2019-07-12, 18:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Ja det stämmer säkert enligt rådande juridik men folk är upprörda för att svenskt rättsväsende har stora problem med att representera och spegla folkets moral och detta fallet är ett bevis för det med tanke på hur det ser ut i övrigt. Men åklagaren har säkert inte gjort fel.

Folkets moral ska aldrig representeras av en rättsapparat speciellt inte då moral är något som varierar från individ till individ.

Hur skulle samhället se ut om Stockholm hade en lagbok medan Uppsala hade en annan?

För det är det som skulle uppstå om den nationella rättsapparaten skulle följa den folkliga moralen och inte de lagar och regler som har stiftats av riksdagen.
Citera
2019-07-12, 18:22
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
/.../
För att förtydliga för den som inte är lika bevandrad i juridiken som LeeVan: Åklagaren tar beslut om han/hon anser att det finns tillräckligt som talar för att den misstänkte bör häktas, kommer vederbörande fram till att så är fallet så formulerar vederbörande en häktningsframställan dom prövas av tingsrätten. Tingsrätten säger bu eller bä, i detta fallet så tyckte TR att åklagaren fyllt i häktningsframställan felaktigt och ändrade brottsrubriceringen från GROV MISSHANDEL till bara MISSHANDEL. /.../

/Provokatör

Tack..Till ovanstående har jag inget att tillägga.
Citera
2019-07-12, 18:24
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Åklagaren tar beslut om han/hon anser att det finns tillräckligt som talar för att den misstänkte bör häktas, kommer vederbörande fram till att så är fallet så formulerar vederbörande en häktningsframställan dom prövas av tingsrätten. Tingsrätten säger bu eller bä, i detta fallet så tyckte TR att åklagaren fyllt i häktningsframställan felaktigt och ändrade brottsrubriceringen från GROV MISSHANDEL till bara MISSHANDEL. Ett udda grepp av TR, som är snudd på en tillrättavisning.

Som jag i ett tidigare inlägg påtalade har åklagaren tidigare gjort sig känd för att fatta beslut i utredningar utan att ens ha kollat på filmbevis.
Det är möjligt att åklagaren fick det hela på sitt bord med en kort summering om vad som hänt och vem som varit inblandad och utan att ens glutta på de filmer som offentliggjorts valde att med sin brottsrubricering symboliskt markera att man rör inte de av Sveriges regering utvalda folket.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-12 kl. 18:26.
Citera
2019-07-12, 18:25
Bannlyst
Vadå motanmälan?

Någon som skulle kunna förklara?
Citera
Medlem
Men det ser ut som om åklagaren varit påtänd utav kokain amfetamin eller annan stimulans.
Han gick hastigt ut i TV och representerade Sveriges STAT - i sin presskonferens.

Bara det är extremt dåligt omdöme.

Men dock en åklagare som är uppenbart homosexuell i sitt sätt att vara och prata - och en sådan person representerar Sveriges stat....

Det kan inte vara sant att det finns en sådan narciss inom åklagarväsendet?????

(rättvisan skall ju vara blind - men i Sverige är rättvisan en bög)
Senast redigerad av Bacto 2019-07-12 kl. 18:31.
Citera
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Imorgon serveras Rocky-gubben "fruktig kyckling" i häktet, törs man ens tänka på vad det fruktiga är? Det skulle inte förvåna mig om rätten inkluderar såväl plommon som bananer? Håller tummarna att någon vänlig själ på häktet kan smuggla in en påse lösgodis åt grabben.

Man undrar ju även lite nyfiket om det blir "sten-sax-påse" mellan poliserna om vem som skall berätta att middagen blir "fruity chicken".
Senast redigerad av KaptenHundkex 2019-07-12 kl. 18:38.
Citera
2019-07-12, 18:26
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Vad krävs för att åklagaren ska kunna få häktningen förlängd, och hur länge skulle det i så fall kunna röra sig om?
Att förhöra några vittnen och kolla igenom några filmsnuttar kan väl inte ta så lång tid?
För jag utgår ifrån att dom hanterar ärendet skyndsamt för att inte skämma ut Sverige mer än nödvändigt!

Åklagaren har som sagt gjort sig ett namn av att inte titta på några filmsnuttar i sitt arbete, så det här borde gå fortare än vanligt.
Citera
2019-07-12, 18:30
Medlem
Mitt förslag är att dom skall utvisa allihop. De två Afghanerna och ASAP Rocky med Crew.
Citera
2019-07-12, 18:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Fel, MISSHANDEL alternativ FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL är genom videobevisen det mest rimliga. Ringa misshandel är när någon utdelar en örfil med öppen handflata vilket afghanen passerar med råge.

/Provokatör

Nu får du kola ner en aning.

Att utifrån dom bevis (filmklippen) som är tillgängliga påstå att afghanen kan ha gjort sig skyldig till ”FÖRSÖK TILL GROV MISSHANDEL ” närmar sig det infantila.

Ta ett djupt andetag och räkna sedan till tre ;-)
Senast redigerad av LeeVan 2019-07-12 kl. 18:47.
Citera
2019-07-12, 18:35
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Imorgon serveras Rocky-gubben "fruktig kyckling" i häktet, törs man ens tänka på vad det fruktiga är? Det skulle inte förvåna mig om rätten inkluderar såväl plommon som bananer? Håller tummarna att någon vänlig själ på häktet kan smuggla in en påse lösgodis åt grabben.

Folk gör sig lustiga över hjälten ASAP Rockys boendestandard.
Jag vill poängtera att han satt isolerad under sina tre första dygn i en fyllecell som stank urin.
Det är hjärtskärande hur vi behandlar gatans hjältar i det här landet!
Citera
2019-07-12, 18:35
Medlem
Kanske redan har postats i tråden, men har någon häktningsprotokoll?
Citera
2019-07-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Mitt förslag är att dom skall utvisa allihop. De två Afghanerna och ASAP Rocky med Crew.

Utvisa hela åklagarämbetet också - inkompetenta idioter.

Eftersom Sverige inte har en grundlag så kan man inte ställa åklagare och politiker till svars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in