2019-07-12, 21:32
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Du tycks inte förstå hur saker och ting fungerar i Sverige om jag kallar dig bögjävel så betyder inte det att du får slå sönder min näsa . Då åker du på grov misshandel förstår du?

Precis!! Och det är det som är så djävla fel!! Du och många andra individer har sån otrolig skev bild av rätt och fel!
Att ta ansvar för sina handlingar är något dina "fri upfostran" förädrar aldrig talade om för er!
Nu ser vi resultatet!!
Citera
2019-07-12, 21:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den fd USA-ambassadören tror att det ligger rasism bakom gripandet och inspärrningen av ASAP Rocky:

Här fick den svenska regeringen något att bita i...
Du missförstår artikeln i DN. Vad han säger är att de som angrep Rocky och hans livvakt hade rasistiska motiv.

”Vad får dig att tro att det här handlar om rasism?
– Om du tittar på filmklippen ser man att angriparna som ger sig på Rocky och hans team inte verkar vara ute efter till exempel pengar. De vill skada dem. Jag vet inte vad som motiverar dem, men det tycks som att de måste vara rasmässigt hatiska personer. Jag vet inte vad som rör sig i dessa unga människors huvuden, men det verkar som om de vill börja bråka”
https://www.dn.se/kultur-noje/usas-tidigare-ambassador-uppmanar-regeringen-att-lagga-sig-i-fallet-asap-rocky/

Märkligt. Dagens Nyheter har två varianter av vad USA:s Mark Brzezinski USA:s fd ambassadör har sagt. I pappersupplagan står det :

Dagens Nyheter pappersupplagan.

Citat:
Mark Brzezinski säger att han aldrig träffat rapstjärnan, som tillsammans med två andra amerikaner sitter häktade för misshandel. Han menar att det svenska rättssystemet har agerat på rasistiska grunder -För Sverige är detta ett tillfälle av rasrelaterad orättvisa. Jag tycker mig se en överdriven kontroll av utländska medborgare som blir brottsmisstänkta i Sverige, säger han.

Dessa ord från fd ambassadören finns inte med i nätupplagan av DN!

Jag tycker nog han drar fram rasistkortet där lite grand. Men annars tycker jag att ambassadörn har gjort korrekta iakttagelser och har kloka synpunkter.

Ur Dagens Nyheter nätupplagan https://www.dn.se/kultur-noje/usas-tidigare-ambassador-uppmanar-regeringen-att-lagga-sig-i-fallet-asap-rocky/

Citat:
Mark Brzezinski: - Man ser i filmerna att två personer tydligt provocerar Rocky och hans säkerhetsvakter, som i sin tur agerar med stor återhållsamhet och tålamod. De samarbetar med ordningsmakten, men de hamnar i fängelse.

Citat:
Vad får dig att tro att det här handlar om rasism?

Mark Brzezinski: – Om du tittar på filmklippen ser man att angriparna som ger sig på Rocky och hans team inte verkar vara ute efter till exempel pengar. De vill skada dem. Jag vet inte vad som motiverar dem, men det tycks som att de måste vara rasmässigt hatiska personer. Jag vet inte vad som rör sig i dessa unga människors huvuden, men det verkar som om de vill börja bråka.

Fast jag måste väl tillägga att det kan vara rasism från afghanerna, men jag tycker nog ändå inte att ambassadörn säkert kan dra den slutsatsen.
Senast redigerad av dialektiker 2019-07-12 kl. 21:43.
Citera
2019-07-12, 21:38
Medlem
F.Hansens avatar
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxglQ/asap-rockys-livvakt-gor-en-motanmalan

Helt rätt. Det finns på film där en av afghanerna helt klart attackerar livvakten med slag utan att livvakten gör annat än säger åt han att gå därifrån.
I attacken ser man hur livvaktens solglasögon flyger iväg.

Sitter apan häktad eller?
Citera
2019-07-12, 21:44
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1nxglQ/asap-rockys-livvakt-gor-en-motanmalan

Helt rätt. Det finns på film där en av afghanerna helt klart attackerar livvakten med slag utan att livvakten gör annat än säger åt han att gå därifrån.
I attacken ser man hur livvaktens solglasögon flyger iväg.

Sitter apan häktad eller?

Har du också sett de filmer som inte publicerats på nätet? Du tror så klart att misshandeln upphörde då Afghanen landade på marken och alla sprang fram för att sparka på honom där klippet slutade. Att sedan sparka på honom och hugga honom när han låg på gatan med en krossad glasflaska ändrar inte din bedömning?

Jag tycker det är bra att en domstol får fatta ett beslut efter att tagit del av all information i fallet.
Citera
2019-07-12, 21:47
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Har du också sett de filmer som inte publicerats på nätet? Du tror så klart att misshandeln upphörde då Afghanen landade på marken och alla sprang fram för att sparka på honom där klippet slutade. Att sedan sparka på honom och hugga honom när han låg på gatan med en krossad glasflaska ändrar inte din bedömning?

Jag tycker det är bra att en domstol får fatta ett beslut efter att tagit del av all information i fallet.

Ja det ena ursäktar inte det andra. Men apghanen ska ju bli dömd för misshandel när har slog livvakten.

Vad som hände sedan kallas evolution. Är man en spinkig liten mupp utan backup kanske man inte ska förfölja ett gäng med större männ och provocera dem och mucka.

Förstår du att han själv framkallade en väldigt farlig situation för sig själv? Det borde en rätt göra bedömningen om att det var rätt åt han.
Citera
2019-07-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tycker din svenskalärare skulle betala skadestånd till alla i tråden för att hen inte lärde dig att inte särskriva!

