Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
DNA från dubbelmorden i Linköping ledde polisen till en familj. Har man hittat mördaren eller hade fågeln flugit sin kos?
Jag tycker inte att fantombilden liknar den bild Honan lade upp.
Nu minns jag att jag läste om den nya teknik man använt för att möjliggöra att kunna hitta en gm när man har bindande DNA från brottsplatsen, familjesökning via släktforskning där DNA har använts för att spåra släktingar.
Så man har hittat en familj i Linköpingsfallet?
Nu vet jag inte mycket om den typen av spårning, men jag har förstått att det kan ta lite mer tid än man tror. Det behöver inte vara en jättetydlig träff direkt har jag förstått.
Jag tycker möjligen att personen kan likna fantombilden till viss del.
Men jag tror att gm i Linköpingsfallet behöver vara kraftigt avvikande i sitt beteende på något sätt om det inte skulle vara ett beställningsmord. Det skulle vara mycket konstigt om en helt vanlig snubbe som utåt fungerar helt normalt, kan utbilda sig till lärare och jobba med unga och andra arbetskamrater, vara gift osv., kan ha gjort ett sådant brott och sedan leva ett vanligt liv utan att någon skulle misstänka något.
Jag tror inte att LWs arbetskamrat skulle gå under radarn för ett sådant beteende och sedan kunna arbeta fortsatt som lärare.
Men fr a skulle det vara märkligt om det skulle finnas SDs DNA (enligt Osamaj) i mängd, men inget från annan person som kan finnas i LWs krets som matchar?
Vet han om plankets gömma?
Har de haft ett förhållande i smyg så mycket att han varit där så många gånger att han vet om denna plats?
Han har också kommit vid nästan exakt samma tidpunkt som mgm velat träffa LW. Utan ett spår...Hur? I bil?
Och jag litar på MV som säger att mgm slirar på sanningen.
Jag tror att utredningen är helt rätt ute. Rätt man är misstänkt.
Det går bara inte att binda honom.
Kanske för att man förlorade 5 viktiga dygn i utredningen.