2019-07-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SU111
Jag tog initiativet en gång och visade en kille att jag va intresserad av honom men det gick inte som planerad, därför undrar jag om svenska killar är ens intresserade av arabiska tjejer. Det känns som att ni vill hålla er till svenska tjejer

Tack för bra tips jag ska testa det nästa gång

Det kan finnas många anledningar till att det "sket sig". Om jag tar mig själv som exempel så skulle jag inte nödvändigtvis förstå när en kvinna försöker visa sitt intresse för mig. Det har hänt flera gånger att kompisar, i efterhand, frågat varför jag inte gjorde något när hennes signaler var så tydliga? Och jag har inte märkt något alls....

Vidare så finns ett annat problem: du är, enligt vad du själv säger, från arabvärlden. Det är i sig inget problem, men det för med sig en hel del. Och allt har koppling till antingen islam eller hederskulturen. Det har förekommit för många gånger att en västerländsk man som har en arabisk/muslimsk flickvän blir misshandlad eller mördad just därför. Inte nödvändigtvis av kvinnans närmaste släkt, men av någon arab/muslim som anser att mannen besudlar en nobel arabisk/muslimsk kvinna, och det misshandlaren/mördaren gör är därför rätt.
Som svensk man skulle det därför dyka upp en fråga i mitt huvud väldigt tidigt i umgänget med en arabisk/muslimsk kvinna: hur mycket kan jag lita på att hennes familj, vidare släkt och resterande araber/muslimer i världen godkänner vårt förhållande? Jag vill ju trots allt inte vakna en morgon och upptäcka att någon har huggit en isyxa genom mitt huvud under natten....

Som svensk man skulle jag alltså vara väldigt försiktig, kanske rent av avvisande, i umgänget med en arabisk/muslimsk kvinna, och det beror tyvärr inte på kvinnan själv. Tyvärr är detta någon som jag inte ser någon lösning på, annat än att uttryckligen förbjuda islam i västvärlden och med våld tvinga de som anser sig vara muslimer lämna västvärlden.
Citera
2019-07-15, 12:06
Medlem
Citat:
De första 2 kategorier du nämnde är ändå inte intresserade av en svensk kille och jag tror vice versa
men man kan ju urskilja mellan förortstjejer och vanliga icke kulturella tjejer? men ni drar ju alla arabiska tjejer över en kam därför ni är tillbakadragna när det gäller de !

Jag pluggar på universitetet men som sagt de flesta är tjejer i min utbildning tyvärr

Jag tvivlar på att genomsnittlig svensk kille kan skilja på olika typer av arabiska tjejer och därför bedömer risken att bli ratad som orimligt hög och därför avstår helt.
Citera
2019-07-15, 12:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Men precis det är det vad jag menar !
Vrf blir svenska killar misstänksamma om en arabtjej visar intresse ? vi bits inte liksom
Ni vet faktiskt inte vad ni missar hehe
Muslim men anses inte som det då jag praktiserar inget religion

Svenskar är hyfsat kloka och många umgås lättvindigt, som man kan göra när man förstår varandra. Det finns nog en hel del som inte vill ta reda på om de missar något, eftersom insatsen kan bli nåt helt annat än det man brukar investera i nya bekantskaper. Men nu har du ju iaf hittat hit, hoppat ner i den största gropen av svenska killar. Ta vettiga tips och låt dig inte nedslås. Jag hoppas att du finner vad du söker. All lycka.
Citera
2019-07-15, 12:14
Medlem
Citat:
Bara att kolla på tinder så ser man hur många singla svenska killar som finns, men det känns att de är trygga i sin ensamhet därav inget initiativtagande? eller ?
Nej dem är inte trygga i sin ensamhet. Det handlar snarare om att svenska killar är uppfostrade att va avvaktande i början av en relation och invänta en invit av tjejen för att sedan öppna sig.

Mitt tips till dig är att ta första steget och vara tydlig med att du är intresserad/gillar killen.
Citera
2019-07-15, 12:17
Medlem
Brukar du överraska dem med att boka tid för giftemål i ditt hemland samt klippning av kuken?
Citera
2019-07-15, 12:21
Medlem
Yinool0401s avatar
haha, sluta trolla.

