2019-07-12, 15:36
Bannlyst
Livvakten har anmält afghanen för misshandel.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7262186

Kan vi hoppas på att afghanen blir inplockad om det ska vara jämnlikt.
Citera
2019-07-12, 15:43
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var min poäng, Södertälje som är betydligt värre än Stockholm struntar fullständigt i vad du har för hudfärg, är du misshandlad även om du är narkoman så kommer du att få åka ambulans.

Att du fortsätter att tjafsa visar som jag redan har påpekat att du gnäller och tjafsar för saken skull och som andra har tagit upp så kör du öppet med dubbelmoral just för att det är en kändis.

Afghanen är fortfarande motanmäld nu och ditt tidigare antagande har därmed kastats ut genom fönstret, vad ska du komma med härnäst att Afghaner får våldta din mamma framför dig medan du inte ens får titta bort?

Södertälje är inte värre än Stockholm. Stockholm är bra mycket större och inkluderar stadsdelar som definitivt är "värre" än Södertälje. Nog om det. Poängen i det jag skrev handlade inte bara om huruvida en misshandlad provokatör får vård eller inte utan om vad som händer efter omplåstringen. En person som uppenbarligen är en fara för allmänheten och dessutom under drogrus ska omhändertas - enligt lagen.

Kan du inte själv se ironin i att Afghanerna de facto är här som (ekonomiska) flyktingar och så häktar man ASAP Rocky med entourage pga "Flyktrisken". Det om något visar den bakomliggande rasismen!
För det första är att åka på turné motsatsen till att fly. Man flyr från någonting och åker man på en turné åker man till någonting - förutbestämda städer. Detta borde folk också ha i åtanke när man kallar Afghanerna för flyktingar. Flyr gör man till närmsta säkra plats, åker man vidare på turné är man inte längre flykting.
Om inte Sverige vill släppa ut ASAP Rocky med entourage på vanlig laglig grund får väl regeringen också ge honom någon slags omvänd gymnasieamnesti, så att han får lämna landet.

Sen vet jag inte vart du ser någon dubbelmoral. Det jag främst argumenterar för är felet att alla inte är lika inför lagen. Att Flacko råkar vara en världskändis av högsta rang omringad av hårda snubbar, heta brudar och med en stor skara sköna beundrarinnor ger inte mindre belägg till mina argument, även om man skulle kunna tro att det ger mer tyngd om man läser kommentarerna om ligisterna på vanliga bloggar utanför Flashback.
Som t ex: https://bloggbevakning.se/2019/07/09/forsvarar-alice-bianca-asap-rockys-attack-i-stockholm/

Citat:
Ursprungligen postat av Rebecca
Men snälla Han försvarade sig mot två pundar äckel som tafsade på en tjejs rumpa. Dom bara fortsatte följa efter , var kaxiga. Dom förtjänade stryk tidigare än vad dom fick!!! Inget fel med att dom ”försvarar” han

Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia
Om jag var stark nog så skulle jag också spöa sliten ur en kille som trakasserade mig och andra kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av anonym
Ok, jag blev utsatt för ett våldtäktsförsök förra året, lyckades springa iväg, ringa min pojkvän och polis. Min pojkvän kom fram innan polisen, helt galen och till sig, och slog ner killen. Jag tycker inte han gjorde fel, tvärtom hade jag tyckt han var en jävla mes om han bara stått där. Vissa förtjänar det helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nina
Jag tycker det är mer än rimligt att efter 1/2h av förföljelse, hot och överfall kasta iväg en människa som en liten påse skit han var. Någonstans går gränsen! Jag slängde iväg en kille som tog mig på rumpan och följde efter mig. Han flög och landade illa på marken med pannan först men visst slutade han att förfölja mig. Hur lång tid skulle jag vänta på polisen? Vad hade kunnat hända? Han pratade i telefon och förmodligen med andra killar om att han hade hittat ett lätt byte (altså mig) Jag litar inte på det svenska rättsystemet! Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bordslampa
Släpp honom för helvete. Inte ens våldtäktsmän och kvinnomördare behandlas så här illa av svenska staten. Inga rap artister kommer någonsin besöka Sverige igen efter detta. Skamligt.

