlden. Det är i sig inget problem, men det för med sig en hel del. Och allt har koppling till antingen islam eller hederskulturen. Det har förekommit för många gånger att en västerländsk man som har en arabisk/muslimsk flickvän blir misshandlad eller mördad just därför. Inte nödvändigtvis av kvinnans närmaste släkt, men av någon arab/muslim som anser att mannen besudlar en nobel arabisk/muslimsk kvinna, och det misshandlaren/mördaren gör är därför rätt.
Som svensk man skulle det därför dyka upp en fråga i mitt huvud väldigt tidigt i umgänget med en arabisk/muslimsk kvinna: hur mycket kan jag lita på att hennes familj, vidare släkt och resterande araber/muslimer i världen godkänner vårt förhållande? Jag vill ju trots allt inte vakna en morgon och upptäcka att någon har huggit en isyxa genom mitt huvud under natten....
Som svensk man skulle jag alltså vara väldigt försiktig, kanske rent av avvisande, i umgänget med en arabisk/muslimsk kvinna, och det beror tyvärr inte på kvinnan själv. Tyvärr är detta någon som jag inte ser någon lösning på, annat än att uttryckligen förbjuda islam i västvärlden och med våld tvinga de som anser sig vara muslimer lämna västvärlden.
?!