2019-07-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Hon är sin pappas dotter. Som hon hedtst med att ta hans efternamn. Han är säkert stolt, där jan nu är.
Äpplet faller inte långt från trädet.
Man har ett eget ansvar i slutändan

Morsan är väl ingen ängel hon heller.
Citera
2019-07-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssstartklar
Har hela tiden haft bilder i huvudet om att JP åker själv till blg, träffar MK, JN och ES, ES och MK tjafsar med JP medans JN sitter kvar i bilen (baserat på det gamla ryktet jag skrev tidigare). ES blir huggen av JP och hoppar tillbaks in i bilen där JN hjälper honom. MK skjuter då JP och sedan åker dom därifrån. Det är vad jag har fått för uppfattning efter att ha läst hela denna tråd.

Den knivhuggne är inte 23-årige Erik utan den 30-årige MK.
Citera
2019-07-12, 16:36
Medlem
ying-CreUyangs avatar
[quote=PewPew023|68086681]Morsan är väl ingen ängel hon heller.[/QUOT

Så kan det va. Gör det inte bättre precis
Jag vet inte vem det är.
Citera
2019-07-12, 16:42
Medlem
Citat:
Har hela tiden haft bilder i huvudet om att JP åker själv till blg, träffar MK, JN och ES, ES och MK tjafsar med JP medans JN sitter kvar i bilen (baserat på det gamla ryktet jag skrev tidigare). ES blir huggen av JP och hoppar tillbaks in i bilen där JN hjälper honom. MK skjuter då JP och sedan åker dom därifrån. Det är vad jag har fått för uppfattning efter att ha läst hela denna tråd.

M.K var väl den som blev huggen och är även misstänkt för mord.... Tror att E.S var med J.P och J.N hade väl en relation med M.K....
Citera
2019-07-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
M.K var väl den som blev huggen och är även misstänkt för mord.... Tror att E.S var med J.P och J.N hade väl en relation med M.K....
Om E.S var med J.P och högg M.K, varför sköts då J.P? Och hur kom isåfall E.S därifrån utan bil? Ringde han någon, han bodde ju inte ens där. Grov misshandel tyder på tillhygge/kniv.
Citera
2019-07-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Om E.S var med J.P och högg M.K, varför sköts då J.P? Och hur kom isåfall E.S därifrån utan bil? Ringde han någon, han bodde ju inte ens där. Grov misshandel tyder på tillhygge/kniv.

E.S är häktad för medhjälp till grov misshandel... J.P högg troligtvis M.K och E.S gav han också några smällar alternativt gav J.P kniven varpå M.K svarar med pistol... Det är vad jag tror!!!
Citera
2019-07-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appleseeds
Fast i häkningsdokumentet står det klart och tydligt att ES är misstänkt för grov misshandel, inte medhjälp.

Det var väl så att åklagaren ville häkta honom för grov misshandel med medhjälp till grov misshandel som andrahands yrkade för häktningen å det var andrahands yrkandet som rätten gick med på att hålla honom kvar för. Det fanns tillräckligt mkt skäl klarlagt att han åtminstone hjälpt till , men dom hade inte tillräckliga bevis för att det var han som gjorde det, ännu. Men åklagarens arbetshypotes är tydligen att det är ES som hållit i kniven .
Citera
2019-07-12, 17:30
Medlem
Citat:
E.S är häktad för medhjälp till grov misshandel... J.P högg troligtvis M.K och E.S gav han också några smällar alternativt gav J.P kniven varpå M.K svarar med pistol... Det är vad jag tror!!!
Visst men, menar du då att E.S pucklade på M.S eller J.P? Att E.S blev åtalad för grov misshandel mot J.P trots att han var delaktig i ett mord, fungerar det så i Sverige? Skulle nog se rubriceringen som medhjälp till mord från början isåfall, som hade kunnat ändras efter förhör/vittnesuppgifter.
Citera
2019-07-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Visst men, menar du då att E.S pucklade på M.S eller J.P? Att E.S blev åtalad för grov misshandel mot J.P trots att han var delaktig i ett mord, fungerar det så i Sverige? Skulle nog se rubriceringen som medhjälp till mord från början isåfall, som hade kunnat ändras efter förhör/vittnesuppgifter.

Jag tror och det är bara spekulationer att J.P och E.S var på samma sida under händelsen.... och E.S är häktad för medhjälp till grov misshandel... Därför tror jag att J.P högg M.K som svarade med skott....

Vad det handlar om finns det några alternativ droger, pengar, relationer till ev J.N borde ligga närmast tillhands... Dessa borde börja vattna snart och då får vi en klarare bild....
Citera
2019-07-12, 17:41
Medlem
Citat:
Isåfall stämmer inte ryktet om att JN satt i bilen med någon knivskadad när skotten kom.
Citera
2019-07-12, 17:44
Medlem
Citat:
Isåfall stämmer inte ryktet om att JN satt i bilen med någon knivskadad när skotten kom.

Det är bara spekulationer från min sida... Ta det inte på orden...
Citera
2019-07-12, 17:56
Medlem
Citat:

Det kan ju ha varit något hon sagt för att försöka tona ner sin och ev även MK s del i händelseförloppet.
Gissar iallafall på att den historien kommer från henne eftersom hon var ute längst tid efter mordet/knivskärningen och haft mycket mer tid på sig att prata runt om händelsen till andra + att hon såklart skulle placerar sig själv som en oskyldig ”sjukvårdare” i händelsen...

Ingen av oss vet, men menar att vi behöver vara ganska ”källkritiska” där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in