2019-07-12, 15:47
Medlem
Sleepingbambis avatar
Vad hände egentligen med att pappan skulle träffa issy & jewels nyligen?
Allt lät så bra men sen så ba sket de sig?
Vet ju inget om dom alls egentligen men från en helt oberoende och utomstående så kan det kännas som att allt skulle vara smidigare för alla om de träffades och pratade och bara kände. Det är lixom att bara träffa folk o prata över internet om just sånt här och att läsa av en människa.
Men sen så vet jag ju inte ett piss om hela deras situation men kan känna att en relation förbättras inte och håller inte om pappan skriver ut saker på internet och postar dokument på internet. Vet att de lägger ut mycket om honom också men om vi ska tänka på att ge issy förtroende och förbättra relationen mellan de.
Citera
2019-07-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vaddå lögn som jag påstår? De har det dåligt ekonomiskt på det de får in. Morsan har skulder och lever på bidrag och morfarn har eventuellt pension eller liknande. Tror du att det är bra ekonomi eller?

Ingen bryr sig hur pass mycket de tjänar. Det är att de smiter från skatten samt verkar ljuga om hur mycket de har när de tigger på live (iallafall kan de inte förklara hur saker snabbt löser sig varje gång) som man reagerar på.

Men att de har dålig ekonomi är inget snack om saken. Sen att de borde klara sig på pengarna är en annan sak.

Men det är därför dom klarar säg varje månad och vad min poäng är att jewles får så mycket. Även om hon är hos kronofogden så får hon ändå ut 9400 och det som jag skrev i inlägget därför klarar dom säg varje månad
Citera
2019-07-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
I Skatteverkets ögon ja, annars nej. Är ju mer att gå back om man åker på sköntaxering.
Tidigare när de läste upp varje swish var det liksom 1-10kr som folk skickade och det är fortfarande så med största sannolikhet. I enstaka fall någon hundralapp eller två, plus en som skickade 2000.

Du har helt rätt, och jag tror tyvärr att Jewels kommer inse detta när deklarationen blir granskad. Men känner att hon redan borde blivit det, eftersom det var förra året som de fick in en massa pengar och samarbeten. Den deklarationen skulle ju varit inne för flera månader sedan, och återbäringen redan kommit. Och om de fick så mycket pengar så de kunde handla för 50-60K per månad i flera månader, då borde ju skatteverket ha fått upp ögonen.
Citera
2019-07-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
8400 eller 8800, kommer inte ihåg, och kommer inte leta redan på den filmen heller. Men det är något på 8K i varje fall.
Jag tror hon menar att hennes räkningar är på 8800 eller 8400 och inte hyran
Citera
2019-07-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Jag tror hon menar att hennes räkningar är på 8800 eller 8400 och inte hyran

Hyran är på 8K. Finns inte en möjlighet att hitta en trea centralt i Norrköping i andra hand för mindre än 8K.

Är du med på att hyran på deras förra lägenhet var 14500 per månad?
Citera
2019-07-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hyran är på 8K. Finns inte en möjlighet att hitta en trea centralt i Norrköping i andra hand för mindre än 8K.

Är du med på att hyran på deras förra lägenhet var 14500 per månad?
Jo men ändå fick dom ihop då dom hade sparat ganska mycket
Citera
2019-07-12, 15:55
Medlem
Citat:
Men det är därför dom klarar säg varje månad och vad min poäng är att jewles får så mycket. Även om hon är hos kronofogden så får hon ändå ut 9400 och det som jag skrev i inlägget därför klarar dom säg varje månad

Var har du fått 9400 kr ifrån? Eftersom hon aldrig jobbat lär hon inte ha kvar så mycket efter Kronofogden.
Citera
2019-07-12, 16:00
Medlem
Citat:

Men det är inte mycket när hon har ett barn samt utgifter varje månad. Du räknar ju inte in allt som kostar i ett hushåll.
Citera
2019-07-12, 16:01
Medlem
Då kan man undra varför ta jewles än lägenhet på 8800kr när hon får 9400 så får hon bara 600kr över när hon ska betala sina räkningar.
Plus 2000kr från yt
Plus 251 dollar
Plus swish
Plus issy mer erkostnad ersättning vilket jag tror modern tar till sej själv och säger att Kronofogden tar dessa pengar. 4000kr
6000kr minus ev 2600 (med övriga räkningar)
Då får dom kvar 4600kr
Nu har jag inte lagt på sammrebeten med kläderna som dom själva påstår dom får gratis.
Dom kanske då får max 7000kr med var morfars ersättning som vad blir kvar
Och då är det väll därför jewles vill ta hand om morfar för annars skulle dom inte ha råd för hon inte orkar jobba
Citera
2019-07-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Var har du fått 9400 kr ifrån? Eftersom hon aldrig jobbat lär hon inte ha kvar så mycket efter Kronofogden.

Som sagt hon sa det i liven tidigare i veckan
Citera
2019-07-12, 16:05
Medlem
Citat:
Då har jag inte plussat Til issy inkomst på 4000kr som. Hon får av mererkostnadersättngen eller vad deras Papa betalar han varje och då har jag inte lagt till heller morfar inkomst

10400 PLUS 4000 = 14400 OCH DET SOM PAPPAN GER ISSY VARJE MÅNAD I BARNBEHÅLL PLUS BARNBIDRAG SEN LÄGG TILL MORFARS INKOMST DÅ BLIR DET CIRK EN SIMMA PÅ 19000KR I MÅNADEN DOM LEVER PÅ

I dina antaganden vad dom har i månaden, har du räknat bort vad kronofogden tar i från både Morfar och Jewels?
Citera
2019-07-12, 16:05
Medlem
Citat:
Som sagt hon sa det i liven tidigare i veckan

Sen är det så att Kronofogden och skatt drar innan man får sina pengar och då kan man till exempel 14500 kr då kanske dom drar 2000kr i skatt och över kronofogden tar en vis summa så det bli kvar 9400
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in