2019-07-14, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ja har dom varit drogpåverkade och polisen hittar narkotika åker ju managern dit för narkotikainnehav ganska enkelt att förstå.
Fast varför göra husrannsakan hos managern?
Managern är vit men jag ser inga vita människor i ASAP crew på filmen. Så managern var inte ens med vid det eventuella brottstillfället.
Citera
2019-07-14, 18:31
Medlem
Svennehuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Polisen letar efter afghanerna och ska förhöra dom nu.. efter 2 veckor.

Dock måste man ha förståelse för den svenska Pride-polisen, de har fullt upp med att dansa omkring i stan med regnbågsfärgade dildos i sina pannor.
Citera
2019-07-14, 18:33
Medlem
Rap: vålds-, vapen och knarkglorifiering, dessutom en pissig syn på kvinnor. Ser bara fördelar om rappare bojkottar Sverige. Hoppas de håller sina ord.
Citera
2019-07-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Helt bisarrt att AR fortfarande sitter häktad samtidigt som det sk BO - en afghan dömd för både narkotikabrott och stöld - är försvunnen. Sverige är ta mig fan ett skämt! Man skäms!

Jag tror att Leif GW Persson har rätt. Enda anledningen till varför AR sitter häktad är att åklagaren såg en chans att få stå i rampljuset.

Hur ofta blir vanligt folk häktade efter ett jävla bråk där ingen ens blivit skadad? Ens utlänningar på besök? Om det nu är så viktigt att straffa nån som blir trakasserad av afganer, så ge honom en bot. Eller har åklagaren för avsikt att ge AR fängelse?

Självklart har GW rätt. Han är den enda med kunskap och pondus som vågar stå upp mot ett genomkorrupt rättsystem. Han gör detta trots att han har jobbat merparten av sitt liv inom polisen och vet att han kommer att få mycket skit för det han säger. Hatten av för GW och jag önskar att det kommer fler inom "systemet" som avslöjar hur den heliga trojkan polis, åklagare och domstolarna smutsar ner vårt samhälle.
Citera
2019-07-14, 18:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Fast varför göra husrannsakan hos managern?
Managern är vit men jag ser inga vita människor i ASAP crew på filmen. Så managern var inte ens med vid det eventuella brottstillfället.

Potentiellt filmbevis eller annat liknande, för även om managern inte var med så brukar de inte vara helt ovetande om vad deras klienter lägger upp och spelar in och om det finns potential att han sitter på ett videoklipp eller något annat som kan visa vad som skedde innan eller mellan videoklippen så vill polisen ha tag i detta
Citera
2019-07-14, 18:58
Medlem
BiggusDs avatar
Ett skäggbarn på akuten, och en rappande neger i häktet. Samtidigt som sverigebilden fått lite internationellt bajs kastat på sig. Som hederlig svensk skattebetalare ser jag det som trippelvinst.

Lyckan blir ju total om skäggbarnen också döms för något brott.

Heja Åklagaren!
Citera
2019-07-14, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Ett skäggbarn på akuten, och en rappande neger i häktet. Samtidigt som sverigebilden fått lite internationellt bajs kastat på sig. Som hederlig svensk skattebetalare ser jag det som trippelvinst.

Lyckan blir ju total om skäggbarnen också döms för något brott.

Heja Åklagaren!
Vart skulle han annars sitta om inte i kedjor eller i häktet....?

Fattar ni att det är era barn som ni låter lyssna på den här dåliga jävla musiken?

Vad är det för jävla föräldrar? Jävla hippies....fy fan så smutsigt.
Citera
2019-07-14, 19:58
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Potentiellt filmbevis eller annat liknande, för även om managern inte var med så brukar de inte vara helt ovetande om vad deras klienter lägger upp och spelar in och om det finns potential att han sitter på ett videoklipp eller något annat som kan visa vad som skedde innan eller mellan videoklippen så vill polisen ha tag i detta

En husrannsakan är ett grovt angrepp på den personliga integriteten. Att göra en sådan för att man har på känn att han kanske sitter på en video av en misshandel av normalgraden är helt absurt.
Managern är inte ens misstänkt för ett brott och var som bekant inte på plats.
Det här får fan åklagaren förklara.
Citera
2019-07-14, 20:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
En husrannsakan är ett grovt angrepp på den personliga integriteten. Att göra en sådan för att man har på känn att han kanske sitter på en video av en misshandel av normalgraden är helt absurt.
Managern är inte ens misstänkt för ett brott och var som bekant inte på plats.
Det här får fan åklagaren förklara.

Polisen med en husrannsakan kommer alltid att trumfa din personliga vilja till total privat frihet.

Vill du slippa sådant så är valen att antingen hitta ett nattväktarsamhälle eller en anarko-syndikalistisk kommunal.

Men så länge du lever i ett samhälle med en polismakt så är det bara att acceptera att den personliga integriteten inte trumfar polisiära ärenden.

Vill du ha svar på hur polisen har agerat osv så får du vänta på FUPen
Citera
2019-07-14, 20:16
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Polisen med en husrannsakan kommer alltid att trumfa din personliga vilja till total privat frihet.

Vill du slippa sådant så är valen att antingen hitta ett nattväktarsamhälle eller en anarko-syndikalistisk kommunal.

Jag hade varit nöjd med att bo i ett rättssamhälle där individer har rättigheter.
Citera
2019-07-14, 20:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag hade varit nöjd med att bo i ett rättssamhälle där individer har rättigheter.

Du har rättigheter men du har även skyldigheter.

Som sagt vill du leva i ett samhälle utan husrannsakan och andra polisiära medel så är det enbart anarkistiska samhällen som gäller
Citera
2019-07-14, 20:24
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:

Precis, en av rättigheterna du har, är att staten ska beivra de brott du blivit utsatt för.

En husrannsakan är inte kul för det händer. Men det händer av en anledning. Att man KÄNNER sig kränkt, är inte ett argument. För hela livet handlar om att göra saker man inte känner för eller vill göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in