Det mest primära i det jag skriver är att : Vi laglydiga mönstermedborgare vill inte av lagen tvingas bli passiva åskådare till brottslighet eller sätta oss själva i fara. Detta gäller även ifall där de som ofredar är de som tillhör regeringens utvalda folk.
Ni som argumenterar för "övervåld" - vad hade ni gjort i ASAP Rocky med entourage situation? Backat undan och ringt polisen?
Skulle ni verkligen ha tagit fram eran dyra mobil framför någon som precis krävt er på pengar för något han själv haft sönder?
Hade ni verkligen satt den våldsamma påtända ligisten försiktigt ner på gatan och hållit fast honom tills polisen dök upp (om de nu hade några lediga bilar att skicka)?
Vill ni verkligen sätta er inom räckhåll av någon som har kniv?
Såg ni inte att ligist nr 2 då rusade iväg på filmen? Vad hade ni gjort om han återkom med vapen eller förstärkning i form av 10 ytterligare beväpnade ligister som kommit för att frita den ni håller fast?

ASAP Rocky gjorde helt rätt - han deskalerade situationen på det enda sättet som garanterat fick den under kontroll. Man måste ha laglig rätt att neutralisera de oberäkneliga tills de befinner sig i ett tillstånd där de inte längre kan skada andra. ASAP Rockys nödvärn sätter en ny gyllene standard för svenskar i behov av samma nödlösning.
Vi behöver en "Lex Rocky"! (FB) Lex Rocky - Lagändringen som tillåter (extra) våld mot påstridiga bråkmakare
#FrihetAnsvar = #FreeAsap !
Citera
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zendi
Stör mig så mycket på det här fallet. Alla kändisar som ska ”stötta Rocky” i denna hemska tid eftersom han förlorar så galet mycket pengar nu, buhu, hur ska han ha råd med mat som överstiger svensk husmanskost och huuuuuur ska han kunna sova i en säng som inte är 100k+. Tragiskt liv. Stackars Rocky och alla kapitalistkändisar som går igenom denna tragedi. Tror det var någon kändis som även ville att man skulle donera pengar till snubben?!? Helt sjukt.

Håller med USA är ett sjukt land där pengar betyder allt.

Har du pengar har du stor chans att slippa undan rättvisan i USA. Betala borgen och slipp häktningen till att börja med.

Kolla stjärnor som OJ Simpson och Robert Blake. Båda två lät mörda sina fruar, men slipade advokater (judiska sådana) lät fria dem i rätten.

Kolla Michael Jackson. Klockrent peddo som också blev friad med toppadvokats hjälp, (ej jude dock)
dessutom lät Jackson betala stora summor "hushmoney" till de drabbade barnens föräldrar.

Nu senast miljardärs-peddot Jeffrey Epstein. Blev dömd, men slapp undan fängelse dagtid, så att han kunde fortsätta jobba. Han förvaltar ju en hedgefond på börsen. Don't stop the moneytrain !

Klart att Rap-Rocky blev förvånad att just han som är rik inte slapp undan häktet.
Artistkollegorna over there sörjer stackars Rocky som blivit utsatt för det hemska Sveriges behandling
av deras viktiga artist, som egentligen bara är ett kriminellt gatslödder,som vissa ungdomar är dumma nog att lyssna på.

Hoppas på 6-10 mån på anstalt för Rocky samt att hans avdelning är full med afghaner.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ja åklageriet har målat in sig i ett hörn, att måla in sig i fler än ett hörn är en ypperligt svår manöver som jag inte tror att ens denna åklagare klarar av, men fan vet.

