Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Det var min poäng, Södertälje som är betydligt värre än Stockholm struntar fullständigt i vad du har för hudfärg, är du misshandlad även om du är narkoman så kommer du att få åka ambulans.
Att du fortsätter att tjafsa visar som jag redan har påpekat att du gnäller och tjafsar för saken skull och som andra har tagit upp så kör du öppet med dubbelmoral just för att det är en kändis.
Afghanen är fortfarande motanmäld nu och ditt tidigare antagande har därmed kastats ut genom fönstret, vad ska du komma med härnäst att Afghaner får våldta din mamma framför dig medan du inte ens får titta bort?
Södertälje är inte värre än Stockholm. Stockholm är bra mycket större och inkluderar stadsdelar som definitivt är "värre" än Södertälje. Nog om det. Poängen i det jag skrev handlade inte bara om huruvida en misshandlad provokatör får vård eller inte utan om vad som händer efter omplåstringen. En person som uppenbarligen är en fara för allmänheten och dessutom under drogrus ska omhändertas - enligt lagen.
Kan du inte själv se ironin i att Afghanerna de facto är här som (ekonomiska) flyktingar och så häktar man ASAP Rocky med entourage pga "Flyktrisken". Det om något visar den bakomliggande rasismen!
För det första är att åka på turné motsatsen till att fly. Man flyr från någonting och åker man på en turné åker man till någonting - förutbestämda städer. Detta borde folk också ha i åtanke när man kallar Afghanerna för flyktingar. Flyr gör man till närmsta säkra plats, åker man vidare på turné är man inte längre flykting.
Om inte Sverige vill släppa ut ASAP Rocky med entourage på vanlig laglig grund får väl regeringen också ge honom någon slags omvänd gymnasieamnesti, så att han får lämna landet.
Sen vet jag inte vart du ser någon dubbelmoral. Det jag främst argumenterar för är felet att alla inte är lika inför lagen.
Att Flacko råkar vara en världskändis av högsta rang omringad av hårda snubbar, heta brudar och med en stor skara sköna beundrarinnor ger inte mindre belägg till mina argument, även om man skulle kunna tro att det ger mer tyngd om man läser kommentarerna om ligisterna på vanliga bloggar utanför Flashback.
Som t ex:
https://bloggbevakning.se/2019/07/09/forsvarar-alice-bianca-asap-rockys-attack-i-stockholm/
Citat:
Ursprungligen postat av Rebecca
Men snälla Han försvarade sig mot två pundar äckel som tafsade på en tjejs rumpa. Dom bara fortsatte följa efter , var kaxiga. Dom förtjänade stryk tidigare än vad dom fick!!! Inget fel med att dom ”försvarar” han
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia
Om jag var stark nog så skulle jag också spöa sliten ur en kille som trakasserade mig och andra kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av anonym
Ok, jag blev utsatt för ett våldtäktsförsök förra året, lyckades springa iväg, ringa min pojkvän och polis. Min pojkvän kom fram innan polisen, helt galen och till sig, och slog ner killen. Jag tycker inte han gjorde fel, tvärtom hade jag tyckt han var en jävla mes om han bara stått där. Vissa förtjänar det helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nina
Jag tycker det är mer än rimligt att efter 1/2h av förföljelse, hot och överfall kasta iväg en människa som en liten påse skit han var. Någonstans går gränsen! Jag slängde iväg en kille som tog mig på rumpan och följde efter mig. Han flög och landade illa på marken med pannan först men visst slutade han att förfölja mig. Hur lång tid skulle jag vänta på polisen? Vad hade kunnat hända? Han pratade i telefon och förmodligen med andra killar om att han hade hittat ett lätt byte (altså mig) Jag litar inte på det svenska rättsystemet! Punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bordslampa
Släpp honom för helvete. Inte ens våldtäktsmän och kvinnomördare behandlas så här illa av svenska staten. Inga rap artister kommer någonsin besöka Sverige igen efter detta. Skamligt.
Det mest primära i det jag skriver är att :
Vi laglydiga mönstermedborgare vill inte av lagen tvingas bli passiva åskådare till brottslighet eller sätta oss själva i fara. Detta gäller även ifall där de som ofredar är de som tillhör regeringens utvalda folk.
Ni som argumenterar för "övervåld" - vad hade ni gjort i ASAP Rocky med entourage situation? Backat undan och ringt polisen?
Skulle ni verkligen ha tagit fram eran dyra mobil framför någon som precis krävt er på pengar för något han själv haft sönder?
Hade ni verkligen satt den våldsamma påtända ligisten försiktigt ner på gatan och hållit fast honom tills polisen dök upp (om de nu hade några lediga bilar att skicka)?
Vill ni verkligen sätta er inom räckhåll av någon som har kniv?
Såg ni inte att ligist nr 2 då rusade iväg på filmen? Vad hade ni gjort om han återkom med vapen eller förstärkning i form av 10 ytterligare beväpnade ligister som kommit för att frita den ni håller fast?
ASAP Rocky gjorde helt rätt - han deskalerade situationen på det enda sättet som garanterat fick den under kontroll. Man måste ha laglig rätt att neutralisera de oberäkneliga tills de befinner sig i ett tillstånd där de inte längre kan skada andra. ASAP Rockys nödvärn sätter en ny gyllene standard för svenskar i behov av samma nödlösning.
Vi behöver en "Lex Rocky"!
(FB) Lex Rocky - Lagändringen som tillåter (extra) våld mot påstridiga bråkmakare
#FrihetAnsvar = #FreeAsap !