Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Ja. Där ser man. Det var så här jag uppfattade webbartikeln också, men när jag kollade igen så var det inte lika tydligt som jag först trodde. Men i pappersversion står det precis som jag uppfattade det.

Jo, jag tror att ambassadören är lite ute och cyklar där.
Däremot är jag helt inne på Leif GW:s linje att man måste ställa afghanen mer till svars.
Det hela är komplicerat när BO provocerat så enormt.
Och följet har hela tiden försökt avvärja situationen.
Man måste även inom rättssystemet kunna se att varje fall är unikt. Även om vi har skapat lag och rätt, så måste vi faktiskt kunna vara lite relativistiska.
ASAP har utövat våld där han överskridit en gräns i lagens mening, men han borde ta mig fan få straffrabatt beroende på både hur han hanterade det innan han fick nog, samt beroende på BO:s läskiga beteende.
ASAP kan ha blivit rädd för att han var utsatt för en psykopat. Jag är så himla trött på dessa mellanöstern-män som spelar helt oskyldiga samtidigt som de utför brott.
De tafsar på en, sen ler de och ser snälla ut och låtsas som ingenting (har varit med om det själv).
Om kaosare blir tillsagda i simhallen (jag var med om på Eriksdalsbadet att mellanöstern-tonårskids bara sket i reglerna vid äventyrsrutschbanan och höll på att åka sönder min dotter) så "spelar de" att de inte hör, när badvakterna försöker säga till dem.
De har den där "oskyldiga, snälla" uppsynen samtidigt som de är fullständigt respektlösa och rena psykopater mot folk.
Så jävla lätt är det inte att bemöta sådant folk. Om de dessutom är påtända är de än mer oberäkneliga.