/Provokatör

Kan inte åklagaren klara sig ifall Rocky blir dömd till böter, även om Rocky inte dyker upp vid en ev rättegång?
Folk måste väl inte sitta häktade fram till rättegången, för i så fall skulle våra häktesplatser inte räcka till.
Citera
2019-07-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze

Äntligen, hoppas dom uppvisar konsekvent beteende och häktar även honom, varför har Flashback inte namn på honom ännu?
Citera
2019-07-12, 15:45
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Men om man inte hade dom häktningsreglerna mot icke svenska medborgare betyder ju det att vilka som helst från andra länder kan komma hit och våldta och misshandla folk och sedan dra från landet likt fegisen Assange.

ASAP får rätta sig efter svensk lag svårare än så är det inte sedan läste jag att han aldrig mer vill komma till Sverige och det tackar vi för såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av yazid21
Så klart han ska sitta häktad då flyktrisken är så pass stor eftersom han inte kommer härifrån. Hade varit en annan sak om han var svensk.

Att vara på turné är inte detsamma som att fly.
Flyr gör man dit man inte kan nås (av det man flyr ifrån). Det är motsatsen till att vara på turné där man lätt kan nås eftersom tid och plats är förutbestämt. Är ASAP Rocky med entourage på turné så vet man precis var man har dom. Det (misshandel av normalgraden) kommer inte leda till fängelse och han borde aldrig ha häktats.
Han behöver inte ens infinna sig i domstol utan skulle kunna använda sig av ombud.
Citera
2019-07-12, 15:46
Medlem
Kommer han betala böter till afghanerna
Citera
2019-07-12, 15:48
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Låt mig gissa, 30 åriga "barn" med straffimmunitet gör som dom vill i sverige ?
Afghanerna har blivit medias, politikernas och domstolarnas gemensamma kärleksbarn.
Rocky däremot går att identifiera, går att rasprofilera som färgad och anses som anstiftare och förövare av myndigheterna.
Batikhäxorna sjunger we shall overcome i bakgrunden.

Du gör dig lustig i ditt inlägg, men det du skriver ligger mycket nära sanningen.
Polis, media, rättsväsende, etc hade aldrig behandlat Flacko på det här sättet om det var en svensk narkoman som trakasserat honom med entourage på videona.
Citera
2019-07-12, 15:49
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du verkar tycka att det är rätt att han sitter häktad för att ha kastat ner en jävla tafsande afghan i backen.
Han sitter inte häktad för att han kastade honom i backen utan för att han och 2 till sparkade på honom efter de. Efter kastet upphör nödvärnsrätten och misshandeln börjar.
Citera
2019-07-12, 15:50
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze

aa det kan du ju glömma, han kommer spela nått barn-kort så kommer han få bidrag och räkmacka
Citera
2019-07-12, 15:51
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Att vara på turné är inte detsamma som att fly.
Flyr gör man dit man inte kan nås (av det man flyr ifrån). Det är motsatsen till att vara på turné där man lätt kan nås eftersom tid och plats är förutbestämt. Är ASAP Rocky med entourage på turné så vet man precis var man har dom. Det (misshandel av normalgraden) kommer inte leda till fängelse och han borde aldrig ha häktats.
Han behöver inte ens infinna sig i domstol utan skulle kunna använda sig av ombud.

Han hade inte suttit häktad just nu om han var helt oskyldig till ett brott det glömmer folk lätt och många tycks inte fatta lag&ordning i Sverige .

Sedan förstår jag inte hur ASAP kan klaga på Cowboysoppa som är jättegott . I många andra länder hade han på sin höjd fått en skål ris och några ärtor kanske
Citera
2019-07-12, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Äntligen, hoppas dom uppvisar konsekvent beteende och häktar även honom, varför har Flashback inte namn på honom ännu?
Nu kan inte jag juridik men anmälan skett i förmiddags.
Måste inte förhör, tilldelad advokat och sen häktesframställan ske innan det kan en "offentlig häktningsrapprt" (vad det nu heter det som folk laddar upp på flashback).
Så det borde inte släppas någon häktningsrapport tidigast på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in