• 1
  • 2
2007-04-10, 23:56
Medlem
TimeWarps avatar
Då utbudet på mat är OTROLIGT begränsat då man tränar och försöker bygga muskler så önskar jag att ni på FB gärna delar med er utav era favoritställen där man kan slinka in snabbt då man har blodsockerfall och behöver bra mat.

Lite svårt att värma matlåda på stan....
Citera
2007-04-11, 10:20
Medlem
tossefars avatar
Varenda pizzeria har väl kycklingsallad? Skippa yoghurtdressingen så är det utmärkt. Köp två om du är vrålhungrig.

Det vore lite lättare att tipsa om exakta ställen om du skriver vilken stad du bor i
Citera
2007-04-11, 10:25
Medlem
wilt99s avatar
http://www.kalori.se/ på malmskillnadsgatan har nyttig mat. Många olika alternativ.
Citera
2007-04-11, 12:49
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Varenda pizzeria har väl kycklingsallad? Skippa yoghurtdressingen så är det utmärkt. Köp två om du är vrålhungrig.

Det vore lite lättare att tipsa om exakta ställen om du skriver vilken stad du bor i

kycklingsalladen innehåller oftast 100gram eller mindre i kycklingmängd, vilket inte riktigt kvalar in som proteinrik mat.....

Stockholm...

Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
http://www.kalori.se/ på malmskillnadsgatan har nyttig mat. Många olika alternativ.

Tack den känner man till sedan länge....det måste finnas några som tränar här eller har lite bättre kosthållning som kan bidra med några guldställen som inte är så kända?
Citera
2007-04-11, 18:26
Medlem
freyas avatar
Utbudet är ju löjeväckande dåligt. Har du prövat på VBC (http://www.vbc.se/)? Fast det ligger ju lite off kanske.
Citera
2007-04-11, 21:13
Medlem
Hallontårtans avatar
Det är svårt, men är du beredd att pröjsa så...

Broncos på Tegnérgatan är ju givet.

Du har hamburgare på 250g och uppåt, biffar på 200 gram och uppåt 400 gram iaf. Det finns allt från biff till tournedos och entrecóte och oxfile.

De har även torskfiléer och kycklingfiléer. Allt är för byggare- iaf känns det så när du är där - det är dubbla portionen minst mot vad du får på ngt lunchställe. Du kan välja mellan ris/pressad potatis/pommes frites etc.

Jävligt schysst om du frågar mig. Bra priser oxå. Servitriserna förr om åren hade fetare biceps än en annan, vet inte hur det är nuförtiden, men det var iaf bra om man var hungrig. Hamburgaren kostade 84 då, nu är den nog uppe i 95-100 kr.

Annars har du West Kök & Bar på Rörstrandsgatan som har buffé där du får käka hur mkt du vill. Då kan du ju äta mer kött tex.

Sen har du flera sushi/asiat-hak på Nybrogatan tex som serverar lunch-sushi för 90 kr. Det är buffé så du kan klämma en 30 bitar med lax eller ägg eller vad du nu gillar utan att de höjer på ögonbrynen

Finns fler ställen, men där har du några. Annars är matlådor bra när man tränar hårt.

Havregryn som du dricker upp med vatten i shakern är annars ett tips om du bara är ute efter energi till att bygga
Citera
2007-04-11, 23:26
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallontårtan
Broncos på Tegnérgatan är ju givet.

Du har hamburgare på 250g och uppåt, biffar på 200 gram och uppåt 400 gram iaf. Det finns allt från biff till tournedos och entrecóte och oxfile.

De har även torskfiléer och kycklingfiléer. Allt är för byggare- iaf känns det så när du är där - det är dubbla portionen minst mot vad du får på ngt lunchställe. Du kan välja mellan ris/pressad potatis/pommes frites etc.

Jävligt schysst om du frågar mig. Bra priser oxå. Servitriserna förr om åren hade fetare biceps än en annan, vet inte hur det är nuförtiden, men det var iaf bra om man var hungrig. Hamburgaren kostade 84 då, nu är den nog uppe i 95-100 kr.

Annars har du West Kök & Bar på Rörstrandsgatan som har buffé där du får käka hur mkt du vill. Då kan du ju äta mer kött tex.

Sen har du flera sushi/asiat-hak på Nybrogatan tex som serverar lunch-sushi för 90 kr. Det är buffé så du kan klämma en 30 bitar med lax eller ägg eller vad du nu gillar utan att de höjer på ögonbrynen

Finns fler ställen, men där har du några. Annars är matlådor bra när man tränar hårt.

