Citat:
Ursprungligen postat av
Ballekallekobra
Lugn, leta igenom bilderna så ser du att man bärgar yttre delen av höger vinge/skevroder i vattnet.
Filmerna visar tydligt att flyplanet faller med sidan nedåt och vänstervingen uppåt.
Vill du skicka en bild/länk på den hela huvudvingen? Finns inte....
Var har du en länk till detta? Jag har bara sett bilder på stabilisatorn. Nu hittar jag givetvis inte länken, men om du menar den bild där rodret är ca 40% av totalarean så är det inte ett skevroder på en huvudvinge, utan höjdroder (och/eller trim?) på en stabilisator.
Men jag kan ju ge dig det att det faktiskt ser ut som du säger på filmen. Jag lade bilden över planformen på planet och jämförde:
https://cdn-07.minfil.com/1e166fz7n6/2e9a9f36-1563131192/Plan.png (edit: Ja, jag har tagit en frame där de horisontella delarna skjuter ut som mest)
Men, vad havkom säger har
självklart större tyngd än att någon amatör som jag sitter och klipper och klistrar i Pinta (linux-motsvarighet till MS Paint). Till saken hör också att planet beter sig som nosen först nedåt i spinn. Jag vet inte hur planet skulle bete sig om det föll på sidan, men troligtvis inte riktigt på detta vis. Så det talar nog att du (och jag) har fel, även om jag givetvis är jättestolt över min lilla matchning. :P