Hur menar du i det specifika fall som tråden handlar om att åklagaren i detta fall är som "Arbogakvinnor"? Finns det ett kollektiv av kvinnor i Arboga som har vissa egenskaper som ger dem skadestånd? Vilka är de?

ASAP Loco sitter där han sitter på goda grunder enligt mig. Vad Arbogakvinnor har med det aktuella misshandelsfallet att göra undgår i alla fall mig, men upplys oss gärna! Försök att inte särskriva i ditt svar: "Ett koncept => ett ord" kan du använda som huvudregel!
Finns inte en jävla myndighetspersoner politiker eller godhetsknarkande här på Gotland som inte har minst 3 barnlajvande hazar våldtäktsmän inhyrd. Allt handlar om afghaner och deras jävla nedknarkade grupptafsande..
Citera
2019-07-12, 21:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Märkligt. Dagens Nyheter har två varianter av vad USA:s Mark Brzezinski USA:s fd ambassadör har sagt. I pappersupplagan står det :

Jag tycker nog han drar fram rasistkortet där lite grand. Men annars tycker jag att ambassadörn har gjort korrekta iakttagelser och har kloka synpunkter.

Ur Dagens Nyheter nätupplagan https://www.dn.se/kultur-noje/usas-tidigare-ambassador-uppmanar-regeringen-att-lagga-sig-i-fallet-asap-rocky/

Fast jag måste väl tillägga att det kan vara rasism från afghanerna, men jag tycker nog ändå inte att ambassadörn säkert kan dra den slutsatsen.

Du vet säkert redan att denna Ambassadör var tillsatt av Barack Obama eftersom han jobbade som spindoctor för Obamas valkampanj på Twitter.

Personalen på Ambassaden kallade honom och hans familj med 100% säkerhet för "The Osbourne family" då de inte riktigt tog honom på allvar. (Nej jag avslöjar inte mina källor här, men de är väldigt välinformerade).

Att den pajasen skulle hoppa upp och uttala sig om det ena och det andra när det gäller hudfärg och rasism är så att säga inte speciellt konstigt.

Denna Fd Ambassadör är och förblir en förkämpe för alla människor med mörk hudfärg i USA sin egen hudfärg till trots. Ingen speciellt bra källa när det gäller rasism enligt mig.

Det här handlar inte om rasism utan om man som besökare i Sverige kan gå omkring och skära upp människor som vistas i landet med krossade glasflaskor utan påföljd och det borde man inte kunna enligt mig.

Enligt Obamakramaren så är allt som går en färgad emot rasism. Den ambassadören vill de flesta på Amerikanska ambassaden glömma.
Senast redigerad av ursprungligen 2019-07-12 kl. 22:22.
Citera
2019-07-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja det ena ursäktar inte det andra. Men apghanen ska ju bli dömd för misshandel när har slog livvakten.

Vad som hände sedan kallas evolution. Är man en spinkig liten mupp utan backup kanske man inte ska förfölja ett gäng med större männ och provocera dem och mucka.

Förstår du att han själv framkallade en väldigt farlig situation för sig själv? Det borde en rätt göra bedömningen om att det var rätt åt han.

Det där är sånt där juridiskt tekniskt - tror det kallas för uppsåt
Citera
2019-07-12, 21:56
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Huruvida rasism var ett motiv bakom hazarernas agerande vet jag såklart inte, men ambassadören har på ett sätt rätt i att det svenska rättssystemet har agerat på rasistiska grunder - de ser ju hazarer som the master race och det är därför Rocky sitter häktad nu och det är även därför Lill-Elvis inte blev misstänkt förrän vakten gjorde en anmälan. Domen/domarna/frånvaron av dom för hazaren kommer såklart också vara färgade av denna rasism som rättsväsendet förestår.
Citera
2019-07-12, 22:03
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Äsch, finns inte en chans att han kommer undan med all bevisning som finns. Misshandeln är dokumenterad och det går inte att hävda självförsvar där oavsett vad som hände precis innan. Däremot kommer han säkert inte få nåt långt straff, speciellt inte om glasflaskan inte är inblandad. Men friad lär han då inte bli.

Nej, en friande dom finns inte på kartan.
Citera
2019-07-12, 22:09
Medlem
Jag tycker han skall frias.. Jag menar han är ju neger - han kunde inte veta bättre...han var bara sig själv - skall man inte få vara neger och sig själv längre???
Citera
2019-07-12, 22:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Huruvida rasism var ett motiv bakom hazarernas agerande vet jag såklart inte, men ambassadören har på ett sätt rätt i att det svenska rättssystemet har agerat på rasistiska grunder - de ser ju hazarer som the master race och det är därför Rocky sitter häktad nu och det är även därför Lill-Elvis inte blev misstänkt förrän vakten gjorde en anmälan. Domen/domarna/frånvaron av dom för hazaren kommer såklart också vara färgade av denna rasism som rättsväsendet förestår.

Det är inte den nuvarande ambassadören utan den fd Ambassadören som var behjälplig i Obamas kampanj på Twitter då han valdes som har de synpunkter du framhåller.

Han var mer än "färgblind" och allt som är dåligt för en färgad amerikan är fel enligt honom.

DN med sin agenda visste vem de skulle intervjua!

Ungefär som de SD-blivna här på Flashback som inte kan se bortom hudfärg.

ASAP Loco är och förblir häktad utan hänsyn till hans hudfärg och det är detta som är verklig färgblindhet inför lagen.

Att spela rasistkortet för den fd Ambassadören i DN-intervjun blir bra löjligt.

Det här fallet med ASAP Loco har inte med hudfärg att göra. Hur svårt ska det vara att fatta detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in