2019-07-09, 09:46
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Seljmani kommer snart vara ett minne blott i Varberg. På väg att säljas således. James Keene kommer ersätta.

Såklart. Gustav Ludvigsson är snart ett minne blott i ÖIS också.

Men ingen köper Seljmani nu. För Varbergs del var nästan en baksida med oklar status det bästa som kunde hända.
Citera
2019-07-09, 14:20
Medlem
Anton Liljenbäck är klar för Varberg, trots att det inte har kommit ut officiellt ännu.
Kontraktet är skrivet på 2.5 år. Bra värvning av Varberg till en redan stark backlinje.
Citera
2019-07-14, 16:42
Medlem
Sperssons avatar
.
Vad har hänt med det forna storlaget GAIS?
Dalkurd är inte bra men GAIS är om möjligt ännu sämre.
Citera
2019-07-14, 16:44
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Seljmani kommer snart vara ett minne blott i Varberg. På väg att säljas således. James Keene kommer ersätta.

Junes Barny kan också ersätta.
Citera
2019-07-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vad har hänt med det forna storlaget GAIS?
Dalkurd är inte bra men GAIS är om möjligt ännu sämre.

GAIS har rullat boll på ett bra sätt i flera säsonger. De är supernöjda med sitt spel. Lossnar snart.

Eller snarare: Öh, när fan skall dom fatta att dom spelar en ineffektiv skitfotboll?

De har gått i samma fälla som t ex Halmstad fram till i somras, Öster, och en del andra lag. Tränare stöpta i samma form som troligen gått samma tränarkurs. Ryggdunkar varandra och lyckas även sälja in sin spelidé till sina spelare. "Lugna ner", "Vårda boll", "Ha tålamod", "Säkra pass", "Hemåt och börja om" är exempel på uttryck de slänger sig med. Går uteslutande alltid åt skogen, men "snart så e det fredag och då försöker vi igen".
Citera
2019-07-14, 17:30
Medlem
zebra121s avatar
GAIS kommer åka ur, det har jag sagt förut. De är totalt könlöst.
Citera
2019-07-15, 13:35
Medlem
Äntligen trillade poletten ner hos GAIS. Tränare sparkad. Kontraktet säkrat (nog).
Citera
2019-07-16, 07:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Äntligen trillade poletten ner hos GAIS. Tränare sparkad. Kontraktet säkrat (nog).

Det är dyrt att åka ur men dom har uppenbart inga pengar till ny tränare eftersom man direkt efteråt gick ut och bad om pengar av alla...
Svårt att se att dom skulle förstärka så dom grejar det ändå. Att andretränaren tar över ger ju inte mycket i form av nya röster etc.
Citera
2019-07-16, 08:09
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är dyrt att åka ur men dom har uppenbart inga pengar till ny tränare eftersom man direkt efteråt gick ut och bad om pengar av alla...
Svårt att se att dom skulle förstärka så dom grejar det ändå. Att andretränaren tar över ger ju inte mycket i form av nya röster etc.
Dessutom verkar Bosko ha haft ett starkt stöd i spelartruppen.
Citera
2019-07-16, 09:35
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Kontraktet är ju inte säkrat bara för att de byter tränare. Senast förlorade de med 5-1 mot Dalkurd och de ligger fortfarande på kvalplats.

Jag hatar Gais så jag ser gärna att de åker ur.
Citera
2019-07-16, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Kontraktet är ju inte säkrat bara för att de byter tränare. Senast förlorade de med 5-1 mot Dalkurd och de ligger fortfarande på kvalplats.

Jag hatar Gais så jag ser gärna att de åker ur.

Min tro (övertygelse) är alltså att GAIS har tillräckligt bra spelare för att hänga kvar utan problem och att 90% av deras usla resultat grundar sig i dålig taktik. Spela bollen framåt så ordnar sig allt.. så enkelt är det ibland. (och som jag skrivit tidigare gällde det även Halmstad i våras, och gäller fortfarande för Öster - gemensamma nämnaren för samtliga dessa tre lag är/var sidledsfotboll följt av paniktjong, att man gjort minst antal mål i serien, att man alltid är nöjda med spelet, och att man in i absurdum länge blundar för problemet)
Citera
2019-07-16, 19:43
Medlem
motvalls avatar
Vilka mål jag har fått se innan ens första halvlek är slut mellan VSK och J Södra. Först en frisparkspärla av Al-Ammari för bortalaget och så en kopia av Zlatans mål mot Ungern av hemmalagets Filip Tronet.

(Ett tips för er som följer serien mer än jag - skapa en matchtråd för hela säsongen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in