2019-07-10, 08:56
Avslutad
Ölkorv.
Citera
2019-07-10, 08:56
Medlem
Testa ett rör pringles och får du inte kroppen du vill ha så ändra kosten på nytt.
Citera
2019-07-10, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Jo det har du nog helt rätt i. Så ett pringels rör en lördag lär inte göra så mycket om jag sköter kosten resten av veckan?
Naturligtvis inte. Du kan äta två rör också om du bara gör det en enda kväll i veckan och i övrigt sköter dig. Ett rör pringles innehåller lite drygt 1000 kalorier. Det är ingenting utslaget över en vecka för en aktiv person.
Citera
2019-07-10, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Naturligtvis inte. Du kan äta två rör också om du bara gör det en enda kväll i veckan och i övrigt sköter dig. Ett rör pringles innehåller lite drygt 1000 kalorier. Det är ingenting utslaget över en vecka för en aktiv person.

Tack så mycket. Jaa, rör mig i stort sätt varje dag, någon dags paus i veckan.

Är du säker på att det inte är någonting då? Tackar för din hjälp.
Citera
2019-07-10, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Testa ett rör pringles och får du inte kroppen du vill ha så ändra kosten på nytt.

Grejen är att jag älskar pringles med bbq smak. Absolut dom goaste i hela världen, åt dom förut både på helgerna och vissa dagar i veckan. Gick upp, dock inte över 80, men nära. Vilket är ganska mycket för min längd, vill se mer slimmad ut men undrar om det är möjligt med ett pringels rör om helgen.
Citera
2019-07-11, 05:59
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Grejen är att jag älskar pringles med bbq smak. Absolut dom goaste i hela världen, åt dom förut både på helgerna och vissa dagar i veckan. Gick upp, dock inte över 80, men nära. Vilket är ganska mycket för min längd, vill se mer slimmad ut men undrar om det är möjligt med ett pringels rör om helgen.
Det beror på det totala intaget. Någon enstaka överätning är inget som kommer orsaka viktuppgång, det är vad du gör över en längre tidsperiod som är av betydelse. Jag äter fortfarande min påse lösgodis varje helg och min vikt påverkas ingenting förutom en tillfällig ökning av vätska/glykogen. Försvinner efter 2-3 dagar med normala rutiner.
Citera
2019-07-11, 07:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det beror på det totala intaget. Någon enstaka överätning är inget som kommer orsaka viktuppgång, det är vad du gör över en längre tidsperiod som är av betydelse. Jag äter fortfarande min påse lösgodis varje helg och min vikt påverkas ingenting förutom en tillfällig ökning av vätska/glykogen. Försvinner efter 2-3 dagar med normala rutiner.

Ahh, aa okej jag förstår. Tack
Citera
2019-07-11, 07:29
Medlem
Citat:
Har fått till bra kost tillsammans med träningen. Saknar dock pringels på lördagskvällarna, är exotic snacks bättre då?

Alltså tips på "lördagsgodis" med så lite socker som möjligt, något borde man väl kunna knapra på? Är ölkorv ett ok alternativ?

Linschips, linskakor, majskakor i smak popcorn om man är riktigt sugen på något gott.

Annars tycker jag inte att lite pringles en kväll varannan vecka spelar någon roll. Så länge man kan hålla sig till att bara äta det ibland.
Citera
2019-07-11, 07:56
Medlem
Citat:

Måste du verkligen äta ett helt rör ? 50g är rätt mycket och kanske räcker gott och väl?
Om vikten är av betydelse så får du nog lära dig att räkna kalorier så du vet vilka mängder som är okey för att du ska behålla vikten.
Citera
2019-07-11, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Måste du verkligen äta ett helt rör ? 50g är rätt mycket och kanske räcker gott och väl?
Om vikten är av betydelse så får du nog lära dig att räkna kalorier så du vet vilka mängder som är okey för att du ska behålla vikten.

Jo det är sant, behöver inte ösa hela. Har blivit till en vana helt enkelt, eller det var det. Tack för hjälpen!
Citera
2019-07-12, 20:04
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Jo det har du nog helt rätt i. Så ett pringels rör en lördag lär inte göra så mycket om jag sköter kosten resten av veckan?

Man är inte sina undantag. Inte för att jag tror att lite skräpmat ibland påverkar träningsresultaten nämnvärt. Problemet är väl att det är ohälsosamt, fast även där kommer man till principen att man inte är sina undantag. Äter du bra mat generellt och ibland fuskar så har du redan en fördel gentemot 90% av befolkningen eller mer skulle jag säga.

Själv äter jag nötter som snacks (hasselnötter, cashewnötter, mandel, macadamianötter, osv...)

Citat:
Alltså tips på "lördagsgodis" med så lite socker som möjligt, något borde man väl kunna knapra på? Är ölkorv ett ok alternativ?

Spara pengar på dyr och antagligen onyttig ölkorv och ät kött istället. Kilopriserna för ölkorv är säkert så ofantligt hög att du lika gärna kan skära upp oxfilé och steka upp till snackspinnar.
Senast redigerad av Brunbevern 2019-07-12 kl. 20:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in