Havregryn som du dricker upp med vatten i shakern är annars ett tips om du bara är ute efter energi till att bygga

Ja bronco's är jag på ofta då jag är kompis med ägaren och jag kan få maten tillagad precis som jag vill, dock är det ingen snygg miljö direkt och det är inget ställe man vill stanna kvar och fika eller låta maten smältas direkt.

Sen är dessvärre uteserveringen i skuggan

Servitriserna stack då hoa hoa sålde stället och nu jobbar det små töser där istället.

Samma sak lite med linas bar på kungsholmen, samma meny och samma priser med exakt samma koncept. Bra om man är i dom krokarna utav stan.

West låter helt jävla klockrent, ligger nära sthlm's gym tätaste område - Odenplan! Next gym(gamla skip) Delta Sats och Friskis.....inte för att jag tränar på samtliga men alla ligger rätt nära.

Det ska definitivt besökas, hoppas buffè konceptet håller hela dagarna/kvällarna också? Vet du det? Tack för alla tipsen!

Citat:
Ursprungligen postat av freya
Utbudet är ju löjeväckande dåligt. Har du prövat på VBC (http://www.vbc.se/)? Fast det ligger ju lite off kanske.

Ja där har man varit och tränat/ätit, dock aldrig på kvällstid?

Sen sa du det, det ligger riktigt off, södra stationsområdet är inget mysigt område heller....men det är värt att ha det i tankarna om man nu skulle ha vägarna förbi

Någon som testat pig&whistle's all you can eat meat buffè i söderhallarna?
Citera
2007-04-12, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimeWarp
Då utbudet på mat är OTROLIGT begränsat då man tränar och försöker bygga muskler så önskar jag att ni på FB gärna delar med er utav era favoritställen där man kan slinka in snabbt då man har blodsockerfall och behöver bra mat.

Lite svårt att värma matlåda på stan....
Då kan jag verkligen rekomendera herren/damen sturebadet som har en hälsoresturang kanske något för min herre/dam då kan du både träna och äta nyttig men även kanske se någon flådig kändis i trikåer.....
Citera
2007-04-12, 23:30
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos76
Då kan jag verkligen rekomendera herren/damen sturebadet som har en hälsoresturang kanske något för min herre/dam då kan du både träna och äta nyttig men även kanske se någon flådig kändis i trikåer.....

Finns inga riktiga kändisar i Sverige värda att nämna förutom Abba medlemmarna och Björn Borg...och ingen av dem tilltalar mig till utseendet....inte ens i trikåer

Kan dyka förbi nån gång....har svårt att tro att de skulle ha proteinrik mat? låter mer som ett smalmatsställe.....
Citera
2007-04-13, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimeWarp
Finns inga riktiga kändisar i Sverige värda att nämna förutom Abba medlemmarna och Björn Borg...och ingen av dem tilltalar mig till utseendet....inte ens i trikåer

Kan dyka förbi nån gång....har svårt att tro att de skulle ha proteinrik mat? låter mer som ett smalmatsställe.....
Hm när jag tränade som flitigast när jag bodde i sthlm vart på Sturebadet. Jag fick se den ena efter den andra Skändisen och höra skvaller i bastun.

Så det vart rätt komiskt när Ingvar Karlsson kommer in naken i bastun och strax efter så kommer Bildt in...

Dom har jäkligt bra mat på sturehov,sturebadet.
Citera
2007-04-13, 22:07
Medlem
Svenglens avatar
Testa luncherna på restaurang Grill http://www.grill.se/

Det är buffeluncher, fredagarna är bäst då det är "grillat kött". Nackdelen med stället är att det kan vara lite väl långa köer men har du gott om tid så är det absolut ett ställe som du skall besöka.
Citera
2007-04-13, 23:21
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenglen
Testa luncherna på restaurang Grill http://www.grill.se/

Det är buffeluncher, fredagarna är bäst då det är "grillat kött". Nackdelen med stället är att det kan vara lite väl långa köer men har du gott om tid så är det absolut ett ställe som du skall besöka.

Underbart tips! Synd att jag inte visste det tidigare idag då.

Ingen fara, jag kan gå efter den värsta lunchrushen....kan gå när jag vill

Hittade inte west kök och bar idag, dock ett annat ställe som hette nåt med kök och bar på rörstrandsgatan men de hade endast thai mat....lagar godare sådan hemma.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in