Ingen vill ha en svenne utan hår på bröstet ?!
Ska "hen" tillsätta en utredning när ni inte är överens kring inköpslistan på Willys?
njae, ingen förutom en sheboy utan deg i Thailand förstås.

Måste nominera dig till bästa trolltråden på FB 2019, du kan börja stretcha
för du ska snart hämta priset.
Senast redigerad av Yinool0401 2019-07-15 kl. 12:25.
Citera
2019-07-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det kan finnas många anledningar till att det "sket sig". Om jag tar mig själv som exempel så skulle jag inte nödvändigtvis förstå när en kvinna försöker visa sitt intresse för mig. Det har hänt flera gånger att kompisar, i efterhand, frågat varför jag inte gjorde något när hennes signaler var så tydliga? Och jag har inte märkt något alls....

Vidare så finns ett annat problem: du är, enligt vad du själv säger, från arabvärlden. Det är i sig inget problem, men det för med sig en hel del. Och allt har koppling till antingen islam eller hederskulturen. Det har förekommit för många gånger att en västerländsk man som har en arabisk/muslimsk flickvän blir misshandlad eller mördad just därför. Inte nödvändigtvis av kvinnans närmaste släkt, men av någon arab/muslim som anser att mannen besudlar en nobel arabisk/muslimsk kvinna, och det misshandlaren/mördaren gör är därför rätt.
Som svensk man skulle det därför dyka upp en fråga i mitt huvud väldigt tidigt i umgänget med en arabisk/muslimsk kvinna: hur mycket kan jag lita på att hennes familj, vidare släkt och resterande araber/muslimer i världen godkänner vårt förhållande? Jag vill ju trots allt inte vakna en morgon och upptäcka att någon har huggit en isyxa genom mitt huvud under natten....

Som svensk man skulle jag alltså vara väldigt försiktig, kanske rent av avvisande, i umgänget med en arabisk/muslimsk kvinna, och det beror tyvärr inte på kvinnan själv. Tyvärr är detta någon som jag inte ser någon lösning på, annat än att uttryckligen förbjuda islam i västvärlden och med våld tvinga de som anser sig vara muslimer lämna västvärlden.

Men nu generaliserar du va! det finns så många araber som inte är så alls. Visst kan man tro att alla är så och att man kommer få hela släkten bakom sig mm men frf finns alltid avvikelse. För att man ska kunna veta om fallet är så eller inte så borde man ju ge det ett chans och testa ? Som sagt innan en religiös tjej som vet att hon inte får ha en svensk kille kommer ändå inte slösa tid på att försöka träffa en svensk kille överhuvudtaget
Citera
2019-07-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analytiker1975
Jag tvivlar på att genomsnittlig svensk kille kan skilja på olika typer av arabiska tjejer och därför bedömer risken att bli ratad som orimligt hög och därför avstår helt.

Man kan väl höra på dialekten ? eller attityden?
Citera
2019-07-18, 03:45
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Man kan väl höra på dialekten ? eller attityden?
Du får göra lite roliga saker.

Tappa väskan i famnen på snygga blonda killen bredvid dig på bussen.

elle tappa allt innehåll i väskan framför denne "medvetet". haha, det värsta som kan hända är att de flyttar på sig och låter dig ta upp allt men som sagt detta var ju bara en olyckshändelse!

Fråga alla snyggingar om hjälp i alla butiker. Fråga frågor till alla snyggingar som jobbar på gatorna/byggena på vägarna där du går.

Vad jag vet från ALLA jag känner kanske max 5-20% är intresserade av exotiska tjejer. Flera har sagt till mig. "Hej jag har en tjej som är intresserad av dig som du kan träffa". Vilken ära. Ja. Men jag har tyvärr inte kunnat erbjuda/tipsa killkompisar om en tjej då de inte hållit måttet. En håller måttet men han är spansk/svensk, han vill inte. blygis är han. och med tiden så lär man känna människor bättre så då kanske man inte vill berätta mer längre...
Citera
2019-07-18, 06:13
Medlem
Citat:
Jag är en arab tjej som är intresserad av blonda snygga svenska killar, jag har varit i förhållande med killar med olika bakgrund och de funkar i princip på samma sätt. De kan man lätt få då de är inte blyga och brukar alltid ta initiativet men med svenska killar är det annorlunda, jag har svårt att läsa av de. Man vet inte ens om de är intresserade av en eller inte.
Är svenska killar ens intresserade av arab tjejer och kan tänka sig ha något seriös med??

Jag vill gärna träffa en svensk kille och lära känna osv men hur? jag fester aldrig samt jag tycker inte att krogen är för något seriöst då alla är ute efter ONS, tinder är rätt så tråkig och samma där det finns inga seriösa män. Vart ska man hitta då? skolan hjälper inte då det är nästan bara tjejer i min klass. Jag har inga problem med att ta initiativet men ni känns för försiktiga och obekväma med människor ni inte känner.
Tycker ni att det är skumt om en tjej försöker prata med er på bussen eller på gymmet eller kanske skriver till er på Facebook?
Det är liksom svårt att komma i kontakt med någon IRL utan att man anses vara konstig eller har psykiska problem, jag gillar inte nätdejting då det känns falskt och krystat därför vill helst träffa någon där ute. Så vad har ni för förslag för att träffa en seriös svensk kille, vart finns ni ?

Det handlar inte om att svenska killar är blyga utan att de flesta svenskar inte vill ha något med araber/muslimer att göra.
Detta kanske låter hårt men så är det, du skulle kanske kunna ragga upp någon full svensk på krogen och få ett one night stand men aldrig något seriöst.

Anledningen till detta är att vi är så otroligt olika varandra, varandras motpoler skulle man kunna säga och den svenske killen som faktiskt skaffade ett förhållande med en arabtjej skulle ses som en mycket konstig person både av vänner och övrig omgivning.

Precis som du själv säger får du ingen kontakt med svenska killar, du har svårt att läsa av dem, precis på det sättet är det mellan svenskar och araber/muslimer, vi förstår inte varandra eftersom vi är för olika helt enkelt.
Citera
2019-07-18, 06:34
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Jag är en arab tjej som är intresserad av blonda snygga svenska killar, jag har varit i förhållande med killar med olika bakgrund och de funkar i princip på samma sätt. De kan man lätt få då de är inte blyga och brukar alltid ta initiativet men med svenska killar är det annorlunda, jag har svårt att läsa av de. Man vet inte ens om de är intresserade av en eller inte.
Är svenska killar ens intresserade av arab tjejer och kan tänka sig ha något seriös med??

Jag vill gärna träffa en svensk kille och lära känna osv men hur? jag fester aldrig samt jag tycker inte att krogen är för något seriöst då alla är ute efter ONS, tinder är rätt så tråkig och samma där det finns inga seriösa män. Vart ska man hitta då? skolan hjälper inte då det är nästan bara tjejer i min klass. Jag har inga problem med att ta initiativet men ni känns för försiktiga och obekväma med människor ni inte känner.
Tycker ni att det är skumt om en tjej försöker prata med er på bussen eller på gymmet eller kanske skriver till er på Facebook?
Det är liksom svårt att komma i kontakt med någon IRL utan att man anses vara konstig eller har psykiska problem, jag gillar inte nätdejting då det känns falskt och krystat därför vill helst träffa någon där ute. Så vad har ni för förslag för att träffa en seriös svensk kille, vart finns ni ?

Är killar verkligen sådär svåra? Skönt att man slipper ragga på killar då.

Tror detta är ännu en antirasistisk trolltråd avsedd att plantera narrativet ”jo men muslimtjejer vill visst dejta svenska killar” men aja.
Citera
2019-07-18, 13:25
Medlem
swebarbs avatar
du lär få det svårt, även om du inte är troende så är din familj o dina femtioelva kusiner det säkert, och när dom får höra att du har en svenne till kille så lär det bli liv o helvete då blir liksom kulturkrock... svenskar tar då hellre asiater eller thailändare.. jag ser då väldigt sällan helsvenska killar med muslimska tjejer,, det kan då inte vara ofta jag sett det.. men ofta med asiater både ynge och äldre killar? ja det vill jag påstå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in